برخی دنبال این بودند که دومین کنگره بین المللی جراحی زانو، آرتورسکوپی و آسیب های ورزشی در ایران تحریم شود ولی حضور چندین دانشمند برجسته جهانی در این رشته در کنگره ایران تلاش ها را خنثی کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،دکتر سهیل مهدی پور دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی آرتروز و جراحی زانو و غضروف و آسیب های ورزشی با بیان این مطلب، گفت: استقبال داخلی و خارجی از برگزاری اولین کنگره باعث شد برخی ها به فکر تحریم دومین کنگره بیفتند ولی حضور چندین دانشمند مطرح بین المللی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، هلند، کره جنوبی، سنگاپور، اتریش، نروژ، نیوزیلند، آفریقای جنوی، ترکیه، ژاپن، هندوستان، فرانسه، برونئی، تایوان و بلژیک نشان داد سطح علمی این کنگره بالاست که این افراد را برای حضور درآن ترغیب کرده است.
وی با اعلام اینکه آخرین یافته های علمی در زمینه جراحی زانو، جراحی آرتروسکوپیک تمام مفاصل و آسیب های ورزشی در این کنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد، بیان داشت: از متخصصان رشته های ارتوپدی، طب فیزیکی، پزشکی ورزشی، فیزیوتراپی، توانبخشی، جراحی برای شرکت دراین کنگره دعوت به عمل آمده و این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای آنان است.
وی با اعلام اینکه تا سال قبل در خصوص برگزاری کنگره ای در این رشته ها در کشور خلاء داشتیم، گفت: برگزاری کارگاه هایی در زمینه های مختلف از جمله تعویض مفصل زانو، ترمیم مینیسک، مفصل شانه و مچ پا بخش هایی دیگر از این کنگره خواهد بود.
دکتر مهدی پور در پایان با اعلام اینکه 35 مقاله و پوستر در این کنگره مطرح خواهد شد از اعطای جایزه 2000 دلاری به بهترین مقاله خبر داد./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار