از دست این کشور و بی مدیریتی هاش خسته شدم . اون عزیزانی که میگن این خودرو مونتاژ است بگم که موتور این خودرو به نام کشور ترکیه است و کپی هیچ موتور دیگه ای نیست . یه چیز هم بگم که دلم خنک شه . خاک تو سر ایرانخودرو و سایپا ی زالو و بی شرف که یه ذره تو این 40 سال از مردم حمایت نکردند و فقط جیب خودشون رو پر کردند .
اوایل دهه شصت ایران یک سری پیکان تولید کرد که تنها تفاوتش با بقیه پیکانها این بود که سقف پیکان مشمایی بود اینا را برداشتند طرح موکت مثل خودرو های امروزی کردند و فرستادند پاکستان نرفته برگشت خورد فوری به مردم گفتند هرکسی پیکان سفارشی می خواهد ثبت نام کند همه هجوم اوردند و مثل نمک پیکانها را جمع کردند و خوشحال بودند که ما پیکان سفارشی سوار شدیم.فرق صنعت خودرو سازی ترکیه و ایران را نمی دونم اما فرق مردم ما با مردم اونور را کمی میدونم.
خیلی عذر میخوام وقتی جوان نخبه ما با امکانات در حد صفر دانشگاه های ما با فقدان نبود تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی ووجود اساتید که چندان دلخوش نیستند از وضعیت معیشت و..... میاد یکخودرو برقی تولید می کنه و انتظار داره دولت بهش بها میده بعد سرکار خانم ابتکار عزیز بزرگ آبادی ریش سفید کد خدا میاد میگه توجیح اقتصادی نداره و اون جوون و خارجی ها و ترک ها دو دستی قاپش می زنند و همون طرح میشه الان بهترین درد دل ما رو به کی بگیم یک سایتی ساختید حرف بزنیم جناحی باشه حذف یا سانسوره بابا کشور رو زمین زدن داغون کردن بعد حضرت مرحوم رفسنجانی میاد میگه هر خری رییس جمهور بشه به غیر احمدی نژاد چون کشور رو پیشرفت میده و به همه میبگه سی سال با این کشور چه کردیم بله این فتنه باید از نطفه خفه شود اقای رییسی از شما خواهش داریم مقامات اصلاحات و موسوی و کروبی پای میز محاکمه بیارید و من الله توفیق
آن موقع خانم ابتکار و بقیه گفتند توجیه اقتصادی ندارد که البته مثل روز روشن الکی میگفتند
برای شرکتهای مشکل ایجاد می کرد بعد الان ماشین برقی ترکیه را تو چشم ما میکنید و به رخ ما می کشید.
داداش قبل از تحریم هاا چرا پیشرفت نداشتیم؟؟اون موقع که تحریم نبودیم هم باز همین لگن ها رو تولید میکردن و با قیمت خیلی زیاد(نسبت به زمان خودش)به مردم ناچار میفروختن،به نظر من عقب ماندگی صنعت خودرو هیچ ربطی به تحریم ها نداره و فقط مربوط میشه به مدیرای بی کفایتی که اونو تو انحصار خودشون گرفتن؛والا تحریم هایی چند برابر سخت تر روی صنایع موشکی و دفاعی ما بود ولی با مدیریت درست الان برترین جهان هستیم!!
سلام زمانی که واردات خودرو در کشوری ازاد باشه خود به خود تکنولرژی وارد میشه به طور مثال تمام خودروها باید نمایندگی و خدمات بدن زمانی که شرکتها خودروسازها ببینن دولت کشور ثالث حمایت میکنه از تولید مثلا فورد یا رنو که در حال حاضر کارخونه در کشور ترکیه دارن اخرش نتیجه میشه این و ما هنوز در تولید پراید و وانت پراید و در کنار این اسم اپشن ظبط و باند هم که بیاد میشه پلاس من دیگه حرفی ندارم یا علی
البته شرکتهای خارجی هیچ وقت تکنولوژی را به ما نخواهند داد
بلکه ما خودمان با این همه جوان نخبه که داریم میتوانیم بهترینها را تولید کنیم .
اکبر
۱۰:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
نمیدانم مسءولین که این اخبار میشنوند چطور خجالت نمیکشند که به این کشور اینهمه خیانت کرده اند وصنعت خودرو را به ماقبل تاریخ کشیده اند بهتر است این افراد در قبال این مشکل یا خود را دار بزنند یا اینکه سم بخورند تا ملت از دست آنها راحت شود
تو کشوری که تبعیض نژادی باشه و 40 میلیون ملت شریف و با غیرت ترک که مسلمان و شیعه و عاشق وطنشان هستند دیده نشده و هر روز برای از بین بردن داشته هایشان برنامه ریزی بشه دیگه جایی برای پیشرفت خودرو و صنایع وابسته نمی مونه برادر کجای کاری ایران فقط با احترام گذاشتن به ملت تورک در کنار دیگر اقوام پیشرفت می کنه و ...
فرمول نمیخواد که ما قبل اونا به این برقی بودن دست یافتیم اما مثل بنده خدا آرین که ارزشی براش قاعل نشدن الان چهار مدل خودرو تو آلمان بنام ریانا ثبت کرده
بله ماهواره و قاهر 313 که بسیار زیباست ساختم و ....
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
داش دوزاریت خیلی کج این دولت مزاحم مردم است نه مردم
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
تا جایی که ما دیدیم دولتتون هر کاری دلش خواست کرد ....بعد ادای مظلوم هارو دراورده میگه ما هیچ اختیاری نداریم....مجلس هم که لیست تکرار امیده از بروبچه های حزب دولتن...
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آقا کلا پیشرفت کردن صنعت خودرو تو ایران یک رویا هست، یا میشه گفت آرزوی محال، بخدا اگه بچه های ما هم بزرگ بشن، همین آشغالها رو سوار خواهند شد،آخرش همین هندو و پاکستان از ما جلو میزنن، شایدم افغانستان:))، تا وقتی مدیران ما فقط و فقط پول براشون مهمه، کیفیت رو بی خیال هستن.کاری کردن که مردم قشر ضعیف تا آخر عمرشون مجبور باشن همین آشغالهای، 50 سال پیش رو سوار بشن، تازه الان که همین فرغون رو هم باید داشتنش رو تو خواب دید
سلام
اولین خودروی برقی جهان را سال ۸۵ یک مهندس ایرانی تولید کرد منتها این مدیران بی کفایت خودرو سازی و رئیس سازمان محیط زیست اون زمان هیچ حمایتی نکردند
بهترنیست جمع کنیم خودروسازی رو تو کشور.فقط وارد کنیم البته چینی نه،،از ژاپن،کره و اروپا.والا با همین پول پراید میشه بهترین رو آورد حالا پول سمند و ... که بماند.
یکی میخاد ایران ژاپن کنه یکی میاد هزینه بنزینو با فرانسه مقایسه میکنه میگه ارزون تره باید گرون بشه یکی میاد ترکیه میاره اون یکی میاد با آفریقا مقایسه میکنه
اینجا ایرانه و ایران ظرفیت و پتانسیل و فرهنگ خودشو داره اگر ژاپن ژاپن شد نگاه به ظرفیت و پتانسیل ها ی خودش کرد نه اینو اون
صنعت دفاعی ترکیه از ایران پیشرفته تر است. آنها اف-16 تولید می کنند. 800 قطعه اف-35 را هم ترک ها تولید می کنند. ناوشکن 3000 تنی تولید می کنند با تیراژ قابل توجه نه هر 10 سال یک ناوچه 1100 تنی.
اما هوشمندی که در صنایع ما بکار رفته بیشتر هست و اگر تحریم های عجیب و غریب نبود الان ما جهش اقتصادی کرده بودیم. در ضمن ترکیه 600 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد ولی ما تقریبا بدهی نداریم.
ایول ترکیه
الان قیمت تموم شده اش مثلا بیست هزار دلاره بعد مسولین ما میرن همینو میارن به ما میدن هفتاد هزار دلار . چرا ؟
چون نه میخواد مواد اولیه بخره
نه میخواد هزینه نیروی کار بده
و نه خیلی هزینه های دیگه
بعد دو سه برابر ترکیه سود میکنه . مگه احمقه بره تولید کنه .
پس از جنگ تحمیلی و حتی در زمان جنگ تحمیلی با صدام حسین یک نفر "مدیرجهادی" داشتیم بنام شهید "حسن طهرانی مقدم" که بعدها بعد از شهادتش معروف به:"پدرعلم موشکی ایران" شد کسیکه آرزو داشت با ساخت موشکی دوربرد و دقیق قلب تل آویو را با موشک ساخت خودش مورد هدف قرار دهد......ما امروز بعد از گذشت سالها به چنین موشک دقیقی که برد 2000 تا 2500 کیلومتر را دارد دست یافته ایم یادش و نامش بخیر و با ائمه اطهار(ع) و امام خمینی رحمت الله علیه محشور باد روحش شاد...........اما چرا؟ از مدیران جهادی پرادعا و پر از فیس و افاده و سراسر ژست های سیاسی و چفیه بینداز بر گردنها هیچ خبری در" تولیدخودروی ملی" نیست؟جواب این است که: همه این مدیران جهادی امروزی ادا و ژست مدیران جهادی دیروز جبهه های نبرد جنگ تحمیلی را به خود میگیرند که اگر مرد کار بودند و بدنبال کسب منافع خود و اقوام و دارودسته حزبی خود نبودند و غرق در این مسائل نبودند ما الآن قطعاً و یقیناً بعد از گذشت اینهمه سال "خودروی ملی تمام ایرانی" را نه تنها ساخته بودیم بلکه با تکمیل خط تولید آن صادرات به جهان اگر نداشتیم به کشورهای همسایه که میتوانستیم صادر کنیم اگر حتی در صادرات نیز رشدی نداشتیم نیاز داخلی کشورمان را که رفع کرده بودیم نکرده بودیم؟؟!!......
تمام این سوء مدیریتها مربوط به کسب منافع دارودسته ای از واردات و قاچاق قطعات است که بعضی خواسته یا ناخواسته با عمد یا سهو تلاش زیادی میشود که ایرانی در "ساخت و تولیدخودرو" درجا بزند و همیشه نیازمند واردات خودرو باشد چون سازندگان ایرانی و تولید کنندگان ایرانی سنگی جلوی پای این عده و چوبی لای چرخ منافع گروه و دارودسته آنان هستند گرچه بظاهر وبا تظاهرات چفیه بر گردن انداختن و ژست سیاسی و شعارهای داغ تبلیغاتی مدیران جهادی.....مدیران جهادی ....سر دادن در محافل و انجمنها و همایشها و جشنواره ها و مناسبات .....هیچ جهادی در این زمینه محقق و تحقیق نمیشود چرا؟جواب دلیل ما این است که: چرا؟ از اساتید اهل فن و دانشجویان نخبه در این حیطه که بارها با دست خالی و با صرف هزینه های گزاف پژوهشی و تحقیقات شخصی دست به تولید نمونه های خودروی گازسوز و برقی تمام ایرانی کردند به هیچ وجه حمایت نشد؟! نه تنها حمایت نشد بلکه پشتیبانی و تشویق هم نشدند؟همین عده از دانشجویان و اساتید نخبه ایرانی با پذیرش و جذب موسسات و دانشگاههای معتبر خارجی دست به تولید و ساخت خودرو زدند بنام خودشان و برند کشورشان........ترکیه یک نمونه است... دست چه کسانی در کار است؟! ما در بالا اشاره کردیم که دست کسانی در این کار فعال است که از بسته شدن بازار واردات قطعات و صنایع وابسته به خودروسازی ضررهای کلان و میلیاردی میکنند این دارودسته مغز خر نخورده اند که با دستان خودشان منافع خودشان را لگدمال و از بین ببرند....... تا به پژوهش و تحقیق و نخبه گان و دانشجویان و اساتید این عرصه با نگاه تحقیر و عدم حمایت تاسرحدصفر رو به جلو در حرکت هستیم هرگز به "خودروی ملی تمام ایرانی" دست نخواهیم یافت ایکاش و اگر میشد شهید همت ها و شهید باقری ها و شهید طهرانی مقدم ها برای یکبار دیگر هم که شده می آمدند و دوباره می رفتند یقین بدانید مشکلات امروز جامعه را تمام و کمال به روز شده حل میکردند و یا حداقل تسریع میکردند ما امروز آنچه را که نداریم مدیران جهادی است نه در شعار بلکه در لباس اقدام و عمل مدیران شعاری جهادی و ژست گرفتن با چفیه مقابل رسانه ها بسیار بسیار زیاد داریم آنچه کمبود داریم مرد عمل و بی ادعاست..........
خیلی کارشناسی شده حرف میزنی داداش ترکیه خیلی پیشرفته تر از اون حرف هاست که تو فکرشو میکنی
امید
۱۱:۴۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
درسته که از تروریستها در عراق وسوریه حمایت میکنه. ولی علت این همه پیشرفت دز صنعت وتکنولوژی استفاده وارزش نهادن به جوانان خلاق وبا استعداد و حمایت همه جانبه دولت از این قشر می باشد.
البته صداقت ودلسوزی مسولان مربوط هم بوده : که در کشور ما بخاطر فساد گسترده در مدیران و ارگانها ومافیای نیرومند این امر وحمایتها وجود ندارد.
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
دلیلش شفافیت آرا
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
احسنت عین واقعیت است
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
درسته
فریبرز
۰۹:۰۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
به خدا اگر این مدیرانی که الان سر کار هستند را کنار بگذارند و بخاطر اینکه خیالشان هم راحت بشه هر ماه حقوق بهشون بدهند بهتر است تا سر کار باشند. اینها غیر از اینکه فقط و فقط به فکر خودشان و اطرافیانشان هستند. همه هم دارن می بینند.
دلتان را خوش نکنید
مقایسه ترکیه با ایران چیز مسخره ای هست .چرا که درهای کشور ترکیه به روی دنیا باز هست ولی ایران برای احیای دین با همه دنیا سر جنگ داره و فقط تبلیغ دین مهمترین ماموریت ایرانه .واقعیت این هست که در رده مدیران خودرویی سواد مهم نیست اندازه ریش مهمه پس دنبال این پیشرفتها نباشید لطفا
ببین عزیز یکی جمشید آرین بود که بهش گفتن توجیه اقتصادی نداره تا جناب وزیر خانوم و خانواده محترم با باطل کردن کارت سوخت واردات خانوادگی بنزین،حزب لیبرال اعتدال اصلاحات ...کلی پول به دست بیارن...اونایی که سلاح درست کردن،اجنبی فکر طرف ایران اومدن رو نداره همون بچه حزب اللهی هان نه این مثلا لیبرالها که حاضرن همه چیز رو بدن حتی پاش بیافته کاپیتولاسیون رو هم قبول میکنن تا سد تحریم ها ترک بخوره..کجای کاری..این دزد ها لباس اسلام پوشیدن ولی حرف و عملشون برای اینه که سد اسلام رو از جلوشون بردارن بعد سیاست کشور رو تبدیل به سرمایه داری و پدرخوانده بازی کنن مثل آمریکا مردم هم سرگرم آزادی بیان(اعتیاد.قروفردادن.بی بندوباری.یسره تو کنسرت بالا پایین پریدن.روابط بسیار عاطفی با مخاطب شماره۱۱۳۵.فلان سلبریتی انگشت کرد تو دماغش......)باشن اونا هم سرگرم چاپیدن بیت المال....بعد فقط یک نفر از بزرگای کشور میگه از این مسولینتون مطالبه داشته باشد حواستون باشه چیکار میکنن بهشون گیر بدین....ولی همیشه جوری رو مغزتون کار میکنن که اون یه نفر آدم بده حکومته...اگه به این نخبه ها و دانشمندامون میدون داده بشه خودمون خودمون رو به اوج میرسونیم...اینم بدون این اجنبی ها هیچ وقت دوست ندارن حتی دوستاشون دارای تکنولوژی های بالا باشن مگه این که تضمین محکمی باشه که برای همیشه برده اونا باشن
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
هیچ ربطی به احیای دین نداره عزیز ربطش به مدیرانی هست که اعتقادی به قدرت جوانهای ما ندارند و به شدت غربگرا هستند.اتفاقا الان تو سیستم دولتی با انقلابی ها و به قول شما ریش دارها به شدت بد برخورد میشه.دولت ما یک دولت به شدت غربگرا هست و اعتقادی به صدور دین نداره.هرچی غربگرایی دولت بیشتر عقب موندگی و عدم پیشرفت ما بیشتر هست
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
واقعا لایک داشت
reza
۱۱:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ندانسته پای دین را وسط نکشید
ali
۱۱:۳۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
نه به اینا زبطی نداره اینا فقط به فکر سود هستن کیفیتو میارن پایین بیشتر سود کنن در حالی که توانایی اینو دارن خوردوهای با کیفیت تولید کنن
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
حرف حق رو زدی آفرین
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ما با دنیا سر جنگ نداریم بلکه این شرایط و جنگ را نیز به ما تحمیل کردند .البته ترکیه رابطه نزدیکی با آمریکا و اروپا و اسرائیل و انواع و اقسام تروریستها دارد.آنها دنبال امپراطوری عثمانی هستند.
مشکل ما از مدیرانمان است و انتخابهایمان.
مردم هم انتخابهای خوبی نکردند .
اینها ربطی به دین ندارد و این مسایل را نباید با هم قاطی کرد
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
واژه خروج ارز از کشور، واژههایی هستند که فی نفسه فاقد ارزش و اعتبار هستند) اقای زاوه لقمه دور سر مردم دور ندید تا سپاه ورود پیدا نکنه آش همین آشه و کاسه همین کاسه فعلا نفوذیای فرانسوی چنبره زدن رو خودروسازی ما
اصلا اقایون به این فکر هم نمیکنن که خودمون طراحی پلتفرم شاسی و بدنه و انجین کنیم بخدا تا پاسپورت اینا رو ازشون نگیری چیزی درست نمیشه اقای زاوه تا وقتی مدیرای ما مثل تو فکر میکنن ...
ولی مهندس آرین ها کم نیست در کشور
البته در کنار میدون دادن به مهندس آرین ها باید بازار را از انحصار به رقابتی تبدیل کرد و تعرفه واردات را صفر کرد تا مافیا بالقوه به بالفعل درنیایند و تنها راه را تولید رقابتی بدانند نه غیر از آن
چرا که مافیا ماحصل بازار انحصاری است نه رقابتی
دوست عزیز اقتصاد ترکیه بر پایه سرمایه گذاری خازجی وتوریست بنا شده که در هر دو مورد موفق بوده. الان صنعت مد وپوشاک : صنایع متنوع پتروشیمی .دکوراسیون : قطعه سازی خودرو و صنعتی : خودرو سازی وکشتی سازی ونساجی وده ها مورد دیگر جزو بهترین های دنیاست . ولی متاسفانه ما چی؟
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
تو خوبی
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
کشور ما بلکه با چشم و هم چشمی و خاله زنکی بخاد پیشرفت کنه فهمیدی ترکیه اردوغان خودرو درست کرده آبجی غلط کرده بریم ما هم درست کنیم ایش
چه خودروسازا و طراحایی که تو این سالها فراری و نفره نشدن
کی نفت و بنزینشو بفروشه پس ....!
وقتی خودرو برقی بشه هیچکی سمت خودروهای بنزینی نمیره جدای از اون هوای کلان شهر ها هم تمیز میمونه ولی یه عده نمیخوان این اتفاق بیفته
مشکل اساسی درکشور ما این است :
1- بی اهمیت بودن وضعیت مردم
2- منفعت طلبی و رانت خواری درحکومت اسلامی
وقتی که قطعات و لوازم بی کیفیت را از چین وارد و برچسب ساخت داخل می زنند و حتی دستشان رو می شود ولی برای کسی اتفاقی نمی افتد، می خواهیم وضع بهتر شود
وقتی که قیمت خودرو های بی کیفیت افزایش آنچنانی می یابد ولی حکومت خاظر نیست قدری از تعرفه ها کم کند تا مشکل برای مصرف کننده پیش نیاد و یا حتی کم تر شود ، انتظار داریم پیشرفت کنیم
نه عزیزم وقتی میشه پراید رو ب قیمت بنز فروخت ! چرا خودرو با کیفیت تولید کنیم ! مردم باید باید باید بخرن چون راه دیگه ای ندارن ! مجبوریم یه روز تقاص پس میدید !
ببین بحث خودرو سازی هست
بیا توی این بحث شرکت کن
مدیران لایق سرکار هستند چطور تو خیلی از صنایع در جهان رتبه زیر 10 داریم ادمهای اون صنایع را از فضا نیاوردیم
اما در بعضی صنایع با داشتن مدیران رشوه بگیر و نالایق همین که هست خواهد بود
ما با کره تقریبا در صنعت خودرو سازی شروع بکار کردیم تفاوت را ببنید
کارو هاکوپیان
۱۰:۴۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
درست نیست
اولا ترکیه همه چیزش ویترینی است
دوما اجازه استفاده ندارند و تجهیزات و سلاح هایی آمریکا و اسرائیل رو دارند و اجازه استفاده اونارو هم ندارند
ما شجاعت داریم ولی اونا ندارند
ما باید درباره نسل کشی ارامنه رو برای حمایت از ارامنه سرلوحه کارمون انجام بدیم
reza
۱۱:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
مشکل از حکومت مذهبی نیست
مشکل از انتخاب بد همه ماست
سید حسین کاظم پور
۱۳:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
این حرفایی که می گید چیه ، خود پرستی و مغرور بدون بدترین دشمن انسان همه مردم بندگان خدا هستند هرکسی داشته های خود را بهتر مدیریت کنه بهتر نتیجه را می گیره که ترکها اینکار کردند و نتیجه گرفتند و فعلا اونا گوی سبقت ربودن ما هم عرضه داریم همون کار بکنیم و به جای تحقیر و توهین و توهم خود بر تربینی در میدان علم و صنعت خودمون را نشون بدیم نه در میدان اهانت و توهین و بد و بیراه گفتن
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آفرین
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
تا نظام و حاکمیت ما دست از این مافیا بازی خودرو و سرکیسه کردن مردم با این خودروهای اشغال بر نداره هیچ پیشرفتی نمیکنیم که هیچ تمام محیط زیست و سرمایه مملکت رو دود میکنیم / فعلا حاکمیت ما دلش خوشه ماشین میسازه با 10 میلیون میفروشه 50میلیون و هیچ وقت از این سود نمیگذره / وگرنه جوانان متخصصان ما خیلی بالاتر این حرفا هستن
(در داخل کشور سالهای سال است که گرفتار واژههای مجهولی شده ایم به طور مثال خروج ارز از کشور، واژههایی هستند که فی نفسه فاقد ارزش و اعتبار هستند که اگر در زنجیره جهانی تعریف نشود به بدون نگاه به بازار بین المللی، قطعه را به هر کیفیت و هر قیمتی در آورده ایم که هزینه آن را مشتری پرداخت می کند)
هههه همین الان 250 میلیون دلار بابت صندوق عقب 206 پول خارج کردیم بابت واردات پلتفرم از فرانسه پول خارج کردیم چی شد مگه غیر از این بوده که به اسم تولید داخل فرانسوی ها جولون میدادن حالا باز بر میگردین میگین (واژه خروج ارز از کشور، واژههایی هستند که فی نفسه فاقد ارزش و اعتبار هستند)
بنظر من اصل اول رو ما به اشتباه اجرا کردیم، اصل گزینش. در گزینش افرادی به درجات مدیریتی مهم کشور میرسن که با یک مرور پرونده متوجه بیکفایتیها و مشکلات میشیم.
باید گزینش و نگرش سیستم به مدیریت تغییر کنه تا شاهد تحول مثبت باشیم.
دست بدعا بودن کافیه، دستهارو به کااااااار مشغول کنیم.
از ما حرکت از خداوند برکت.
آقای رئیسی باید صدای مردم شنیده بشه و ترتیب اثر داده بشه تا مرهمی بر دل درمند ملت باشد وگرنه نشنیدن حرف مردم عواقب وحشتاکی در پی خواهد داشت و مسئولان مربوط که در این مورد به وظیفه خود عمل نمی کنند
در برابر خدا و خون شهیدان و آرمان های حضرت امام ره آیا پاسخی دارند
شاید این شکلی خودروسازها و مافیای قطعه سازی و مافیای ریس انجمن قطعه سازان قبلی و فعلی دستشون برملا بشه که متاسفانه نمیشه و راه همچنان برا اختاپوسیها ادامه دارد....
فقط شما قیمت ها رو مقایسه کنید. مردم بدبخت شدند. یه ماشین ایمن حداقل 100 میلیون پول لازم داره الان. هیچکس هم به داد مردم نمیرسه.همه چی رو هواست. علی برکت الله.....
چرا تو صنعت دفاعی در زمان تحریم بقول خودتان حرفی برای گفتن داریم !!!!!(اما با این حال توانسته ایم در برخی از صنایع مانند صنعت دفاعی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.)
چرا برای بقیه صنایع حرفی برای گفتن نداریم!؟
همین الان یک فراخوان بدین به دانشگاه ها و طراحان و صنف خودرو سازی ببینید چند تا مدل ماشین مدرن میارن برای ارائه .بعضیا با دست خالی و دست ساز ماشینهای عالی تو ایران ساختن فقط دیده نمیشن مدیر ایران خودرو و سایپا برن پراید و پیکان آردی بسازن.
همین الان یک فراخوان بدین به دانشگاه ها و طراحان و صنف خودرو سازی ببینید چند تا مدل ماشین مدرن میارن برای ارائه .بعضیا با دست خالی و دست ساز ماشینهای عالی تو ایران ساختن فقط دیده نمیشن مدیر ایران خودرو و سایپا برن پراید و پیکان آردی بسازن.
بازی احزاب که توسط عده ای به اصطلاح روشنفکر اصلاح طلب طی دهه هایکذشته به راه افتاد وحتی از پشتیبانی اعتقاد سرگرم کردن مردم با هوش برای عدم ورود به برخی مدیریتهایی که در ان تخصص ندارند، موجب بازی سیاسی وسیاسی بازی شد اری کسانی که مردم را با رقص واواز وکنسرت سرگرم میکنند اتلاف وقت مردم متخصص مملکت را موجب میشوند زیرا نمیدانند چگونه بودجه ریزی وبرنامه نویسی کلان کنند زیرا مردمومتخصص را پوپولیست مینامند زیرا بلد نیستند کار تخصصی وپژوهش های نظری وعملی را پایه گذاری کنند اینها سهم اقتصاد ایران راداز اقتصاد جهان صادذات نفت خام دانسته وسهم کشورهای غربی را پالایش وتغییر در مواد خام وفروش چند برابری به کشورهای مانند ایران ، میدانند اینها پالایشکاه واقتصاد محکم ومقاومتی واستقلال اقتصادی را ننگ ایران مینامند اما فساد مالی را حق مدیران دولتی ویا مفسدان اقتصادی میدانند
با توکل به خدتوند وتوسل به امتمان معصوم( ع) بصیرت پیدا کنیم تا اصالت ادعا های برخی منافقین داخلی را بهتر ببینیم وانها را درجایگاه خود قرار دهیم ونه جایگاههای مهم تصمیم گیری وتصمیم سازی
اینجا نخبه ما خودروی برقیو ده سال پیش طراحی کرده. ولی مسعولین چون منافع شخصیشونو درخطر دیدن اجازه تولید و صنعتی شدن طرحو ندادن. اخرشم رفت از ایران. ما توانایی هرکاریو داریم این مسعولین و مافیا هستن که اجازه نمیدن . فکنم دولت هم الوده به مافیا شده یا زورش نمیرسه.
یادمان نرودآن نخبه به علت عدم حمایت ماشینش روانداخت توی رودخانه .افسوس بایدغصه کشورهای دیگرراخوردوغافل ازاین که جوان هایمان زودتر این راه رورفتندولی افسوس ازحمایت
Mojtaba
۰۷:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام
چه فرمولی چه پشتکاری چه کشکی حدود سال ۸۰ تا ۸۵ یک ایرانی موفق شد خودروی برقی ایجاد کند و روی سمند خودش امتحان کرد به ایران خودرو و سایپا هم نامه زد حتی به برخی منصب داران ولی قبولش نکردند گفتند در حال حاضر کسی به خودروی برقی احتیاج نداره
اگر یک ذره فقط یک ذره به فرمایشات رهبر گوش میدادند اگر به جوانان اهمیت میدادند اگر از نخبگان و دستاورد هاشون حمایت میکردند الان این حال و روزمون نبود بیخودی نیاید بگید ما باید مث فلان کشور میبودیم ما باید راه فلان کشور رو طی کنیم ایران از هر کشوری بهتره و بهترین هم خواهد بود درصورتی که به توان خودش تکیه کنه نه چشمم به این و اون باشه جوانان و نخبگان ایرانی به چیزهایی دست پیدا میکنند که خارجی ها باید ۲۰ سال بعد بهش برسند ولی میدونید مشکل چیه مشکل اینه چون اونا این دستاورد رو ندارند ما فک میکنیم اصلا بدردمون نمیخوره یا مسئولین وطن فروش پول پرست نمیزارند
اگر اجازه می دادند ۱۵ سال پیش خودروی برقی تولید بشه الان ما ۱۵ سال جلو افتاده بودیم
همینطور تو ایمنی و کیفیت و طراحی خودرو این ۲۰ سال اخیر خیلی ها خواستن صنعت خودرو سازی رو متحول کنند حتی یکی دو تا از طراحان ایرانی که طراح بنز و بی ام و و پورشه و لامبورگینی هستن خواستن برای کشورشون خودرو طراحی کنند ولی مسئولین نمیزارند مث اینکه پراید و تیبا و ساینا و ۲۰۶ و ۴۰۵ براشون سود بیشتری داره یا سود بیشتری داره بیان خودروی فرانسوی رو توی کشور تولید کنند ولی از خودشون چیزی نسازن.
ما خیلی زودتر و پیشرفته تر به این فرمول رسیدیم !! و الان باید حداقل 30درصد خورروها مون برقی میبود / ولی جای تاسف داره که نظام و حکومت ما بخاطر تامین منافع مالی همین خودروهای اشغال و قدیمی رو همچنان تولید و وارد بازار میکنه / اگه راه نخبگان و دانشمندان و طراحان مان باز میزاشتن و اونقدی که سرمایه و پول خرج کشورای عربی میکنن یک سومش در اختیار این جوانان میزاشتن و بازار تولید خودرو رو از انحصاری در می اوردن الان مطمعنان 100 قدم از ترکیه هم جلوتر بودیم / مشکل اینجاست که نظام و حکومت ما نمیخاد
ما شاید در تولید ابزارهای دفاعی باکیفیت تلاش کردیم وتلاشگرهای این عرصه روش چشم همه ما جای دارن و شایسته بهترین جایگاه در بین مردم هستند اما این یک واقعیته که چیزی که باعث افزایش غرور و اعتماد به نفس ملی میشه اون چیزی هست که مردم همیشه باهاش سروکار دارند و در ذهنشون تبدیل میشه به نماد یک کشور که این ویژگی رو خودرو کاملاً داراست.
دلتون خوش به موشک روسیه موشک مافوق سوت داره اینقدر بوق وکرنا نمیکنه موشک ما کجا موشک روسیه کجا
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
دوست عزیز قیاس ما و روسیه قیاس درستی نیست سابقه موشکی روسیه،آمریکا وحتی کره شمالی به بیش از نیم قرن میرسه،آمریکا و روسیه بودجه نظامیشون چند برابر تولید ناخالص داخلی کشورمون هست وما از این نظر حتی با خیلی از کشورهای خاورمیانه هم قابل قیاس نیستیم،اولین موشک مادر سال ۱۳۶۲عملیاتی شد اون هم در اوج جنگ و مشکلات،سرعت پیشرفت مون در صنعت نظامی خاصه موشکی در دنیا بینظیره چون واقعاً اراده کردیم موشکی بسازیم که بدون استفاده از ماهواره های جهتیاب (چیزی که آمریکا و روسیه ازش برخوردارند)نقطه زن باشه وپایگاه داعش رو در خاک سوریه هدف قرار داد چون واقعاً خواستیم واراده کردیم.
واقعان ایران خودرو و سایپا بریت خجالت بکشبد آبروی ایران رو بردیت با این خودرو سازیهای مزخرف و غیر استاندارد و بی کیفیت و غیر ایمن و غیر پاکتون خودروهای فرسوده ساخت خودتون رو هم که فراخوان نمی زنیت جمع آوری کنید جاش خودروهای جدیدتون رو بدیت که کمی هوا سالم بشه آدم دلشو به چی شما خوش کنه در جفت کارخونتون رو باید کاه گل بگیرن و از خودروسازهای ترکیه دعوت به همکاری کنند برای پیشرفت صنعت خودروسازی استاندارد و با کیفیت و زیبا و فول آبشن و پاک و ایمن و ارزان قیمت ملی .
تفاوت ما با ترکیه ویا هر کشور درست و حسابی دیگه ای فقط یک جمله است: اونا سالهاست به این نتیجه رسیدن که مردمشون شایسته استفاده از بهترین کیفیت هستند واین باعث اعتماد مردم به تولیدات داخلی وبالارفتن غرور ملیشون شده ولی ما هنوز مردم خودمون رو شایسته این تغییر رویه نمی دونیم.
بهتر که پراید تولید کنیم و به خودمان ببالیم و حال کنیم!
اون هم پرابدی که نه مال ماست نه قطعه اش را هنوز میخوایم تولید کنیم ونه....
ولی قیمتش خداییش بالاست و به قیمت خوب میفروشیمش
از لحاظ قیمتی خیلی ها از ما عقبن!
واقعا با خوندن این خبر افسرده شدم کشور همسایه دوست و برادر ما ابن همه پیشرفت کارو رفاه ما چی هیچی با این همه دکو پز منه جوون ۳۱ ساله با حقوق ماهیانه ۲تمن عمرن بتونم یه پراید مدل پایین بخرم یعنی باید چی گفت چه باید کرد ایا میتونم اون روزیا ببینم که یک جوون با حقوق کم بتونه ازداج کنه خونه اجاره کنه ماشین بخره یعنی میشه چرا ما اینجور شدیم از کی اینجور شدیم خدایا خودت بدادمون برس...
این یعنی حقارت و این حقارت نتیجه ای جز بی مدیریتی بی خردی بی تدبیری انحصارگری سودجویی و بی ارزش فرض کردن مردم یک کشور بیش نیست بخدا من وقتی این مقاله رو خوندم فهمیدم چقدر ما ایرانیاحقیریم حالا به روزترینو پیشرفته ترین صنایع دفاع و نفتو داشته باشیم خودرو و قبیل همچین صنعتیه که توان و اقتدار صنعت و ساختو ساز یک کشورو نشون میده حالا اونا هم بجای خود واقعا افسوس باید خورد چون از همین الانم که بخایم شروع کنیم و جلوی پس رفت در جا زدنم نه چون تو این سطح هم نیستیم خیلی دیره ۳۰رسال از همین ترکا عقبیم و خاهیم ماند ولی باز هر چقدر جلوی ضررو بگیری نفع ولی کو غیرتو همبستگی ملی اونایی که سرم دار این صنعت هستن فقط به فکر جیب خودشونن انقدر سطح یک کشور باید پایین باسه افسوسو هزار افسوس....
خخخخ تفاوت ریادی بین ما و ترکیه هست دولت مردان ترکیه به فکر رفاه و اسایش مردم هستند ولی اینجا به فکر فروش بیشتر و گرونی و فشار به مردم این ۲ شرکت فرغون ساز مال خودشونه مهم نیست واسشون ما صد سال دیگه به گرد پای ترکیه نمیرسیم ای کاش ایرانی نبودم افسوس که پیر شدم
خودروسازهای ما تازه در اخرین پیشرفت خودشون شروع کردن کم کردن آپشن از خودروها از نوار پلاستیگی دور پراید که از آمریکا میاد و دیگه نمیاد و خیلی از چیزهای دیگه در بقیه خودروها ۰۰۰
برای شرکتهای مشکل ایجاد می کرد بعد الان ماشین برقی ترکیه را تو چشم ما میکنید و به رخ ما می کشید.
همین ترکیه اگه برید یه ماشین چینی نمیبینید...
بلکه ما خودمان با این همه جوان نخبه که داریم میتوانیم بهترینها را تولید کنیم .
اولین خودروی برقی جهان را سال ۸۵ یک مهندس ایرانی تولید کرد منتها این مدیران بی کفایت خودرو سازی و رئیس سازمان محیط زیست اون زمان هیچ حمایتی نکردند
اینجا ایرانه و ایران ظرفیت و پتانسیل و فرهنگ خودشو داره اگر ژاپن ژاپن شد نگاه به ظرفیت و پتانسیل ها ی خودش کرد نه اینو اون
اما هوشمندی که در صنایع ما بکار رفته بیشتر هست و اگر تحریم های عجیب و غریب نبود الان ما جهش اقتصادی کرده بودیم. در ضمن ترکیه 600 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد ولی ما تقریبا بدهی نداریم.
الان قیمت تموم شده اش مثلا بیست هزار دلاره بعد مسولین ما میرن همینو میارن به ما میدن هفتاد هزار دلار . چرا ؟
چون نه میخواد مواد اولیه بخره
نه میخواد هزینه نیروی کار بده
و نه خیلی هزینه های دیگه
بعد دو سه برابر ترکیه سود میکنه . مگه احمقه بره تولید کنه .
تمام این سوء مدیریتها مربوط به کسب منافع دارودسته ای از واردات و قاچاق قطعات است که بعضی خواسته یا ناخواسته با عمد یا سهو تلاش زیادی میشود که ایرانی در "ساخت و تولیدخودرو" درجا بزند و همیشه نیازمند واردات خودرو باشد چون سازندگان ایرانی و تولید کنندگان ایرانی سنگی جلوی پای این عده و چوبی لای چرخ منافع گروه و دارودسته آنان هستند گرچه بظاهر وبا تظاهرات چفیه بر گردن انداختن و ژست سیاسی و شعارهای داغ تبلیغاتی مدیران جهادی.....مدیران جهادی ....سر دادن در محافل و انجمنها و همایشها و جشنواره ها و مناسبات .....هیچ جهادی در این زمینه محقق و تحقیق نمیشود چرا؟جواب دلیل ما این است که: چرا؟ از اساتید اهل فن و دانشجویان نخبه در این حیطه که بارها با دست خالی و با صرف هزینه های گزاف پژوهشی و تحقیقات شخصی دست به تولید نمونه های خودروی گازسوز و برقی تمام ایرانی کردند به هیچ وجه حمایت نشد؟! نه تنها حمایت نشد بلکه پشتیبانی و تشویق هم نشدند؟همین عده از دانشجویان و اساتید نخبه ایرانی با پذیرش و جذب موسسات و دانشگاههای معتبر خارجی دست به تولید و ساخت خودرو زدند بنام خودشان و برند کشورشان........ترکیه یک نمونه است... دست چه کسانی در کار است؟! ما در بالا اشاره کردیم که دست کسانی در این کار فعال است که از بسته شدن بازار واردات قطعات و صنایع وابسته به خودروسازی ضررهای کلان و میلیاردی میکنند این دارودسته مغز خر نخورده اند که با دستان خودشان منافع خودشان را لگدمال و از بین ببرند....... تا به پژوهش و تحقیق و نخبه گان و دانشجویان و اساتید این عرصه با نگاه تحقیر و عدم حمایت تاسرحدصفر رو به جلو در حرکت هستیم هرگز به "خودروی ملی تمام ایرانی" دست نخواهیم یافت ایکاش و اگر میشد شهید همت ها و شهید باقری ها و شهید طهرانی مقدم ها برای یکبار دیگر هم که شده می آمدند و دوباره می رفتند یقین بدانید مشکلات امروز جامعه را تمام و کمال به روز شده حل میکردند و یا حداقل تسریع میکردند ما امروز آنچه را که نداریم مدیران جهادی است نه در شعار بلکه در لباس اقدام و عمل مدیران شعاری جهادی و ژست گرفتن با چفیه مقابل رسانه ها بسیار بسیار زیاد داریم آنچه کمبود داریم مرد عمل و بی ادعاست..........
البته صداقت ودلسوزی مسولان مربوط هم بوده : که در کشور ما بخاطر فساد گسترده در مدیران و ارگانها ومافیای نیرومند این امر وحمایتها وجود ندارد.
دلتان را خوش نکنید
مشکل ما از مدیرانمان است و انتخابهایمان.
مردم هم انتخابهای خوبی نکردند .
اینها ربطی به دین ندارد و این مسایل را نباید با هم قاطی کرد
اصلا اقایون به این فکر هم نمیکنن که خودمون طراحی پلتفرم شاسی و بدنه و انجین کنیم بخدا تا پاسپورت اینا رو ازشون نگیری چیزی درست نمیشه اقای زاوه تا وقتی مدیرای ما مثل تو فکر میکنن ...
البته در کنار میدون دادن به مهندس آرین ها باید بازار را از انحصار به رقابتی تبدیل کرد و تعرفه واردات را صفر کرد تا مافیا بالقوه به بالفعل درنیایند و تنها راه را تولید رقابتی بدانند نه غیر از آن
چرا که مافیا ماحصل بازار انحصاری است نه رقابتی
نمیذارن ما پیشرفت کنیم .
چه خودروسازا و طراحایی که تو این سالها فراری و نفره نشدن
وقتی خودرو برقی بشه هیچکی سمت خودروهای بنزینی نمیره جدای از اون هوای کلان شهر ها هم تمیز میمونه ولی یه عده نمیخوان این اتفاق بیفته
1- بی اهمیت بودن وضعیت مردم
2- منفعت طلبی و رانت خواری درحکومت اسلامی
وقتی که قطعات و لوازم بی کیفیت را از چین وارد و برچسب ساخت داخل می زنند و حتی دستشان رو می شود ولی برای کسی اتفاقی نمی افتد، می خواهیم وضع بهتر شود
وقتی که قیمت خودرو های بی کیفیت افزایش آنچنانی می یابد ولی حکومت خاظر نیست قدری از تعرفه ها کم کند تا مشکل برای مصرف کننده پیش نیاد و یا حتی کم تر شود ، انتظار داریم پیشرفت کنیم
باید میرفتی تو مجلس
بیا توی این بحث شرکت کن
مدیران لایق سرکار هستند چطور تو خیلی از صنایع در جهان رتبه زیر 10 داریم ادمهای اون صنایع را از فضا نیاوردیم
اما در بعضی صنایع با داشتن مدیران رشوه بگیر و نالایق همین که هست خواهد بود
ما با کره تقریبا در صنعت خودرو سازی شروع بکار کردیم تفاوت را ببنید
اولا ترکیه همه چیزش ویترینی است
دوما اجازه استفاده ندارند و تجهیزات و سلاح هایی آمریکا و اسرائیل رو دارند و اجازه استفاده اونارو هم ندارند
ما شجاعت داریم ولی اونا ندارند
ما باید درباره نسل کشی ارامنه رو برای حمایت از ارامنه سرلوحه کارمون انجام بدیم
مشکل از انتخاب بد همه ماست
.
هههه همین الان 250 میلیون دلار بابت صندوق عقب 206 پول خارج کردیم بابت واردات پلتفرم از فرانسه پول خارج کردیم چی شد مگه غیر از این بوده که به اسم تولید داخل فرانسوی ها جولون میدادن حالا باز بر میگردین میگین (واژه خروج ارز از کشور، واژههایی هستند که فی نفسه فاقد ارزش و اعتبار هستند)
برا اختاپوسیها راه هموار و برا مردم راه ناهموار همچنان ادامه دارد...
وسلام
بنظر من اصل اول رو ما به اشتباه اجرا کردیم، اصل گزینش. در گزینش افرادی به درجات مدیریتی مهم کشور میرسن که با یک مرور پرونده متوجه بیکفایتیها و مشکلات میشیم.
باید گزینش و نگرش سیستم به مدیریت تغییر کنه تا شاهد تحول مثبت باشیم.
دست بدعا بودن کافیه، دستهارو به کااااااار مشغول کنیم.
از ما حرکت از خداوند برکت.
مخترع و تولید کننده ایرانی، ساکن ایران
در برابر خدا و خون شهیدان و آرمان های حضرت امام ره آیا پاسخی دارند
همه چیز که دست دولت است.
چرا برای بقیه صنایع حرفی برای گفتن نداریم!؟
با توکل به خدتوند وتوسل به امتمان معصوم( ع) بصیرت پیدا کنیم تا اصالت ادعا های برخی منافقین داخلی را بهتر ببینیم وانها را درجایگاه خود قرار دهیم ونه جایگاههای مهم تصمیم گیری وتصمیم سازی
چه فرمولی چه پشتکاری چه کشکی حدود سال ۸۰ تا ۸۵ یک ایرانی موفق شد خودروی برقی ایجاد کند و روی سمند خودش امتحان کرد به ایران خودرو و سایپا هم نامه زد حتی به برخی منصب داران ولی قبولش نکردند گفتند در حال حاضر کسی به خودروی برقی احتیاج نداره
اگر یک ذره فقط یک ذره به فرمایشات رهبر گوش میدادند اگر به جوانان اهمیت میدادند اگر از نخبگان و دستاورد هاشون حمایت میکردند الان این حال و روزمون نبود بیخودی نیاید بگید ما باید مث فلان کشور میبودیم ما باید راه فلان کشور رو طی کنیم ایران از هر کشوری بهتره و بهترین هم خواهد بود درصورتی که به توان خودش تکیه کنه نه چشمم به این و اون باشه جوانان و نخبگان ایرانی به چیزهایی دست پیدا میکنند که خارجی ها باید ۲۰ سال بعد بهش برسند ولی میدونید مشکل چیه مشکل اینه چون اونا این دستاورد رو ندارند ما فک میکنیم اصلا بدردمون نمیخوره یا مسئولین وطن فروش پول پرست نمیزارند
اگر اجازه می دادند ۱۵ سال پیش خودروی برقی تولید بشه الان ما ۱۵ سال جلو افتاده بودیم
همینطور تو ایمنی و کیفیت و طراحی خودرو این ۲۰ سال اخیر خیلی ها خواستن صنعت خودرو سازی رو متحول کنند حتی یکی دو تا از طراحان ایرانی که طراح بنز و بی ام و و پورشه و لامبورگینی هستن خواستن برای کشورشون خودرو طراحی کنند ولی مسئولین نمیزارند مث اینکه پراید و تیبا و ساینا و ۲۰۶ و ۴۰۵ براشون سود بیشتری داره یا سود بیشتری داره بیان خودروی فرانسوی رو توی کشور تولید کنند ولی از خودشون چیزی نسازن.
با بزرگ حرف زدن آدم بزرگ نمیشه.
با تلاش پشتکار آدم جایگاه خودش میبره بالا.
دیگه این حرفارو نزنین، نصف مهندسای دنیا ایرانین. بابا ایرانیها از لحاظ iq خیلی هم ضعیف هستن .
اون هم پرابدی که نه مال ماست نه قطعه اش را هنوز میخوایم تولید کنیم ونه....
ولی قیمتش خداییش بالاست و به قیمت خوب میفروشیمش
از لحاظ قیمتی خیلی ها از ما عقبن!
ایرانخودرو و سایپا با دیدن این ماشین باید برن بمیرن
زیاد هم ناراحت نیستم، چون تفاوت چندانی با خودروهای وطنی نداره.
چنان رونق اقتصادی...