با فرا رسیدن روزهای پایانی سال باز حراج لباس گرم شده و فروشندگان به قول معروف چوب حراج به اموال خود زده اند اما چه چوب حراجی که شاید برای شما هم خواندنی و شنیدنی باشد.

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تعزیرات حکومتی همراه شد و با حضور در چند مکان تجاری از قبیل پاساژهای شمالی ترین نقطه شهر پایتخت چوب حراج فروشندگان را از نزدیک تماشا کرد.
خاموش شدن چراغهای پاساژ نخستین واکنش بود که فروشندگان حراجی ها در مواجهه با تیم خبری و ماموران تعزیرات حکومتی داشتند.
77 درصد تخفیف ویژه روی شیشه حراجی ها نظر تیم خبری و بازرسان را جلب کرد و در بازرسی یکی از مغازه ها بازرسان به این نتیجه رسیدند که 77 درصد تخفیف تنها یک تخلف است.
صادقی معاون تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: سود قانونی فروشنده ها حداکثر 20 درصد است که بیشتر از این نظر قانون نمی تواند تخفیف در فروش قائل شوند.
حالا باید دید حاشیه سود فروشنده ها چقدر بوده که اقدام به تخفیف 77 درصدی کرده اند که کاملا برایشان اقتصادی هم است.
یکی از شهروندان که در این مکان حضور داشت با گلایه از برخورد نامناسب فروشندگان گفت: زمانی که چشم فروشنده ها به مردم و خریداران می افتد قیمتها را بسیار بالا می برند و بر این باورند که مردم روی گنج نشسته اند.
بازرسان این گشت با ثبت تخلفات گرانفروشی و تنظیم برگه تخلفات با حضور شعبه سیار نسبت به صدور حکم و پلمپ واحدهای متخلف که جرم گران فروشی آنان محرز شده بود به مردم توصیه کردند که در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره 124 سازمان تعزیرات حکومتی تماس حاصل كنند.
شایان ذکر است با حضور این گشت در سطح شهر و بازرسی از واحدهای صنفی 15 واحد متخلف پلمپ شد.
از همه جالبتر در پایان این روز کاری زمانی که کار تعزیرات به پایان رسید برق های پاساژ که قطع شده بود مجدد وصل شد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار