معاون معدني وزير صنعت، معدن و تجارت از توليد 11 ميليون تن فولاد طي ده ماه ابتداي امسال خبر داد و افزود: طي اين مدت 96 ميليون تن تقاضا براي سرمايه گذاري در بخش فولاد صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ وجيه اله جعفري امروز هشتم بهمن ماه در دومين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران، گفت: هم اکنون ظرفيت توليد فولاد در کشور 19 و نيم ميليون تن است و طي ده ماه گذشته 11 ميليون تن فولاد در کشور توليد شده است.

وي با بيان اينکه سهم معدن در توليد ناخالص داخلي 5 و نيم تا شش درصد است،افزود: سي درصد سرمايه گذاري صنعتي و معدني، 25 درصد از اشتغال کشور، 45 درصد از صادرات صنعتي و معدني و 30 درصد بازار بورس متعلق به بخش معدن و صنايع معدني است.

جعفري با بيان اينکه در سال 57 ظرفيت توليد فولاد خام 670 هزار تن و ميزان توليد 368 هزار تن بوده است، ادامه داد: تا پايان سال 89 ظرفيت توليد فولاد به 18 ميليون و 500 هزار تن و ميزان توليد فولاد به 12 ميليون و 719 هزار تن رسيد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هم اکنون سياست اين وزارتخانه براي بخش فولاد تامين حداکثري نياز داخل و در مرحله بعد صادرات اين محصول است.

وي افزود: تکميل و تقويت صنايع بالا دستي و پايين دستي در بخش فولاد توسعه سرمايه گذاري با حضور بخش خصوصي و صدور خدمات فني و مهندسي در بخش فولاد از ديگر اهداف اين وزارتخانه محسوب مي شود.

جعفري در ادامه سرمايه گذاري در بخش تراوري سنگ آهن را در توسعه فولاد ضروري دانست و گفت: بخش خصوصي اکنون فعاليت خود را در اين زمينه شروع کرده و به زودي نتايج خوبي از سرمايه گذاري در اين بخش نصيب صنعت فولاد مي شود.

وي با اشاره به تحريم هاي اخير افزود: با وجود اين تحريم ها 65 درصد از تجهيزات صنعت فولاد ساخت داخل است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پايان با بيان اينکه امنيت سرمايه گذاري در بخش معدن براي حضور بخش خصوصي تامين مي شود، گفت: براي رسيدن به توليد 55 ميليون تن فولاد، نيازمند فراهم شدن 200 ميليون تن حمل و نقل است که با اجرايي شدن اين زير ساخت ها زمينه حضور پر رنگ تر بخش خصوصي نيز فراهم مي شود./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار