سلام.قیمت خودرو باید به یک بیستم کاهش یابد و به قبل از روی کار امدن دولت تدبیروامید کاهش یابد،فروش خودرو در بورس به ضرر مردم و باعث ورود دلالان به بورس خواهد شد بیشتر دلالان هزاران کد بورس اجاره ای دارند در حقیقت دست دلالان با این کار بازتر میشود و مردم ضرر شدید خواهند کرد.
بنده یه جوان 30 ساله با مدرک مهندسی و شغل کارگر فصلی نه اسمم تا حالا در قرعه کشی ها چه سایپا چه ایرانخودرو در اومده که بخوام حالا برم تو بازار آزاد بفروشم اگر هم در بی یاد دیگه توان پرداختش رو ندارم داشته باشم دیگر برای خودروی ایرانی نمی دم لطفآ واردات رو آزاد کنید ماشین خارجی وارد بشه بسه دیگه انحصار طلبی دو خودرو ساز دولتی تمومش کنید چرا باید یه مشت آشغال ایرانی بخریم با التماس و منت و قرعه کشی بخریم
عمر ما داره سپری میشه و هنوز صاحب ماشین نشدیم آقای مسئول یه پراید یا تیبا چی هستش که عمرمون رو بخاطرش سر کنیم خودتون هم سوار ماشین های لوکس میشید و خبر از ما ندارید آیا تا بحال با زن و بچه با موتور تو سرما جایی رفته اید
خودرو اگه وارد بورس بشه هم بورس به فنا میره هم قیمت خودرو حداقل ۲۰۰ در صد افزایش پیدا میکنه این مردم همینجوری برای خرید خودرو تو صف هستند دیگه چی میخاید؟ توروخدا کمتر مردم رو اذیت بکنید بخدا محتاج نون شبمون هستیم چرا دنبال دردسرسازی هستید؟
خیلی خوبه ها دوستان به گرفتن پول که میرسه کشورهای تاپ اروپایی رو سرلوحه قرار میدن، آقای عزیز بنز و بی ام و و پورشه و ... تولید میکنید؟ با شرایط آسان و اقساطی به فروش میرسونید؟ ثبات قیمت خودرو دارید؟ حمل و نقل عمومی ایران شببه آلمانه؟ کیفیت زندگی و درآمدها شبیه به هم هست؟ که میخوای تو ۵ سال به ارزش مبلغ خودرو مالیات بگیری!!!
کاهش قیمت در راه است؟؟؟!!!!! کاهش قیمت کجا؟؟ کاروخونه یا بازار؟ امیدوارم از همین افرادی که الان دارن اظهار نظر می کنن یک ماه بعد از اجرای قانون هم نظرات جدیدشون رو دوباره بگیرین
خسته نباشید!!! بازم یه طرح ناقص دیگه!. این طوری فقط خرید و فروش امتیاز خودرو در بورس شکل می گیره، چون دلال ها که نیازی ندارند ماشین رو تحویل بگیرند. از طرفی امتیاز خودرو در بورس راحت تر فروش می رود. پس درسته که شرکت نیازمند تولید نخواهد بود و به نفع شرکته، اما شرکت ها می توانند برگه سهم زیادی رو بدون پشتوانه صادر کنندو با توجه به اینکه بسیاری افراد دنبال تحویل گرفتن خودرو نخواهندبود وتنها قصد سود گرفتن از افزایش نرخ رو دارند، تعهدی برای خودرو ساز ایجاد نمیشه!!. از طرفی چون کف قیمتی برای این برگه سهم ها مطابق با ارزش ذاتی خودرو تعریف خواهد شد، این موضوع باعث کاهش نوسانات منفی و در عوض افزایش نوسانات مثبت خواهد شد. در یک کلام یک طرح، کارشناسی نشده که نهایتا جز ضرر مصرف کننده و سود خودروساز چیزی به همراه نخواهد داشت! لطفا از کارشناسان با سواد استفاده کنید!
