سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر در آذربایجان شرقی حدود 65 واحد فعال صنعتی با سرمایه گذاری خارجی فعالیت می کنند که حجم سرمایه گذاری این واحد ها 614462 هزار دلار است.

عسگری درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران،  افزود: کشورهای سرمایه گذار در حوزه های صنعتی و معدنی استان بیشتر از ترکیه، آذربایجان، آلمان، گرجستان، فرانسه، چین، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ارمنستان، افغانستان، تاتارستان( روسیه) و ایرانیان مقیم خارج از کشور می باشند.

وی خاطر نشان کرد: زمینه های سرمایه گذاری در این 65 واحد در امر فولاد، پوشاک، چوب، نساجی، رنگ، مبلمان، محصولات پلی اتیلن، انواع پروفیل، کیسه های پلاستیکی، قطعات خودرو، اکتشافات معدن طلا و مس، مواد شوینده، انواع کاشی و سرامیک، منسوجات نبافته، تجهیزات پزشکی، سنگبری و ... می باشند.

عسگری با بیان اینکه 34 واحد از این واحدها به بهره برداری رسیده است، گفت: 29 واحد نیز در حال اجرا می باشند و از این تعداد یک واحد در حال بهره برداری یعنی مذاکره برای عقد قرارداد و یک واحد دیگر نیز در مرحله اجرا یعنی خرید زمین می باشد.

وی وضعیت سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی را در مقایسه با بعضی از استانهای دیگر امیدوار کننده دانست و اضافه نمود: اما نسبت به پتانسیل های زیادی که هست هنوز فاصله زیادی تا سطح دلخواه دارد

سرپرست سازمان صنایع و معادن استان تصریح کرد: آذربایجان شرقی درابعاد گوناگون صنعتی ظرفیت های استفاده   نشده زیادی دارد که باید تلاش کنیم سرمایه های داخلی و خارجی را برای استفاده از این ظرفیت ها جذب و جلب نماییم.

وی همچنین گفت: اگر بپذیریم که تداوم و پایدار بودن رشد و توسعه در استان موضوع حساس و مهمی می باشد ، ضرورت جذب سرمایه برای پیشرفت و حفظ سرمایه گذاریها ی صورت گرفته فعلی و نیز استفاده از فرصتها و پتانسیل های جدید ، بیشتر محسوس می گردد.

 

عسگری در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی نیازمند استراتژی توسعه است و توسعه محتاج سرمایه گذاری مداوم است، اظهار داشت: بالا بودن تعداد نیروهای جوان و آماده به کار، وجود ظرفیت های خالی و استفاده نشده در بخشهای گوناگون، مراقبت از صنایع فعلی از جمله عواملی هستند که ضرورت سرمایه گذاری را برای استان بیشتر مطرح می سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین نتایج مثبت سرمایه گذاری خارجی در فضای مناسب را فعال شدن اقتصاد کشور، افزایش اشتغال، استفاده از ظرفیت های خالی، افزایش کمی و کیفی محصولات، توسعه صادرات، بهبود شرایط زندگی مردم و سلامتی و شادابی اقتصادی و اجتماعی خواهد بود ./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.