مصطفی شاملویی با اختراع پاتن درمان سرطان ریه رتبه نخست جهان را در فستیوال بین المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های آمریکا «SVIIF ۲۰۲۴» کسب کرد.

 نخبه همدانی گفت: فستیوال بین المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های آمریکا (SVIIF ۲۰۲۴) در ۲۰۲۴ میلادی برابر با مرداد ماه ۱۴۰۳ از سوی فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) و با حمایت سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO)، موسسه مخترعان کشور آمریکا (UIA) در منطقه سیلکون ولی (مرکز نمایشگاهی سانتا کلارا) برگزار شد.

شاملویی گفت: در این فستیوال مخترعان، دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا و موسسات علمی و تحقیقاتی بیش از ۳۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا، بحرین، بلغارستان، چین، کرواسی، چک، دانمارک، مصر، فرانسه، ایسلند، ایرلند، کره جنوبی، فلیپین، لهستان، کامرون، اسپانیا و سوئد حضور داشتند.

او گفت: با توجه به حمایت سازمان‌های مهم بین المللی درحوزه اختراعات و همچنین برگزاری در منطقه سیلکون ولی که از مهم‌ترین قطب‌های نوآوری و فناوری تحول آفرین جهان است، این عرصه جهانی یکی از برترین و معتبرترین نمایشگاه‌های اختراعات در دنیا محسوب می‌شود.

این نخبه علمی گفت: پس از تأیید طرح اولیه با عنوان تولید پاتن سرطان ریه و ارسال آزمایش‌ها به دانشگاهی در کالیفرنیا، دعوت نامه‌ای برای حضور یک تیمی ۱۱ نفری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با سرتیمی بنده ارسال شد.

شاملویی گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از ۴۰ کشور جهان در فستیوال بین المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های کشور آمریکا شرکت کرده بودند و تنها در رشته پزشکی ۲۰۰ طرح پزشکی ارایه شد که در درمان سرطان ریه رتبه اول جهانی را کسب کردیم.

او گفت: فرآورده نانوداروی HOCl با قابلیت رهایش کنترل شده در موضع تومور برای درمان سرطان ریه به‌طور ویژه در صنایع پزشکی و دارویی کاربرد دارد.

نخبه همدانی گفت: با استفاده از این سیستم پیشرفته دارورسانی، امکان دستیابی به درمان مؤثرتر سرطان ریه با کاهش عوارض جانبی و بهبود کارایی تحویل HOCl به تومور فراهم می‌شود.

برچسب ها: مخترعان ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.