وزیر نفت گفت : افزایش ظرفیت تولید با استفاده از توان داخلی در صدر برنامه های وزارت نفت است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛رستم قاسمی با ارسال پیامی به سومین نمایشگاه نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی استان خوزستان ، بر نقش مهم صنعت نفت ایران به عنوان یکی از مهمترین ارکان تولید انرژی در جهان ، در توسعه صنعتی دنیای امروز تاکید کرد.   

   
قاسمی در این پیام ، افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز در بخش بالادستی و گسترش تولید محصولات در بخش پایین دستی با استفاده از توان داخلی را در صدر برنامه های وزارت نفت اعلام کرد.


وی  در پیام خود تصریح کرده است : وزارت نفت با آگاهی از ماموریت و رسالت خطیر خود در توسعه اقتصادی کشور و با در نظر گرفتن جایگاه این صنعت در سند چشم انداز 1404،  مصمم است تا با اتکا به تجربه ای 100 ساله، نیروی انسانی کارآزموده و پژوهش و برنامه ریزی، تمام ظرفیت های دستیابی به این مهم را فراهم کند.         

                                                                       
سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی استان خوزستان با هدف تقویت ساخت داخل و بومی سازی تجهیزات صنعت نفت به همت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و از سوی شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار شده است.


رونمایی نخستین توربین گازی ساخت داخل، امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، استانداری خوزستان، انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان و شرکت شهرک های صنعتی استان، مبادله قراردادهای ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت میان مناطق نفت خیز جنوب و سازندگان داخلی به ارزش 300 میلیارد ریال و برگزاری نشست های تخصصی راهکارهای عملی حمایت از ساخت داخل از جمله برنامه های این نمایشگاه است.


شمار شرکت های سازنده و تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه سوم نسبت به دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان 40 درصد افزایش دارد.


سومین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان امروز در اهواز آغاز به کار کرده است و تا 12 بهمن ماه ادامه دارد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.