دومین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران با تصویب شورای سیاستگذاری این رویداد هنری، اردیبهشت سال آینده(1391) برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلسه شورای سیاستگذاری دومین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران و همچنین كشورهای عضو اكو با حضور مدیر كل هنرهای تجسمی، استادان خوشنویسی، دبیر و اعضای شورا سیاستگذاری و امور اجرایی دوسالانه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، در جلسه شورای سیاستگذاری دومین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران كه كشورهای عضو اكو در آن نقش پررنگی دارند، مقرر شد این دوسالانه اردیبهشت سال 1391 در قزوین پایتخت خوشنویسی ایران برگزار شود.

'محمود شالویی' مدیر كل هنرهای تجسمی در این جلسه گفت: دومین دوسالانه خوشنویسی از سوی مركز هنرهای تجسمی با همكاری صمیمانه انجمن خوشنویسان ایران، موسسه فرهنگی اكو، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و به میزبانی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی با تاكید بر نگاه تخصصی در دوسالانه گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی دوسالانه با استفاده از نظرات تخصصی استادان و هنرمندان پیشكسوت خوشنویسی انجام می شود و انجمن خوشنویسان ایران در این دوره مشاركت فعالی خواهد داشت.

مدیركل مركز هنرهای تجسمی با اشاره به ابلاغ آیین نامه خرید آثار هنری به دستگاه ها و موسسات قوای سه گانه گفت: پیشنهاد می شود پس از برگزاری دوسالانه، اكسپوی آثار خوشنویسی از سوی انجمن خوشنویسان ایران در قزوین و تهران برگزار شود.

براساس اين گزارش، در این جلسه فراخوان پیشنهادی دوسالانه خوشنویسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دوسالانه خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شكسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشیخط در حوزه بین المللی و با مشاركت فعال كشورهای عضو اكو برگزار شود.

در این جلسه غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه ای، محمد سلحشور، احمد عبدالرضایی، علی تن، محمد حیدری، علی اشرف صندوق آبادی، احمد پیله چی، محمدحسین شفیعی ها(مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دبیر دوسالانه)، عبدالرحیم سیاهكارزاده (رییس مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر ) و جمعی از دست اندركاران دوسالانه حضور داشتند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار