دانه های بعضی از گیاهان و میوه جات در کشور ما به صورت خام یا بو داده و در اکثر اوقات در میهمانی ها و یا در زمان تماشای تلویزیون مصرف می شود. در نگاه بسیاری از ما این دانه ها تنها یک میان وعده خوشمزه هستند که بایستی در میهمانی ها مصرف شوند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که این دانه ها خواص زیادی نیز داشته و می تواند برای سلامتی ما بسیار مفید باشد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نشریه "سلامت مردان" در جدیدترین شماره خود نتایج تحقیق بر روی 4 دانه خوراکی را منتشر کرده است.

_ دانه چیا
دانه چیا از گیاه "مریم گلی" که در جنوب آمریکا و مکزیک رشد می کند و در ایران نیز به همین نام موجود است. این دانه دارای مقداری متنابهی امگا 3 است. همچنین این دانه منبع مواد غنی چون فیبر ، منیزیم و کلسیم است. استفاده از این دانه به تقویت استخوانها و مقابله با پوکی استخوان و پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می کند.

_ دانه کدو تنبل
این دانه حاوی منابع غنی از "منیزیم" و " روی" است که به شما کمک می کند در مقابل سردرد ، کم خوابی ، بد خوابی ، سرما خوردگی مقاومت کرده و در عین حال توان جنسی مردان را نیز افزایش می دهد.

_ دانه کتان
این دانه حاوی اکثر اعضای خانواده ویتامین B ، منیزیم و منگنز است. این دانه بدن ما را در برابر انواع التهاب ها ، سرطان روده بزرگ حفاظت کرده و همچنین کلسترول خون را نیز کاهش می دهد.

_ دانه آفتاب گردان
این دانه به صورت تفت داده شده ، منبعی برای ویتامین E ، منگنز ، آنتی اکسیدان و سلنیوم است و از بدن ما در برابر بیماری های قلبی ، انواع سرطانها و آفتاب سوختگی پوست محافظت می کند./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار