باتوجه به انتخاب شهید مهدی رجب بیگی به عنوان یکی از شهدای شاخص سازمان بسیج مستضعفین در سال 1390 ، موسسه فرهنگی،هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نظر دارد کتابهای مرتبط با زندگی این شهید را به علاقمندان و پژوهشگران معرفی نماید.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران باتوجه به انتخاب شهید مهدی رجب بیگی به عنوان یکی از شهدای شاخص سازمان بسیج مستضعفین در سال 1390 ، موسسه فرهنگی،هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نظر دارد کتابهای مرتبط با زندگی این شهید را به علاقمندان و پژوهشگران معرفی نماید.

بر اساس اين گزارش به منظور جذابیت برای مخاطبان نوجوان و جوان ، هر دو اثر در قالب داستانی و رمان ، تهیه و تدوین شده است .


كتاب زندگی

(شهید مهدی رجب‌بیگی)

تألیف: اصغر استاد حسن معمار

تاریخ انتشار: آبان 1390

معرفی کتاب :

دفاع مقدس، خوان گسترده‌ای بود كه از آن، از دهقان و كارگر گرفته تا كارخانه‌دار و وكیل و پزشك و دانشجو و سرباز، بیسواد یا باسواد، به‌نحوی متنعّم شدند. هر یك از اینها، در حال و هوای روحی و جسمی و معنوی خاص خود بودند از سرآمدان دانشجویان عرصه‌ی جهاد و شهادت، بی‌شك شهید بزرگوار مهدی رجب‌بیگی است. از آنجا كه قالب رمان برای پذیرش مفاهیم از سوی جوانان و نوجوانان، قالبی جذاب و دارای ظرفیتی بالا است که با هدف آشنایی نسل جدید با ابعاد متفاوتی از زندگی و زمانه شهید پیش روی خواننده گرامی است.

رفتن برای ماندن

(زندگانی شهید مهدی رجب‌بیگی)

تالیف: ریحانه خوش‌طینت

تاریخ انتشار: آبان 1390

معرفی کتاب:

شهدای دانشجو كه تصاویرشان زینت‌بخش مساجد دانشگاه‌های كشور است حال خوشی به آدم می‌دهند؛ حالِ خوش دیدار «خواص بابصیرت». شهید مهدی رجب‌ بیگی را جوانان نسل اول انقلاب با سخنرانی‌های طوفنده‌اش پیش از خطبه‌های نمازجمعه‌ی تهران و در مقام سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام و جوانان نسل دوم با كتاب «می‌رویم تا خط امام باقی بماند» می‌شناسند كه در رثای شهادتش و به‌صورت مجموعه یادداشت‌ها، مقالات، داستان‌ها و...منتشر شده‌است./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار