قائم‌مقام کانون دانشگاهیان گفت :اين کانون از 180 نامزد انتخاباتی در سراسر کشور حمایت مي كند و در در صورت پيروزي کانديداهاي مورد حمايت خود در راستاي تحقق برنامه 5 ساله کشور که يک قانون متعالي براي دستيابي به چشم انداز 20 ساله است، تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران هاشم داداش‌پور در نشست خبری كانون دانشگاهيان گفت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از اعضاي جریان اصولگرایی محسوب شده و با حضور اساتید دانشگاهی کشور تشکیل شده است.


رئیس ستاد انتخابات کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل دانشگاهی کشور با رویکرد علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تلقی شده كه در تمام استان‌ها حضور داشته و در تلاش برای فعال سازی کانون در شهرستان‌هایی است که شهر دانشگاهی محسوب می شوند.


وي با اشاره به اينكه اين کانون بزرگترين تشکل دانشگاهي با رويکرد علمي، سياسي و فرهنگي است و براي اولين بار در انتخابات ورود پيدا کرده، اظهار داشت : تلاش براي مشارکت حداکثري مردم و حضور آن‌ها براي تحقق انتخابات دشمن‌شکن و همچنين حضور پررنگ‌تر دانشگاهيان در نظام تصميم‌گيري کشور مانند مجلس، از اهداف حضور کانون دانشگاهيان ایران اسلامي در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.


رئیس ستاد انتخابات کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ادامه افزود : با توجه به این که انتخابات مجلس نهم نخستین انتخابات بعد از حوادث فتنه سال 88 است، باید تلاش کرد که حداکثر مشارکت مردمی در این انتخابات رخ داده و انتخابات دشمن‌شکنانه‌ای شکل بگیرد.


داداش‌پور با اشاره به فعالیت های این کانون در ارتباط با نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین هدف ما ایجاد فضای انتخاباتی پرشور در سطح کشور برای تحقق این مشارکت حداکثری است.


وی بااعتقاد به تحقق چشم‌انداز ایران 1404 که در آن ایران اسلامی به ‌عنوان قدرت برتر منطقه‌ای و جهانی مطرح خواهد بود، ابراز داشت: نیازمند تزریق فکر جدیدی هستیم که با اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و نیز آرمان‌های نظام که ولایت مطلقه فقیه را به عنوان محور اصلی و عمود خیمه نظام مقدس اسلامی تلقی می‌کند، زمینه دست‌یابی به سند چشم‌انداز ایران 1404 را تسریع کند.


داداش‌پور با بيان اينکه تا امروز کانون از 180 نامزد انتخاباتی در سراسر کشور حمايت مي‌کند افزود: به منظور ایجاد همگرایی در میان اصولگرایان و نیز تقویت ورود نیروهای اصولگرا به مجلس شورای اسلامی، نامزدهای مختلف که عضو این کانون بوده و یا با شاخص های مورد نظر کانون هم‌جهت باشند مورد حمایت ما قرار می گیرند.


وی تصريح كرد :اکثریت نامزدها عناصر دانشگاهی کشور بوده و هرچند عناصر غیر دانشگاهی نیز در میان این نامزدها وجود دارند که بواسطه شاخصه اصولگرایی در فهرست حمایتی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی قرار گرفته‌اند.


رئیس ستاد انتخابات کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: در عین حال نامزدهای مورد حمایت جریان های دیگر اصولگرایی نیر مورد تأیید ما هستند، از این رو در برخی از حوزه‌ها، نامزدهای مشترک با دو جریان داریم و معتقدیم برای حمایت و تقویت جریان اصولگرایی وجود این نامزدهای مشترک ضرورت دارد. تمام تلاش ما همگرایی با دوستان در جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری است که در جهت هم افزایی برای تقویت نامزدهای جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس خواهد بود.


وی تاکید کرد: بی تردید هيچ فردی از جریان اصلاح طلبي و یا انحرافی در ليست حمايتی اين کانون قرار نخواهد گرفت.


وی با اشاره به معیارهای لازم برای قرار گرفتن افراد در لیست این جبهه ابراز کرد: دانشگاهی و اصولگرا بودن، تعهد به اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، عضو کانون و یا مرتبط بودن با این تشکل دانشگاهی، داشتن تخصص لازم و داشتن سابقه اجرایی از مهم‌ترین شاخصه‌های معرفی این افراد به عنوان کاندیداهای مورد حمایت کانون است.


داداشپور ادامه داد: حمايت‌هاي اين کانون از کانديداهاي مورد نظر، پشتيباني معنوي، فکري، ستادي و همگرا کردن نامزدهاي مورد نظر در راستای دستیابی به اهداف سیاست های قانون برنامه پنجساله پنجم و تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در سند چشم انداز 1404 خواهد بود.


قائم مقام کانون دانشگاهيان ايران اسلامي اظهار داشت : اين کانون معتقد به تبليغات پر هزينه در فضاي انتخاباتی کشور نيست، بلکه ارتباط چهره به چهره و با صداقت با مردم را از اهداف خود مي‌داند.


وي گفت: در صورت پيروزي کانديداهاي مورد حمايت اين کانون، در راستاي تحقق برنامه 5 ساله کشور که يک قانون متعالي براي دستيابي به چشم انداز 20 ساله است، تلاش خواهد کرد.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه و نقش کانون دانشگاهیان اظهار داشت: کانون دانشگاهيان ايران اسلامي قائل به وحدت حوزه و دانشگاه است و اعتقاد دارد که ايجاد يک همگرایی فکري که بتواند حوزه و دانشگاه را بهم پیوند دهد، ضروري است چراکه اين دو مي‌توانند به عنوان مکمل هم در راستاي تقویت مباني فکري جمهوري اسلامي ايران تلاش کنند.


داداش‌پور فضاي انتخاباتي در دانشگاه‌های کشور را به در حال حركت بسوي پرشورتر شدن دانسته و تصريح کرد: با آغاز ترم جديد، فضاي سياسي کشور در دانشگاه‌ها به سمت شور بيشتر حرکت خواهد کرد و در این میان حضور نامزدها و نیروهای سیاسی کشور در دانشگاه‌ها تنور انتخاباتی را گرم تر خواهد کرد.


گفتني است رييس ستاد انتخابات کانون دانشگاهيان ايران اسلامي درپايان از برگزاري همايشي با عنوان "دانشگاهيان و انتخابات" در تاریخ 25 بهمن ماه جاري در تهران با حضور تشکل‌هاي عضو جبهه دانشگاهيان و نامزدهاي نهمين دوره انتخابات مجلس خبر داد./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار