برای هر کار اصلاحی توی مملکت باید لیدر داشته باشی .مثلا میخوای خودرو ارزان بشه باید لیدر یک حزبی بیاد بگه نخرین متاسفانه نمیشه وهمین شرایط رو باید تحمل کنیم.اگه انقلاب 57 لیدری مثل امام خمینی نداشت موفق نمیشد
خسته نباشی تازه فهمیدید...همون روز که پیش فروش کردن و همه ی خودروها را تو 45 دقیقه به فروش رسوندن گفتیم به افراد خاص دادن نه به مردم...که تو بازار آزاد با قیمت نجومی بفروشن تا قیمت ها برسه به فضا...........
سلام
لیسانسیه برق هستم و بعداز چند سال با پایه حقوق ۱۲۰۰۰۰۰ سال ۹۷ رو با ۱۵۶۰۰۰۰ پایه حقوق شروع کردیم و خوشحال بودیم که با پس انداز حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ در ماه شاید بتونیم آخرای ۹۷ یه پراید نوبت بزنیم ولی ....... انگار عده ای دوست ندارند کارگرها کمی رنگ آسایش رو توی زندگی شون ببینند.
باسلام
سالیان متمادی است که میخواهیم خودکفا و سرپای خودمان بایستیم ولی به خدا نخواستیم این همه سرمایه را به هر کشوری بدیم برایمان 10 برابرکارمیکند و خدمات رسانی میکند.سایپا و ایرانخودرو را محض رضای خدا تعطیل نمایید
مردم خودمون باید ب فکر خودمون باشیم نخریم جنس گرون نخرییییییییییم
مسعود
۲۳:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تنها راه تعطیلی این دو کارخانه تابوت ساز هستش 40 سال به بهانه تولید داخلی و ملی امان مردم رو بریدن تعرفه واردات رو بردارید این چه سیستمی هستش که همیشه مردم در عذابن
ایران خودرو و سایپا فقط با نمایشگاه دارها و نمایندگیهای فروش لابی نکردن بلکه با هر کسی که دستش میرسه یه کاری بکنه لابی کردن که صداش در میاد کار جدیدی هم نیست
در این دو خودرو سازه گل بگیرید فقط ازمصرف بنزینشان که به یک پنجم کاهش پیدا میکنه هم خوتو نجات بده هم افتخار ساز شو روزی 70 ملیون لیتر صرفه جویی بنزین کاهش الودگی شهرها به یک پنجم وازادشدن میلیارد ها دلار به خزانه کشور
با سلام
میشه یه نفر پیدا بشه منابع مالی که تا امروز در اختیار خودرو سازان قرار گرفته است رو چه از سمت دولت چه مردم بررسی کنه ببینیم آیا با این پول حداقل منابع اولیه تولید خودرو خریداری شده است یا صرفا جهت پرداخت کار نکرده مدیران و پرسنل صرف شده است.
نکته مهم اینجاست چگونه در مقابل کار تولید نکرده و صرفا حضور در مجموعه با ساعت کاری حقوق به مدیران و پرسنل پرداخت می شود؟؟؟
آیا مبنا صرفا مدیر بودن کارمند بودن یا پرسنل بودن است ؟؟
آیا مواد اولیه تولید در تیراژ بالا خریداری می شود یا هر زمان که نیاز به تولیداست مقداری خریداری شده باقی صرف امور غیر تولیدی می شود؟؟؟
دقیقا نکته اینجاست خودروسازان قبل از گرانی های اخیر باید مواد اولیه فراوانی را داشته باشند؟؟؟ یعنی یک تفاوت قیمت بین مواد اولیه خریداری شده با امروز؟ چگونه است که تا سالهای پیش تولیدات روند یکنواختی داشت و قیمت متعادل و مشخص بود!!
آیا دولت عمدا سعی در گران سازی منابع مالی دارد تا بدهی برخی را با افزایش قیمت برخی از ودیعه ها یا سایر وثیقه ها بدهد!!!
آیا دولت سعی دارد کشور با گران سازی بی حد و حصر سعی در ایجاد منابع برای مدیریت فضاحت بار خویش ایجاد کند.
آیا فهمیدن اینکه گرانتر شدن و گرانتر شدن و افزایش حقوق ها به همین دلیل هر ساله و به هر بهانه ای یک روند تخریبی جدی اقتصادی خواهد بود .
امکان نداره دست دولت و مجلس در گرانی خودرو تو کار نباشه دلیلش اینه اینک دیگه سوپر مارکت و شرکت های مختلف لبنیات نیست ک تعدادشون زیاد باشه مثلا نشه کنترل و نظارت کرد دو تا شرکت فقط
ای ملت اینا نمی خواهند کار کنتد فقط در زبانی میگن فکر هستیم
آقایون اهل تحقیق و تفحص، اگه به خدا و قیامت اعتقاد دارین دو روزی که تو این دنیا زندگی میکنین شما را به خدا بیان خدتون و فدای قانون کنین و الله وکیلی تحقیق و تفحص کنین و جلوی این همه به عدالتی تو صنعت خودرو رو بگیرین- مرد باشین جلوش بایستین
گاری هم کم خطر تر وبا کیفیت تر از این خودرو هاست
این ارابه های مرگ باید تولید نشوند وباواردات خودرو و حذف گمرکی آن ها مردم ازشراین تابوت های متحرک نجات پیدا کنند
کشور ما کشور ادامه دهنده طریقت علی (ع) است که فرمود اگر جهان را به من بدهند تا دانه ای از دهان موری بگیرم این کار را نخواهم کرد...اکنون ما به کجا می رویم... زمانی که من پیشخرید کردم با پول پیشخریم خودروی خوبی می توانستم بخرم و اکنون اما با آن پول به اضافه حتی 10 برابر سود منظور شده هم دیگر نمی توتنم آن خودرو را بخرم و توان پرداخت قیمت های جدید را هم ندارم...
کجاست آن ذولفقار که حق مظلم بگیرد!!
همه نظرات مخالف افزایش قیمت خودرو بود ولی من موافقم چون من سهامدار جز شرکت خودرو سازی تو بورس هستم تمام مواد اولیه و نیازهای خودروسازی چند برابر شده پس خودرو هم باید افزایش قیمت پیدا کنه چرا سود من سهامدار به خاطر بحث های سیاسی باید بره تو جیب دلال به خاطر جلوگیری از افزایش قیمت خودرو سهام شرکت های خودرو ساز به خاطر زیانی که ساختن سقوط کردن و سرمایه ما نابود شد چرا کسی جواب گو ما نیست .یا در بورس را تخته کنید یا کاری کنید که سود دلال از جیب سهامدار خرد پرداخت نشود .خداوکیلی بررسی کنید امسال چقدر سرمایه سهامداران خرد در بورس به خاطر بحث سر قیمت خودرو نابود شد .
کجای دنیا مسولین عزیز به یک مشت جنایتکار که سالانه باعث مرگ هزران نفر در جادها میشوند وبا ازادی بی حد ومرزو با دلالی اهن پاره های مرگ ساز را بزور بخورد ملت میدهند جایزه میدهند بابا خودتون بخواب زدین مردم بیدارند
ما سهامداران خرد شرکت های خودرو سازی در بورس تمام سرمایمون نابود شد به خاطر سیاسی کاری و جلوگیری از رشد قیمت خودرو اگر شرکتی در بورس عرضه میشه باید قیمت گذاری محصولات اون هم ازادانه باشه تا باعث ضرر سهامدار نشه تا در شرکت را ببندین یا در بورس را یا هم بذارید شرکت بورسی طبق قوانین اقتصادی کار کنه
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
برادر مسولین اصل مشکل هستند.
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تو وامثال تو که برای سود بیشتر خون مردم تو شیشه کردین باید ازنظر درست این هموطن ناراحت بشین حاضرین دستتون توی خون مردم باشه ولی سودتن کم نشه
ناشناس
۰۴:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
شما باید یا اگاه به وضعیت بورس باشید یا بدون علم و تجربه محکوم به شکست خواهید بود اینکه سهم بخرید و منتظر ترقی باشید راه رو دارید اشتباهی طی می کنید اگر میخواهید تو بورس سود داشته باشید روش و نگرش خودتون رو پیرامون بورس اپدیت و اصلاح کنید .
Javad
۱۵:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چاره کار فقط و فقط و فقط واردات خودرو بدون تعرفه است و بس. اگر قرار است خودروی گران سوار شویم ترجیح میدهیم خارجی و ایمن باشد و بس
اگر ساخت خودرو اینقدر هزینه بردار هست چرا تعرفه خودرو را صفر نمیکنند تا مردم خودرو مورد نیاز و با کیفیت وارد کنن .تا شاهد این همه تصادفات و ازدست دادن نیروی انسانی و سرمایه نباشیم .سال هاست که به کشور ایران توصیه شده هست خودرو را وارد کند در عوض در منطقه یکی از بزرگترین خوردو ساز کشاورزی باشد
صبح که پا میشیم تا شب همش تو فکر و استرسیم کی میشه راحت شیم کی میشه مثل آدم زندگی کنیم چقدر فرقه بین زندگی کردن با ادای زندگی کردن در آوردن مردم دیگه ناامیدن
در این آشفته بازار همه مقصر هستند وهر چیزی که گرون میشه سریع میروند صف میگیرند، بهترین راه حل اول نخریدن و تحریم کردن خودروی صفر ،، دوم اخراج و زندانی کردن مسؤلان و روسای شرکتهای خودرو سازی و سوم کاهش تعرفه های واردات خودرو میباشد
ببخشید یکی منو قانع کنه لطفا؟؟؟
مگه خودروهای پیش فروش شده را تحویل یدن به غیر از بازار جای دیگه ای میرن که اینا فروش فوری میزارن تا عرضه کنن قیمت کنترل بشه؟؟؟؟
خودروساز ها مردم رو مسخره میکنید فکر کردید مردم مثل شما پول دارند پس شما این وسط چه کاره اید بگیرید ماشین بسازید
مردم هم تقصیر داشتند اگر مردم گرونی رو نمیخواستند به آقای... رأی نمیدادند
اینقدر نگید خودرو ساز. .این چه دولت خدمت گذاریه که اقتصاد رو رها کرده هرکی هرکاری دلش میخواد میکنه.اگر قوه قضاییه به سرعت به تخلفات رسیدگی کنه.این وزیرصمت نمیگه قیمت پراید ۳۴تومنه الان بشه ۴۴تومن از قهر مردم بترسید.نماینده محترم یکم کاری نشان بده. استیضاع استیضاع
دولت باید عوارض گمرکی از ماشین های خارجی رو صفر کنه حتی مقطعی او وقت دیگه هیچ کس سوار این ها نمی شه او وقته که ایران خودرو و سایپا برای فروش به دست و پای مردم می افتند
سلام
واقعا این فرمول وزارت صنعت که خودروهای تا دی با قیمت قدیم باشه وبعد از آن با قیمت جدید کی از خودش درآورده، خیلی اجحاف بزرگیه، واقعا چجوری میخوان جواب بدن این ناحقی رو،من که 206ثبت نام کردم تو اردیبهشت ماه وپول پیش دادم تحویل بهمن باید 56 تومن حساب کنند ولی تحویل دی 36 تومن، اخه این چه فرمولیه،توروخدا شما پیگیری کنید،من توان پرداخت دیگه نداریم...
بله بنده شهریور ثبت نام کردم تحوبلش پاییز 98 من چراباید با قیمت جدید پرداخت کنم من اگه انقد پول داشتم که ثبت نام نمیکردم خب نقد میخریدم از تو بازار دیگه چون پولم کم بود و نفد نداشتم مجبور شدم ثبت نام کنم
س
۱۰:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
جواب مردمی و که بهشون رای دادن با حل مشکلات پس میدن واقعا برای خودمون متاسفم که به مرفهین بی دردی مثل اینا رای میدیم
توجه !
بدلیل سوء مدیریت و ناتوانی خودرو سازها و قطعه سازها در تامین قطعه با افزایش قیمت خودرو میخواهند عدم تقاضا را عامل کاهش تولید بهانه نمایند پس افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی که پیش ثبت نام با استقبال مواجه نشود. وسلام
سلام دوستان اگر میتوانید شما تو فضای مجای این موضوع مطالبه کنید چون حق مردم هست که بدانند چه کسانی به انها خیانت میکنند ..قصه این هست که سایپا تعداد 1800دستگاه خودروی سراتو به نمایندگان مجلس هدیه داده تا انها با افزایش های مکرر خودرو کاری نداشته باشند این موضوع از طریق تعدادی از کارکنان سایپا به گوش وزارت اطلاعات هم رسیده اما مجلس وزیر اطلاعات رو تهدید به استیضاح کرده وکسی به مردم پاسخگو نیست...
مث فردی که ازش طلب داری این روز اون روز میکنه و در آخر هیچی بهت نمیرسه اینا هم همین کار رو میکنن هر وقت صحبت از ارزونی و اینا شد بترسین که دیگه قیمتا میره بالا دفعه صحبت همین آقایون مگه همین صحبتا رو نکردن که پراید ی هفته طولی نکشید شد ۳۵وبعد شد۴۰ الان دوباره همون قصه میخواد تکرار بشه
مجموعه دوات و خود رو ساز و قطعه سازان سه رکن مافیای خود رو می باشد ، قرار شد خود رو ساز خود رو را پنج درصد زیر قیمت بازار که آنهم بدست خودسان مدیریت می شود بفروشند و تفاوت قیمت را به حساب دولت واریز کنند که متاسفانه هرسه رکن هدفشان صرفا گرانی خود رو می باشد ، بنابر این آنها از احساسات پام مردم در جهت منافع خود استفاده می کنند ، نتیجه اینکه دولت عامل اصلی گرانی است و سکوت و بی تفاوتی مجلس هم نشانه همکاری با آنها ست
لیسانسیه برق هستم و بعداز چند سال با پایه حقوق ۱۲۰۰۰۰۰ سال ۹۷ رو با ۱۵۶۰۰۰۰ پایه حقوق شروع کردیم و خوشحال بودیم که با پس انداز حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ در ماه شاید بتونیم آخرای ۹۷ یه پراید نوبت بزنیم ولی ....... انگار عده ای دوست ندارند کارگرها کمی رنگ آسایش رو توی زندگی شون ببینند.
