رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: 20 میلیون نفر از مردم ایران روزانه از سرویس گیم استفاده می کنند و وقتی که برای بازی رایانه ای در کشور مصرف می شود بالغ بر 40 میلیون ساعت در روز تخمین زده می شود.

بهروز مینایی، رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: بازی های رایانه ای می تواند یکی از سرویس های مورد توجه شهروند الکترونیک و کاربران موبایل باشد و شمار کاربران گیم در ایران بالغ بر 20 میلیون نفر به صورت روزانه است که بررسی ها نشان می دهد میزان وقتی که صرف این رسانه می شود برای هر فرد به طور متوسط بیش از 124 دقیقه در روز است و به این ترتیب ایرانی ها بالغ بر 40 میلیون ساعت در روز را صرف استفاده از گیم و بازی های رایانه ای می کنند.

وی با تأکید بر تأثیر فناوری اطلاعات بر کاربران ایرانی تصریح کرد: جامعه کاربری بازی های رایانه ای پرتأثیرترین رسانه ها است و آمار فروش این بازی ها در دنیا نیز بر این ادعا صحه می گذارد.

دکتر مینایی با اشاره به وجود 15 سبک پیام رسانی و آموزشی در بازی های رایانه ای اذعان داشت: متوسط سن گیم در ایران 18 سال است که پیش بینی می شود این رقم در 10 سال آینده به 28 سال ارتقا پیدا کند و این در حالی است که متوسط استفاده از گیم در آمریکا 36 سال برآورد می شود.

*بازی هایی که اعتقادات مذهبی را زیر سوال ببرند اجازه فروش ندارند

رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه با اشاره به همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و شورای عالی انقلاب فرهنگی در رده بندی محتوای بازی های رایانه ای و رفع دغدغه خانواده ها در این زمینه تأکید کرد: هم اکنون بازی هایی که ژانرهایی از خشونت، بی بند و باری، استرس و نقض مسائل دینی را به همراه داشته باشند و اعتقادات مذهبی را زیر سوال ببرند اجازه فروش ندارند.

مینایی با اشاره به حرکت 3 ساله تولید گیم در ایران از وجود 160 استودیو فعال در این بخش و 90 بازی تولید شده خبر داد و گفت: سرمایه گذاری برای 45 بازی تولید شده در کشور به طور مستقیم توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به محدودیت های اعتبار و بودجه به عنوان چالش های تولید گیم در ایران اظهار داشت: بودجه بندی اولیه کشوری مانند کره جنوبی برای ساخت و تولید بازی های رایانه ای 200 برابر بودجه ایران برای این صنعت است به نحوی که در ایران سالانه یک میلیون دلار برای تولید گیم بودجه تعلق می گیرد.

وي بیان داشت: در زمینه آموزش عالی بازی در کشور نیز گام های مؤثری برداشته شده به نحوی که هم اکنون سه واحد اختیاری تولید بازی رایانه ای در 3 دانشگاه کشور راه اندازی کرده این و رشته کارشناسی ارشد گیم نیز تا سال 92 راه اندازی خواهد شد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار