رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام شبکه بزرگ گلدکوئست در اصفهان خبر داد و گفت: در طی عملیات غافلگیرانه 115 نفر از اعضای شبکه بزرگ گلدکوئست در اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسین حسن‌زاده در جمع خبرنگاران از نحوه دستگیری و انهدام شبکه بزرگ گلدکوئست در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: پس از متلاشی شدن تمرکز فعالیت شرکت‌های هرمی در کشور این شرکت‌ها فعالیت‌های خود را به صورت پراکنده در سایر استان‌ها آغاز کردند که از طریق پیگیری‌های صورت گرفته توسط وزارت اطلاعات و نیز کارآگاهان نیروی انتظامی این افراد در چندین استان شناسایی و در اصفهان دستگیر شدند.

وی افزود: منابع به دست آمده از پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات اصفهان حاکی از این است که سرآفیس‌ها در استان اصفهان مبادرت به عضوگیری کرده و تعدادی را از استان‌های مختلف مازندران، گیلان، فارس، خراسان جنوبی، بوشهر، بندرعباس و آذربایجان غربی به اصفهان دعوت و در خوابگاه‌هایی که اجاره کرده بودند، مبادرت به عضوگیری، شبکه‌سازی، ترویج و فعالیت هرمی را شکل داده و اخلال در نظام اقتصادی استان و کشور به وجود آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با اقدامات ویژه اطلاعاتی با حضور سربازان گمنام و کار آگاهان ویژه آگاهی اصفهان به ده محل تجمع سرآفیس‌ها و نیز مکان‌هایی که عملیات روانی انجام می‌شود رفته که در طی این عملیات ساعت پنج صبح امروز با کسب دستورات ویژه قضایی و شخص دادستان به عنوان مدعی‌العموم عملیات آغاز شد.

وی ادامه داد: غریب به 115 نفر از حاضران در محل غافلگیر و دستگیر شدند که در این مجموعه بیش از 15 تا 20 نفر سرآفیس شناسایی شدند که چند نفر آنها وابسته به یک شرکت کره‌ای شناسایی و دستگیر شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: تعدادی از این افراد دستگیر شده پس از مصاحبه با کارآگاهان پلیس آگاهی و وزارت اطلاعات و ارائه مستندات لازم به اشتباه خود پی برده و متوجه شدند که اگر در این فعالیت کاذب اقتصادی وارد می‌شدند، کم‌ترین ضرر از دست دادن وجوه میلیونی بود که باید به شرکت کوئست پرداخت می‌کردند.

وی با بیان اینکه عناصر اصلی کوئست ده‌ها میلیون تومان را از زیر مجموعه ربوده بودند، بیان داشت: این افراد پول‌ها را در داخل و خارج کشور ذخیره کردند که با هماهنگی قضایی برای توقیف آنها اقدام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به هشدار مکرر پلیس اشاره کرد و گفت: هر گونه بازیابی شبکه‌ای و هرمی که با دریافت پورسانت از مجموعه کار می‌کند جرم بوده و پلیس توسط نهادهای امنیتی کشور با جدیت برخورد می‌کند.

وی بیان داشت: بر اساس قانون مجازات اجتماعی شلاق و حبس،مجازات مفسد فی العرض و محارب پیش‌بینی شده است که با تبلیغات اینترنتی، شواهد، قرائن، مستندات و دلایل کافی اعمال می‌شود.

حسین‌زاده تاکید کرد: عوامل اطلاعاتی و انتظامی و کارآگاهان انتظامی بر پیکره شرکت‌های هرمی ضربه سنگینی وارد کرده به نحوی که زمین‌گیر شدند.فعالیت این شرکت‌ها به صورت تورهای مسافرتی و از طریق شبکه‌های اجتماعی است که هیچ کدام از اعضاء حتی یک بار هم سفری انجام ندادند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه 90 درصد این افراد به صورت غیرآگاهانه و فقط فریب این شرکت‌ها را خورده و عضو شده‌اند، ادامه داد: برخی از این افراد فقط در فکر آرزوهای بلند بودند در حالی که در طی عملیات در بخش‌های مختلف اصفهان در خانه‌های قدیمی با پایین‌ترین بهداشت با کم‌ترین وسایل معیشتی دستگیر شدند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.