وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوال ملی نادر قاضی‌پور در مورد انتقال کارمندان وزارت آموزش و پرورش به وزارتخانه‌های دیگر گفت: امروز مساله اصلی در این وزارتخانه استخدام نیروهای شرکتی و حل مشکل نیروهای نهضتی نیست بلکه نوع کار در آموزش و پرورش متفاوت شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس با تاکید بر این که نوع کار در آموزش و پرورش متفاوت شده است اظهار داشت: در کشور کمبود نیرو و معلم نداریم حتی در دورترین نقاط کشور هم معلمان در حال خدمت هستند؛ در برخی اوقات نیز در یک روستا دو دانش‌آموز با یک معلم به سر کلاس می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آقای قاضی‌پور در رابطه با مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسی‌ها سخنانی را مطرح کردند اما من صریحا می‌گویم که حتی یک نمونه آموزشیار یا نیروی حق‌التدریسی در کشور وجود ندارد که حقش ضایع شده باشد.

وي در پاسخ به سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مورد انتقال کارمندان وزارت آموزش و پرورش به وزارتخانه‌های دیگر تصریح کرد: انتقال این افراد مطابق  آیین‌نامه و مقررات وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی بیان داشت در استانی مانند آذربایجان غربی حدود ۸ هزار نیروی حق‌التدریسی به کار گرفته شده و حدود ۹۰۰ کلاس ابتدایی به دست نیروهای شرکتی اداره می‌شود؛ بنابراین سخنان نادر قاضی‌پور در این مورد صحیح نیست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه زمانی با درخواست انتقال این افراد موافقت می‌کند که مدیرکل‌ها، بخشداری‌ها و یا شهرداری‌ها به نیروهای ما نياز داشته باشند.

وی افزود: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری کارمندان وزارتخانه‌های مختلف می‌توانند برای یک سال از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر منتقل شوند و البته این زمان قابل تمدید است.

حاجي بابايي بیان کرد: در زمان وزارت من در آموزش و پرورش از مجموع ۹۲۰ هزار معلمی که در کشور خدمت می‌کنند تنها ۱۶۰۰ نفر به سایر وزارتخانه‌ها منتقل شده‌اند؛ در این دوره با کاهش این ماموریت‌ها نیز روبه‌رو شده‌ایم.

وزير آموزش و پرورش با بیان این که از برخی انتقال‌ها رضایت ندارد گفت: اميدوارم قانونی تصویب شود و دیگر مجبور نشوم فردی را از وزارتخانه من منتقل کنند زیرا در برخی اوقات این مساله به ضرر وزارت آموزش و پرورش می‌شود.

رئیس سابق فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: امروز مساله اصلی کشور استخدام نیروهای شرکتی و یا آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیست بلکه موضوع روز تحول بنیادین در نظامی آموزشی است.

حاجي بابايي  با اشاره به تجربه ۱۴ ساله خود در مجلس شورای اسلامی گفت: من هنوز خود را مجلسی می‌دانم و هر کاری که عزت آموزش و پرورش را به دنبال داشته باشد دنبال خواهم کرد و در این زمینه با مجلس نیز هماهنگی‌های لازم را خواهم داشت.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: تمام ماموریت‌ها و انتقال‌ها در این وزارتخانه براساس قانون انجام شده و انجام خواهد شد./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار