به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران شهريار افندي زاده با اعلام اين مطلب افزود : هموطنان ميتوانند با نصب برچسب مورد لزوم بر روي شيشه خودرو و در صورت وجود اعتبار بدون توقف در اين آزاد راه عبور كنند كه براي اولين بار است كه در كشور اتفاق افتاده و با توجه به سامانههاي موجود الكترونيكي در سطح جادههاي كشور از جمله ترددشمارها، دوربينهاي نظارت تصويري و تلاشهاي فراواني كه در زمينه بكارگيري فنآوري، نقش موثري را در توسعه ترانزيت در كشور داشته كه ميتوانيم جايگاه خود را در جهان تثبيت نمائيم.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به افتتاح پروژههاي مختلف در دهه مبارك فجر اعلام كرد: بهسازي 2000 كيلومتر راه، افتتاح سيستم ETC در آزادراه تهران – قم، توسعه مركز مديريت راههاي كشوربا افزوده شدن 40 دوربين نظارت تصويري و دو استان به اين مركز، افزايش ترددشمارها در سطح جادهها از 550 به 600 دستگاه، استفاده از دستگاههاي هواشناسي جادهاي و نصب 56 دستگاه در گردنهها كه تا پايان سال حدود 20 دستگاه فعال خواهد شد، بهسازي و ايمن سازي محورهاي مواصلاتي كه حدود 8000 ميليارد ريال اعتبار از محل بودجههاي ملي و استاني توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي قرار داده شده است.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي همچنين رتبهبندي شركتهاي مسافربري را يادآور شد و گفت: شركتهاي مسافربري براساس نوع ناوگان، ميزان خدمترساني و ساير پارامترهاي موجود در ضوابط بين يك تا پنج تقسيم شده و در حال حاضر تمامي شركتها داراي رتبه پنج بوده و براي اينكه بخواهند از 5 به 4 و يا از 4 به 3 ارتقاء يابند، بايد امكاناتشان را با توجه به ضوابط و مقررات ارتقاءداده و كسب رتبههاي يك و دو با نظرخواهي مردم انجام ميشود و در صورت عملياتي شدن اين طرح ميزان نرخ بليت براساس نوع خدمات دريافتي از شركتها خواهد بود در حالي كه هم اكنون بر اساس نوع ناوگان محاسبه و از مسافر دريافت ميشود.