سومین وزیر کابینه دیوید کامرون، نخست وزیر انگليس روز جمعه بدليل تخلف رانندگي از سمت خود استعفا داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کریس هیون، وزیر انرژی انگليس متهم شده است که برای باطل نشدن گواهینامه‌اش، از همسر سابق خود خواسته تا اتهام تخلف سرعت غیرمجاز در رانندگی را که نه سال قبل مرتکب شده بود به گردن گیرد.

بر این اساس، پس از اثبات این مسئله توسط دادستانی انگلیس وزیر انرژی این کشور مجبور به استعفا از سمت خویش شد.

در همین زمینه کی یر استارمر، دادستان عمومی بریتانیا گفت: پس از انجام تحقیقات خود به نتیجه رسیدیم که شواهد کافی برای وارد بودن این اتهام علیه هیون و خانم پریس وجود دارد.

هیون که عضو حزب لیبرال دموکرات انگليس است با رد اتهام وارد شده اعلام کرد که برای تسهیل روند دادرسی از مقام خود کناره گیری می‌کند.

وی درجمع خبرنگاران گفت: من بیگناه هستم و قصد دارم برای اثبات آن بجنگم و مطمئن هستم که هیات منصفه در ‌‌نهایت با من موافقت خواهد کرد. برای جلوگیری از هرگونه اختلال در مورد این پرونده با وظیفه رسمی ام از سمت خود کناره گیری می‌کنم.

پیش از هیون دو وزیر دیگر کابینه دیوید کامرون نیز از سمتهای خود کناره گیری کرده بودند.

لیام فاکس، وزیر دفاع سابق انگليس در سال ۲۰۱۱ به اتهام همراهی یکی از دوستان صمیمی وی در سفرهای کاری رسمی از سمت خود کناره گیری کرده بود.

دیوید لوز، معاون وزیر دارایی و مسئول بودجه دولت انگليس نیز دو سال پیش، با اذعان به دریافت غیرقانونی کمک هزینه مسکن از پارلمان بریتانیا، از سمت خود استعفا داد.

خاطرنشان می شود در انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی قوانین راهنمایی و رانندگی با سختگیری ویژه ای اعمال می شود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار