فرماندار شهرستان کوثر از اجرای 510 طرح اشتغالزایی در این شهرستان با ظرفیت ایجاد 847 شغل جدید خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوثر، سید سعدالله رییس‌ساداتی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کوثر از اختصاص 16میلیاردریال تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری برای مشاغل و کسب و کارهای خانگی در شهرستان کوثر خبر داد.

فرماندار کوثر تاکید کرد: هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی وجود ندارد.

وی گفت: میزان تعهد اشتغال برای سال جاری در شهرستان کوثر 2 هزار 132 نفر است که در 9 ماهه امسال حدود50 درصد آن محقق شده است.

این مسئول به قابلیت‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف به خصوص کشاورزی اشاره کرد و افزود: اعتبار ویژه‌ای برای سد گیوی اختصاص یافته است که با بهره‌برداری از این سد علاوه بر اشتغال، تولید محصولات کشاورزی نیز بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

فرماندار کوثر با تاکید بر اعلام واقعی میزان اشتغال و ایجاد اشتغال واقعی، از بررسی دقیق آمارهای اعلام شده در زمینه اشتغال خبر داد.

رئیس‌ساداتی در ادامه به راه اندازی سامانه رصد در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: با ثبت مشخصات افراد اشتغال یافته آمارهای مربوطه در این زمینه دقیق‌تر خواهد بود.

وی سهم شهرستان کوثر را در تحقق تعهد اشتغال در سال جاری بر مبنای برنامه پنجم توسعه 4.1 درصد تعهد استان اعلام و تغییر فرهنگ کار را از جمله نتایج مثبت طرح مشاغل خانگی دانست.

فرماندار کوثر تصریح کرد: جمعیت روستایی به لحاظ ویژگی‌های خاص خود از اولویت مناسب‌تری در طرح مشاغل خانگی برخوردارند که اجرای این طرح با ارتقای سطح اقتصادی خانواده‌های روستایی کمک مناسبی به این خانواده‌ها خواهد داشت.

رئیس‌ساداتی بیان داشت: باوجود اینکه در اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی سهم هر شهرستان مشخص شده اما در شهرستان کوثر با توجه به بالا بودن ظرفیت در حوزه شغل‌های مربوط به تولیدات محصولات باغی و کشاورزی محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات وجود نداشته و به هر میزان که متقاضی وجود داشته باشد در این زمینه برای این شهرستان اعتبار اختصاص می‌یابد و مجوزهای صادره نیز بیش از تعهد شهرستان بوده است.

این مسئول در پایان سخنان خود خواستار عنایت بیش از پیش اعضای جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان برای برداشتن برخی موانع در این زمینه شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.