تصویربرداری مستند سیاسی "بابل، ارض موعود" به کارگردانی "رحیم مرتضی‌وند" در کشور عراق به پایان رسید تا روی میز تدوین قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تصویربرداری فیلم مستند بلند «بابل، ارض موعود» که از 30 آبان‌ماه در شهرهای مختلف کشور عراق آغاز شده بود، پس از 27 روز کار مداوم به پایان رسید تا این اثر «مستند سیاسی» که به سه زبان عربی،‌ انگلیسی و کردی تهیه می‌شود، وارد مرحله تدوین شود.

بر پایه این گزارش، تصویربرداری این فیلم در سه بخش «عراق» به مرکزیت بغداد، ناحیه شیعه نشین به مرکزیت نجف، کربلا و کوفه، و ناحیه کردنشین به مرکزیت اربیل و همچنین دو شهر تاریخی بابل و مدائن انجام شده است.

این گزارش می افزاید: مستند 70 دقیقه‌ای «بابل، ارض موعود»، نگاهی به تاریخ معاصر سیاسی- اجتماعی عراق، از منظر حکومت ملی و موقعیت گروه‌های قومی، مذهبی، سیاسی و نهادهای مختلف این کشور دارد.

عوامل تولید فیلم مستند «بابل، ارض موعود» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: رحیم مرتضی وند، تصویربردار: رضا الماسی، صدابردار: محمد آل داوود، مدیر تولید: انور رندانی، مشاور تولید عراق: میثم سعیدی، هماهنگی مصاحبه ها در عراق: سعید تلخابی، هماهنگی بخش کردستان عراق: دکتر جگرخون، آزاد ارگوشی، تدوینگر: فرشته خان لارلو، مترجم عربی: علی صالحی، مترجم کردی: انور رندانی، گوینده: جهادی، صداگذاری و امور فنی: استودیو مشاور هنر، تهیه‌کنندگان: رحیم مرتضی‌وند و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار