یجای پول خرید وواردات خودرو یکی از باسابقه های خودروساز ی ژاپن 4تا نخبه بیارین تا مردم ماشین روز سوارشن و چرخه تولید و کیفیت و کمیت ارتقا وبصرفه بشه! نمیشه که موقع نولیدش همه پای کار و متنعم موقع بازیافتش همه فرارین خیابانها را کردین اقیانوسی از ماشین و ووال گردن مردمی که سرسام گرفتن !
نمیان،برادر من ژاپنیها ایران نمی آیند..اگر هم بخواهند بیایند راهشون نمی دهیم.ما خودمون همه چیز داریم،فقط اراده نداریم.فکر واراده مون همه اش در راه منفیه،باشد که هدایت شویم.
nima
۰۹:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
این همه از خودروسازا و قطعه سازا حمایت شد به جایی نرسید بعد میگن سنگی میشه برا تولید خودرو این همه وام ۰ند هزار میلیاردی گرفتین
جوری نوشتی جهش تولید انگار کیفیت خودرو های داخلی با امریکا برابری میکنه و میتونه تامین کنه نیاز کشور رو
به نظر من با توجه به اینکه ۴۰و چند سال از انقلاب عزیزمان گذشته
اما ما هنوز خودرو ساز نشدیم و دود این گرانی خودرو و نا امنی خودرو
به چشم مردم میرود بهتر است کلا واردات خودرو آزاد شود
خون فوتی ها در تصادفات پراید و...به گردن کیست؟
ب گردن کسانی ک ب اسم خودروی ملی ( البته باقطعاتی از کشور دوست و رفیقمون چین),با جان و مال مردم بازی کردن و فرغون پلاس تحویل مردم دادن
jam
۱۲:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
آخی،عزیزم
سینا
۰۹:۰۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان
اتفاقا واردات خودرو خیلی هم خوبه.
تا کی باید ایران خودرو و سایپا ارابه های بی کیفیت رو با قیمت های گزاف به ملت تحمیل کنند؟
این حق مسلم هر شهروندیه که اختیار انتخاب داشته باشه نه اجبار به انتخاب.
باید بازار خودرو از انحصار و مافیا خارج بشه وگرنه صنعت خودرو کشور هر روز بدتر از دیروز خواهد شد.
مگر ما در این دنیا چقدر عمر میکنیم که باید این زمان را صرف تصمیمات و عقب ماندگی صنعتی این کشور کرد . کشور ما هم باید همانند کشورهای هم رده خود تنوع خودرویی را آزاد کند و خودرو ساز هار را از دولتی به خصوصی سازی جهت دهد تا خود آنها برای کیفیت محصولات و رقابت چاره کنند نه اینه مثل کودک 1 ساله دولت پول را در دهانشان بگذارد و هرزگاهی اختلاص و رانت سر دربیارند .
مگ به حال مردمم فرقی داره.موقعی که بستس پراید 120 بخری
اینا عرضه دارن برن خط تولید بیارن نه وارد کننده باشن برادر و خواهر من هرکی دنبال سود خودشه دلش به حال مردم و مملکتش نمیسوزه.
نه عزیز جان ببین وقتی پراید شده 120 میلیون خوب حساب کن خط تولید میسوبیشی، مزدا و ... رو بیارن اینجا چی میشه؟
خودرویی که قیمت واقعیش هم قیمت پرایده رو به چه قیمتی میفروشن؟
ابته این مافیایی که وجود داره اگه واردات هم آزاد بشه باز قیمتها رو همچین بالا میبرن که مردم مجبور بشن همون پراید رو بخرن.
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
اقا چرا موضوع رو پیچیده میکنید
بگین اگه واردات خودرو آزاد بشه
به اموال ما اسیب میرسه په دیگه این همه اراجیف چرا سر هم میکنیم
خودروسازی ایران خیلی وقته که بدلیل آزاد نکردن واردات شکست خورده و کیفیت خودروهایش بسیار عقب تر از خودروهای سطح جهانی است
ما با این پولی که به خودروساز داریم میدهیم در عوضش میلیاردها تومن بدهی روی دستمان گذاشته اند خودروسازی ما چون در بخش دولتی است هیچ انگیزه ای برای رقابت با دنیا ندارد و بلعکس انتظار دارد همیشه مردم ازش حمایت کنند و کالاهای برای 20 سال پیشش را به قیمت بالای روز بخرند در صورتی که با همان قیمت محصولات به مراتب بهتری میشود خرید
باید به خودرو ساز د سال مهلت داده شود و سپس خودروهای هیبریدی را چه نو و چه دست دوم با گمرک پایین وارد کرد بعد از 5 سال دیگر هم واردات خودروهای بنزینی را آزاد کرد تا ببینیم خودروساز چند مرده حلاج است
این بازی یک طرفه که ما مردم همش تو قرعه کشی باید باشیم و خودروها قیمت های غیرقابل قبول دارند فقط به ضرر مردم شده است!
یعنی می خواهید برای منفعت چند صد هزار نفر جان و مال 80 میلیون را به خطر بیاندازید؟
پزو 405، 20 سال پیش از خط تولید خارج شده ولی شروع تولیدش مال حدود 30 سال پیشه (1987–1997) پس میشه گفت طراحی اون مال همون 30 سال پیشه تو صنعت خودرو سازی که مثل آی تی داره هر روز پیشرفت میکنه 30 پیش مثل عصر حجر میمونه
فرغون تولید میکنن ی پلاس هم میزنن تنگش ب قیمت تانک میفروشن
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
متاسفم اینها رو گفتم اعصابمان خرد است قلبا دوست داریم مملکتمان پیشرفت کند ولی مافیا در بخشهای مختلف اجازه پیشرفت نمیدهد
واردات خودرو باید ازاد بشود و انقدر اشتعال زایی میکند که بی کار شده های خودرو ساز داخلی هم مشعول می شود
و این دو خودرو ساز فشل به فکر توسعه می افتند و دیگر به مردم توهین نمی کنند با پراید یکصد میلیون تومانی!
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
دم رهبرگرم که ازوزیرصمت دفاع کرده باگفتن انسان باید شجاع باشه ای خدا کمک وزیرصمت کن
ای کاش واردات ماشین آزاد بشه.
مسئولین ما که تو این مدت بشکل بینظیری نشون دادن که، نمیتونن ماشین استاندارد بدن دست مردم. شاید با ورود ماشین های وارداتی مرگ و میر جاده ای کم بشه و آلودگی هوا هم از این بحران بیرون بیاد.
ما به ماشین های دست دوم خارجی هم راضی هستیم(فقط خداوکیلی پرایدمون رو از عراق و افغانستان و.. نیارید دوباره به کشور به عنوان خودروی دست دوم خارجی
الی برکت الله).
اقای صمت از وقتی اومده کار نکرده فقط تورم ایجاد کرده حالا مگه ما کم خوذرو داریم که باز از خارج بیاره همون قدری که فبلا اورده مردم قبلا خریده بودن رو تحویل مردم بده بقیه پیش کشش
لطفا تیترتون رو اینجوری ننویسید:
وزیر صمت به دنبال واردات در سال جهش تولید!؟
کجا هستید وقتی قیمت خودروی داخلی افسار گسیخته بالا میره؟
کجا هستید وقتی قیمت پراید در بازار داخلی از قیمت بنز و بی ام دبلیو در بازارهای بین المللی بالا تر میره؟
چه اشکالی داره خودرو ی با کیفیت وارد بشه تا شرکتهای داخلی هم یه کم به فکر رقابت بیوفتند؟
چه اشکالی داره اگه قیمتهای گمرکی طوری طراحی و اخذ بشه تا قیمت خودروی خارجی بالاتر از قیمت کارخانه ی خودروی داخلی اما کمتر از قیمت بازار خودروی داخلی باشه؟
چه اشکالی داره دست دلال سود جو از این ماجرا کوتاه شه؟
لطفا تیترتون رو به نفع دلال ها ننویسید.
به دلال ها بگید حالا برن روی خودروی خارجی مانور بدن و دست از سر خودروی داخلی و مردم بردارن.
صنعت خودرو اگه جهش پذیر بود تو این همه سال و با این همه حمایت تا الان به جای جهش پرواز کرده بود (مثل کره و ژاپن). بهترین راه برای پیشرفت خودروسازی آزاد کردن واردات هست تا یه رقابتی ایجاد بشه بلکه این خودروسازان تن پرور یه حرکتی بکنند.
والا این خودروسازها کاری کردن مردم دیگه اعتمادی ندارن بهشون با ماشینهای بی کیفیت و قیمت گزاف اینا از مقوله حمایت از تولید داخل بی نهایت سوءاستفاده کردن به نفع خودشون حالاشایدبا واردات بدون تعرفه حداقل به مدت یکسال این دوخودروسازپولساز در سالی که برای خودشون سال جهش قیمت نامگذاری کردن کمی بخاطر مردم کوتاه بیان
خداوکیلی یک پیدا شه واردات خودرو رو زاد کنه مارو از شر این ایران خودرو و سایپا راحت کنه اونا دوراه داردن 1- کیفیت خودرو رو به سطح خودروهای بیرونی برسونند که نمی تونند 2- یا خودروهاشون با همین کیفیت افتضاح بدن اما قیمت پایین بیارن .رقابت راه نجات صنعت خودرو ایران ....جریان اومدن ایرانسل اولین اپراتور همراه و مجانی شدن سیمکارت که یک رویا بود برای دهه 80
اشراف و وابستگان نباید که سوار خودرو ایرانی بشوند و نیاز به خودرو در خور جایگاه مالی خود دارند و چه کسی بهتر از دولت ثروت مندان بیچاره نیاز به حمایت دارند چون اینها به درد میخورند نه یک عده از مردم که دارند روز به روز فقیر تر می شوند.
از اول هم انحصار خودروساز اشتباه بود ممنوعیت واردات باعث چپاول جیب مردم شد خودروساز به جای استفاده از این فرصت طلایی برای بهره وری تولید به فکر انحصاری کردن قیمت خودرو افتاد و با احتکار خودرو بازار را برای سود بیشتر متشنج کرد و قیمت تولیدات خود را صد درصد گران کرد گرانی که برای فرار از ورشکستگی است اما با آزاد شدن واردات قطعا ورشکستگی خودروساز داخلی با زیان انباشته چند هزارمیلیاردی دور از انتظار نیست
آیا 80 میلیون نفر مهم هستند یا دو شرکت انحصار طلب بی کیفیت ف باید واردات خودرو ازاد باشد چرا باید خودرویی مثل پراید که بدنه اش از قوطی روغن نباتی نازک تر است 100 تومان باشد باید مرز ها باز باشد و ایران جزئ تجارت جهانی شود تا کیفیت اقلام ایرانی بهتر شود و زندگی مردم راحت تر باشد . متاسفم برای مدیریتی که دور ایران را حصار کشیده و با کسی مراوده ندارد .
وزیرصمت مرد خودتی توروخداواردات آزاد کن زنم آبرو به من نگذاشه چندین بارچون ماشین ندارم خواسته طلاق بگیره ...تولید ملی برای محصولی گفته می شود صفرتا صدش توی ایران باشه منتاژ که نشد تولیداین کارعمه من هم بااستخدام چهارتاتعمیرکارمیتونه انجام بده وزیر صمت نشون بده که مردی تومسعولان نمرده خداکمکت کنه مرد خودرارزون واردکن خودرو گرون آقا زاده هاخودشون وارد می کنن
خدا پدرت را بیامرزه زودتر این کار را انجام بده فقط خودروهای لوکس هم وارد نکن خودروهای ارزان و حتی دست دوم هم وارد کنید حداقل اینجوری رقابت جهت تولید خورد ارزان و با کیفیت بیشتر میشه و انحصار این مافیای خودروسازی شکسته میشه
بس کنید تو رو خدا
خون مردم رو تو شیشه کردید. جهش تولید کجا بود. سال جهش قیمته. خودروساز داخلی اولا سازنده نیست که اگه بود با تحریم بهانه خواب خط و افزایش قیمت با نوسان نرخ ارز رو مطرح نمیکرد. بیخود چرا مردم رو فریب میدید و لیاقت مردم ایران رو در حد آهن پاره پایین میارید
واقعا باعث تاسفه که رسانه در خدمت یک جریان خاص و به فکر منافع قشر پولدار نوسانگیر و سوء استفاده گره
چرا روي تيتر خبر علامت تعجب گذاشتيد؟
اين صنعت مزخرف خودروسازي داخلي و بايد درش و گل گرفت تا شايد به خودشون بيان.
كدوم ايرانيه كه ماشين آشغال داخلي و به ماشين خارجي ترجيح بده
بذاريد وارد كنند
آیا 40 سال برای خودروسازهای ایرانی کافی نبوده که آقای کارشناس میگوید یک فرصت 10 ساله به خودروسازها باید داد تا برای رقابت با خودروهای خارجی آماده شوند؟!
احتمالا میخوان تو این فرصت ده ساله بازم پراید و 405تولید کنن و ب قیمت یک میلیارد برسونن
ابوالفضل
۰۶:۴۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
بهترین کار آزادسازی واردات خودرو است. چرا باید برای پراید یا خودروهای دیگر بیش از صد میلیون بدهیم آنهم اگر در قرعه کشی برنده شویم که به مدت نامعلوم تحویل شود در صورتی که با این مبلغ بهترین خودرو خارجی را سوار میشویم.
جوری نوشتی جهش تولید انگار کیفیت خودرو های داخلی با امریکا برابری میکنه و میتونه تامین کنه نیاز کشور رو
اما ما هنوز خودرو ساز نشدیم و دود این گرانی خودرو و نا امنی خودرو
به چشم مردم میرود بهتر است کلا واردات خودرو آزاد شود
خون فوتی ها در تصادفات پراید و...به گردن کیست؟
اتفاقا واردات خودرو خیلی هم خوبه.
تا کی باید ایران خودرو و سایپا ارابه های بی کیفیت رو با قیمت های گزاف به ملت تحمیل کنند؟
این حق مسلم هر شهروندیه که اختیار انتخاب داشته باشه نه اجبار به انتخاب.
باید بازار خودرو از انحصار و مافیا خارج بشه وگرنه صنعت خودرو کشور هر روز بدتر از دیروز خواهد شد.
دیگه گاری های ۴۰ سال پیش دنیا کجاش تولید ملیه؟
اینا عرضه دارن برن خط تولید بیارن نه وارد کننده باشن برادر و خواهر من هرکی دنبال سود خودشه دلش به حال مردم و مملکتش نمیسوزه.
خودرویی که قیمت واقعیش هم قیمت پرایده رو به چه قیمتی میفروشن؟
ابته این مافیایی که وجود داره اگه واردات هم آزاد بشه باز قیمتها رو همچین بالا میبرن که مردم مجبور بشن همون پراید رو بخرن.
بگین اگه واردات خودرو آزاد بشه
به اموال ما اسیب میرسه په دیگه این همه اراجیف چرا سر هم میکنیم
برای واردات هم مشگل افزایش قیمت دلار نداریم با راهکار رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو.
ما با این پولی که به خودروساز داریم میدهیم در عوضش میلیاردها تومن بدهی روی دستمان گذاشته اند خودروسازی ما چون در بخش دولتی است هیچ انگیزه ای برای رقابت با دنیا ندارد و بلعکس انتظار دارد همیشه مردم ازش حمایت کنند و کالاهای برای 20 سال پیشش را به قیمت بالای روز بخرند در صورتی که با همان قیمت محصولات به مراتب بهتری میشود خرید
باید به خودرو ساز د سال مهلت داده شود و سپس خودروهای هیبریدی را چه نو و چه دست دوم با گمرک پایین وارد کرد بعد از 5 سال دیگر هم واردات خودروهای بنزینی را آزاد کرد تا ببینیم خودروساز چند مرده حلاج است
این بازی یک طرفه که ما مردم همش تو قرعه کشی باید باشیم و خودروها قیمت های غیرقابل قبول دارند فقط به ضرر مردم شده است!
یعنی می خواهید برای منفعت چند صد هزار نفر جان و مال 80 میلیون را به خطر بیاندازید؟
واردات خودرو باید ازاد بشود و انقدر اشتعال زایی میکند که بی کار شده های خودرو ساز داخلی هم مشعول می شود
و این دو خودرو ساز فشل به فکر توسعه می افتند و دیگر به مردم توهین نمی کنند با پراید یکصد میلیون تومانی!
مسئولین ما که تو این مدت بشکل بینظیری نشون دادن که، نمیتونن ماشین استاندارد بدن دست مردم. شاید با ورود ماشین های وارداتی مرگ و میر جاده ای کم بشه و آلودگی هوا هم از این بحران بیرون بیاد.
ما به ماشین های دست دوم خارجی هم راضی هستیم(فقط خداوکیلی پرایدمون رو از عراق و افغانستان و.. نیارید دوباره به کشور به عنوان خودروی دست دوم خارجی
الی برکت الله).
مساله اینه !! فکر میکنن مالک کشور هستن . هرچی زودتر باید به نحوه مقتضی باهاشون برخورد بشه
چون هردو ماشینهای خوب سوار می شوند
وزیر صمت به دنبال واردات در سال جهش تولید!؟
کجا هستید وقتی قیمت خودروی داخلی افسار گسیخته بالا میره؟
کجا هستید وقتی قیمت پراید در بازار داخلی از قیمت بنز و بی ام دبلیو در بازارهای بین المللی بالا تر میره؟
چه اشکالی داره خودرو ی با کیفیت وارد بشه تا شرکتهای داخلی هم یه کم به فکر رقابت بیوفتند؟
چه اشکالی داره اگه قیمتهای گمرکی طوری طراحی و اخذ بشه تا قیمت خودروی خارجی بالاتر از قیمت کارخانه ی خودروی داخلی اما کمتر از قیمت بازار خودروی داخلی باشه؟
چه اشکالی داره دست دلال سود جو از این ماجرا کوتاه شه؟
لطفا تیترتون رو به نفع دلال ها ننویسید.
به دلال ها بگید حالا برن روی خودروی خارجی مانور بدن و دست از سر خودروی داخلی و مردم بردارن.
خون مردم رو تو شیشه کردید. جهش تولید کجا بود. سال جهش قیمته. خودروساز داخلی اولا سازنده نیست که اگه بود با تحریم بهانه خواب خط و افزایش قیمت با نوسان نرخ ارز رو مطرح نمیکرد. بیخود چرا مردم رو فریب میدید و لیاقت مردم ایران رو در حد آهن پاره پایین میارید
واقعا باعث تاسفه که رسانه در خدمت یک جریان خاص و به فکر منافع قشر پولدار نوسانگیر و سوء استفاده گره
گل گفتی
اين صنعت مزخرف خودروسازي داخلي و بايد درش و گل گرفت تا شايد به خودشون بيان.
كدوم ايرانيه كه ماشين آشغال داخلي و به ماشين خارجي ترجيح بده
بذاريد وارد كنند