سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت بخشی از کاروانسرای سن سن کاشان خبر داد.

گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان حسین یزدانمهر اظهار داشت: برای انجام این میزان مرمت در کاروانسرا 300 میلیون ریال هزینه صرف شده است.
وی در مورد اقدامات انجام گرفته برای مرمت این کاروانسرا عنوان کرد: سبک‌سازی و استحکام‌بخشی قسمتی از بام کاروانسرا، اجرای طاق و چشمه به شیوه سنتی، اجرای اندود کاه‌گل و عوزه گل روی بام، در آوردن بند فرسوده گچی روی سقف‌های طاق و چشمه و اجرای ناودان سنگی به شیوه سنتی از جمله این اقدامات مرمتی بوده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با بیان اینکه این کاروانسرا در سال 1364 و به شماره 1677 در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته یادآور شد: در حال حاضر این کاروانسرا که دارای سر در بزرگ و باشکوه و اتاق‌های ردیف شده در دور تا دور تا دور حیاط است دارای آسیب‌های فراوانی بوده و نیازمند مرمت اساسی می‌باشد.
کاروانسرای سن سن، کاروانسرای بزرگ و معتبری است که بر سر راه ری و قم به کاشان قرار داشته و در گذشته از کاروانسراهای معروف این راه بشمار می‌رفته است. دارای چهار ایوان است و از مصالح آجری با ملات گل آهک ساخته شده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.