توی 39 سال عمرم ندیدم تاحالا چیزی که گرون شه ارزون بشه
ارزونی در کار نیست
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سکه ۱۷ تومنی شده ۱۱۹۰۰ ببین و به تجربیاتت اضافه کن
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
تکلیف مردم بدبختی که حواله دارن و چند ماه بعد باید ماشین تحویل بگیرن چیه؟؟؟!!!!! یعنی با این همه افزایشی که تا الان دادن چاره ای برای مردم جز فروش به دلال ها میمونه. من بدبخت باید از کجا پول پیدا کنم تکمیل وجه کنم
اگه ما مردم صف نمی کشیدیم برای پیش خرید خودرو های بی کیفیت این خودرو سازها ، اینا الان انقدر پررو نبودن خودرو رو همین الان چندبرابر قیمت واقعیش به ملت بیچاره می فروشن هنوز دنبال گرونتر کردنش هم هستن . از ماست که بر ماست
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
این آقای مشاور میگن متقاضی اگر شرایط لازم رو داشته باشه در لیست انتظار برای خرید خودرو قرار میگیره، این یعنی خودروی کم، انتظار دوباره مردم و افزایش قیمت مجدد. اونوقت میگه رانت در بورس ایجاد نمیشه. تنها کاری که میشه اینه که پولی که دلال میگرفت رو به عنوان مالیات میگیرن.
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگیری کنید...به این رئیس شورای رقابت بفرمایید که افزایش قیمت کارخانه باعث شده من مصرف کننده وقشر ضعیف نتوانیم تکمیل وجه کنیم ومجبور به فروش آن هستیم....ما اگه لازم نداشتیم ثبت نام نمیکردیم....زمانی که بنده ثبت نام کردم تیبا آپشنال ۶۵ میلیون بود وبه امید آن قیمت ثبت نام کردم حالا در سال درصدی هم قیمتش افزایش پیدا کنه نهایت ۲۰ میلیون.... بشه ۸۵ میلیون نه ۳ ماه یکبار که الان شده ۱۱۰ میلیون از کجا بیاریم تکمیل وجه کنیم مگه من کارگر سکه میزنم ویا اسکناس چاپ میکنم پس با این افزایش قیمت بی محابا مجبور به فروش حواله میشیم چرا که توان تکمیل وجه نداریم....لطفا وخواهشا پیگیری کنید
کجای دنیا از این نوع راهکار ها داده شده؟ نمیخواهیم از منظومه شمسی خارج بشیم که اینقدر خلاقیت نشان می دهند.
تا حدی شرایط الآن هم نتیجه تصمیمات اشتباه و خلق الساعه هست
""شفافیت در قیمت""چیزی که هرگز در طول عمر40ساله انقلاب اتفاق نیفتاده و مدیران خودروسازی با آن همیشه و همیشه مخالفند تا پنجره های کسب منافع بیشتر بسته نشود......
""سیاست کلان""یعنی همان دورهمی هایی که منتج به قیمت گذاری پراید 4میلیون تومانی به 140میلیون تومانی از درب کارخانه شد؟......
اما ""فرآیندهای کارشناسی""یعنی همان ترفندهای منافع بیشتر برای مدیران خودروسازی علیه مصرف کننده نهایی؟...........
"شورای رقابت""نه تنها تا حالا در طول 40سال از عمر انقلاب هیچ کاری به نفع منافع مصرف کننده نکرده بلکه در هر جلسه ای که تصمیم گیری شدهفقط و فقط منافع پلکانی مدیران خودروسازی را تامین و در نظر داشته.......
چرا؟بر سایت های غیر قانونی ناظری وجود ندارد؟ پس سازمان بازرسی کل کشور چه غلطی میکند؟سازمان های عریض و طویلی که در امتداد ویا موازی با هم در اینخصوص فعالیت میکنند چه غلطی میکنند؟چرا؟ با اینهمه بگیر و ببند و اینهمه ناظرین هیچ اتفاقی برای منافع مصرف کننده حادث نمیشود؟.......
اما آلودگی آب وهوا چرا؟ از اساتید و دانشجویان نخبه و سازندگان و ارائه کنندگان خودروی برقی ساخته شده هیچ حمایت مالی و صنعتی نشد؟..........
خلاصه با هر روشی که قرار بر شفافیت و قیمت ارزان خودرو بشود مدیران خودروسازی با هزار ترفند و بهانه های کثیف با هزار دلیل از زیر بار رفتن شفافیت بازار و تولید ارزان شانه خالی میکنند چرا؟ و صدها چرای دیگر...
واقعاً ایراد کجاست؟ تحریم ها تنها بهانه ای که گاهی اوقات با تصمیماتی تبدیل به خودتحریمی بدتر از فشار تحریم میشوند چرا؟................
ما که هر وقت حرف از کاهش قیمت و کنترل اوضاع میشه منتظر افزایش قیمت هستیم ، هیچ وقت کاهش ندیدیم
مشتری
۰۹:۰۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
در بازار انحصاری حرف اول و آخر را تولیدکننده خودرو می زند , اگر منافع حضرات اجازه بدهد , باید واردات خودرو آزاد باشد تا همه چیز به تعادل برسد و مردم از اسارت خودرو سازان داخلی رها شوند .
مرگ بر تولید داخلی مرگ بر خودرو ساز داخلی ک خون مردمو میمکه و هیییچ کس هم کاری نمیکنه زیرساخت این کار فعلا وجود نداره تو کشور جلو واردات رو باز کنید اون وقت ببینید قیمتا چجور افت میکنن و کسی نگاه سگ به پراید و تیبا نمیکنه
دلشون برای مردم ایران نسوخته واردات آزاد کنن اینقدر گمرکی می بندن که من و شما نتونیم سراغشان بریم ....
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
مگرجلو واردات راباز بذارند، قیمت ماشین پایین میاد!؟!؟ هرقیمتی خواستند، باز به مردم قالب می کنند!؟!؟
بهنام
۰۸:۳۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
ای بابا. ما که با این کارها ماشین دار نمی شیم، تازه اگر بشه بهشون گفت ماشین. حالا این وسط اگر خوردو رفت توی بورس و همونجا دست به دست شد و به دست مصرف کننده واقعی نرسیدچی؟
الان میگن نه نمیشه، ما همه چیز رو در نظر گرفتیم، ولی وقتی طرح عملی بشه تازه مشکلات خودشون رو نشون میده. هدف شفاف سازی و کاهش قیمت خودرو نیست. فقط می خوان حجم نقدینگی که تو بازار خودرو هستش رو بکشن توی بورس تا بلکه بورس رو از قرمزی خارج کنند. ما هم این وسط گرفتار و ناامید از توان خرید خودرو.
وقتی بیشترین سهمیه برندگان تهرانی هستند و یکی مثل من که به خودرو نیاز دارم و در شهرستان زندگی می کنم و تا الان همه ثبت نامها را انجام دادم ولی یک خودرو هم بنامم در نیامده و با افزایش قیمت از طرف خودروسازها دیگر قادر به ثبت نام نیستم نباید بیش از این انتظار داشت
با اجرای این طرح در واقع قیمت کارخانه ایی خودرو ازاد شده و به قیمت بازار میرسد. با این کار
۱ خودرو سازان از این قیمت در بازار سود خوهند برد و از شر قیمت گذاری دستوری راحت میشوند.
۲ دلالان راحت تر از قبل میتوانند خرید و فروش انجام دهند. چون عملا ماشین رو تبدیل به کالای سرماه ای کرده.
۳ مردم . . . . . مردم هم هیچی. برن هر چی دلالها قیمت میدن از توی بورس بخرن دیگه. اصلا کی این مجلس به فکر مردم بوده که این دفعه دومش باشه.
اینا همش مسخره بازیه
اگر واقعا دلتون واسه ملت میسوزه واردات خودروهای ارزان قیمت و مرغوب چینی و ژاپنی و کره ای رو آزاد کنید تا این مافیای خودرو مجبور بشه دستش رو از جیب مردم در بیاره
اینا همش مسخره بازیه
اگر واقعا دلتون واسه ملت میسوزه واردات خودروهای ارزان قیمت و مرغوب چینی و ژاپنی و کره ای رو آزاد کنید تا این مافیای خودرو مجبور بشه دستش رو از جیب مردم در بیاره
ارزونی در کار نیست
تا حدی شرایط الآن هم نتیجه تصمیمات اشتباه و خلق الساعه هست
""سیاست کلان""یعنی همان دورهمی هایی که منتج به قیمت گذاری پراید 4میلیون تومانی به 140میلیون تومانی از درب کارخانه شد؟......
اما ""فرآیندهای کارشناسی""یعنی همان ترفندهای منافع بیشتر برای مدیران خودروسازی علیه مصرف کننده نهایی؟...........
"شورای رقابت""نه تنها تا حالا در طول 40سال از عمر انقلاب هیچ کاری به نفع منافع مصرف کننده نکرده بلکه در هر جلسه ای که تصمیم گیری شدهفقط و فقط منافع پلکانی مدیران خودروسازی را تامین و در نظر داشته.......
چرا؟بر سایت های غیر قانونی ناظری وجود ندارد؟ پس سازمان بازرسی کل کشور چه غلطی میکند؟سازمان های عریض و طویلی که در امتداد ویا موازی با هم در اینخصوص فعالیت میکنند چه غلطی میکنند؟چرا؟ با اینهمه بگیر و ببند و اینهمه ناظرین هیچ اتفاقی برای منافع مصرف کننده حادث نمیشود؟.......
اما آلودگی آب وهوا چرا؟ از اساتید و دانشجویان نخبه و سازندگان و ارائه کنندگان خودروی برقی ساخته شده هیچ حمایت مالی و صنعتی نشد؟..........
خلاصه با هر روشی که قرار بر شفافیت و قیمت ارزان خودرو بشود مدیران خودروسازی با هزار ترفند و بهانه های کثیف با هزار دلیل از زیر بار رفتن شفافیت بازار و تولید ارزان شانه خالی میکنند چرا؟ و صدها چرای دیگر...
واقعاً ایراد کجاست؟ تحریم ها تنها بهانه ای که گاهی اوقات با تصمیماتی تبدیل به خودتحریمی بدتر از فشار تحریم میشوند چرا؟................
و رانت خواری از این صنعت حذف نشده
اوضاع بدتر میشه
اقا یک کلام
شفافیت شفافیت شفافیت
الان میگن نه نمیشه، ما همه چیز رو در نظر گرفتیم، ولی وقتی طرح عملی بشه تازه مشکلات خودشون رو نشون میده. هدف شفاف سازی و کاهش قیمت خودرو نیست. فقط می خوان حجم نقدینگی که تو بازار خودرو هستش رو بکشن توی بورس تا بلکه بورس رو از قرمزی خارج کنند. ما هم این وسط گرفتار و ناامید از توان خرید خودرو.
از بس همه کارهاتون با آزمون و خطا پیش میره. کی باید یه کار کارشناسی شده انجام بدید
۱ خودرو سازان از این قیمت در بازار سود خوهند برد و از شر قیمت گذاری دستوری راحت میشوند.
۲ دلالان راحت تر از قبل میتوانند خرید و فروش انجام دهند. چون عملا ماشین رو تبدیل به کالای سرماه ای کرده.
۳ مردم . . . . . مردم هم هیچی. برن هر چی دلالها قیمت میدن از توی بورس بخرن دیگه. اصلا کی این مجلس به فکر مردم بوده که این دفعه دومش باشه.
اگر واقعا دلتون واسه ملت میسوزه واردات خودروهای ارزان قیمت و مرغوب چینی و ژاپنی و کره ای رو آزاد کنید تا این مافیای خودرو مجبور بشه دستش رو از جیب مردم در بیاره
اگر واقعا دلتون واسه ملت میسوزه واردات خودروهای ارزان قیمت و مرغوب چینی و ژاپنی و کره ای رو آزاد کنید تا این مافیای خودرو مجبور بشه دستش رو از جیب مردم در بیاره
بجان خودم خدا شاهده عین واقعیت رو گفتم.