سالیان متمادی است که میخواهیم خودکفا و سرپای خودمان بایستیم ولی به خدا نخواستیم این همه سرمایه را به هر کشوری بدیم برایمان 10 برابرکارمیکند و خدمات رسانی میکند.سایپا و ایرانخودرو را محض رضای خدا تعطیل نمایید
میشه یه نفر پیدا بشه منابع مالی که تا امروز در اختیار خودرو سازان قرار گرفته است رو چه از سمت دولت چه مردم بررسی کنه ببینیم آیا با این پول حداقل منابع اولیه تولید خودرو خریداری شده است یا صرفا جهت پرداخت کار نکرده مدیران و پرسنل صرف شده است.
نکته مهم اینجاست چگونه در مقابل کار تولید نکرده و صرفا حضور در مجموعه با ساعت کاری حقوق به مدیران و پرسنل پرداخت می شود؟؟؟
آیا مبنا صرفا مدیر بودن کارمند بودن یا پرسنل بودن است ؟؟
آیا مواد اولیه تولید در تیراژ بالا خریداری می شود یا هر زمان که نیاز به تولیداست مقداری خریداری شده باقی صرف امور غیر تولیدی می شود؟؟؟
دقیقا نکته اینجاست خودروسازان قبل از گرانی های اخیر باید مواد اولیه فراوانی را داشته باشند؟؟؟ یعنی یک تفاوت قیمت بین مواد اولیه خریداری شده با امروز؟ چگونه است که تا سالهای پیش تولیدات روند یکنواختی داشت و قیمت متعادل و مشخص بود!!
آیا دولت عمدا سعی در گران سازی منابع مالی دارد تا بدهی برخی را با افزایش قیمت برخی از ودیعه ها یا سایر وثیقه ها بدهد!!!
آیا دولت سعی دارد کشور با گران سازی بی حد و حصر سعی در ایجاد منابع برای مدیریت فضاحت بار خویش ایجاد کند.
آیا فهمیدن اینکه گرانتر شدن و گرانتر شدن و افزایش حقوق ها به همین دلیل هر ساله و به هر بهانه ای یک روند تخریبی جدی اقتصادی خواهد بود .
ای ملت اینا نمی خواهند کار کنتد فقط در زبانی میگن فکر هستیم
این ارابه های مرگ باید تولید نشوند وباواردات خودرو و حذف گمرکی آن ها مردم ازشراین تابوت های متحرک نجات پیدا کنند
کجاست آن ذولفقار که حق مظلم بگیرد!!
انشاالله پراید شود ۱۰۰میلیون . آمین
مگه خودروهای پیش فروش شده را تحویل یدن به غیر از بازار جای دیگه ای میرن که اینا فروش فوری میزارن تا عرضه کنن قیمت کنترل بشه؟؟؟؟
مردم هم تقصیر داشتند اگر مردم گرونی رو نمیخواستند به آقای... رأی نمیدادند
رحمانی عزیز وزیر محترم صنعت درسته تازه اومدی و.. ولی بدترش کردی
واقعا این فرمول وزارت صنعت که خودروهای تا دی با قیمت قدیم باشه وبعد از آن با قیمت جدید کی از خودش درآورده، خیلی اجحاف بزرگیه، واقعا چجوری میخوان جواب بدن این ناحقی رو،من که 206ثبت نام کردم تو اردیبهشت ماه وپول پیش دادم تحویل بهمن باید 56 تومن حساب کنند ولی تحویل دی 36 تومن، اخه این چه فرمولیه،توروخدا شما پیگیری کنید،من توان پرداخت دیگه نداریم...
بدلیل سوء مدیریت و ناتوانی خودرو سازها و قطعه سازها در تامین قطعه با افزایش قیمت خودرو میخواهند عدم تقاضا را عامل کاهش تولید بهانه نمایند پس افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی که پیش ثبت نام با استقبال مواجه نشود. وسلام
حالا پارسال از وسط دی راهور پلاک 98 میداد امسال که این همه مردم اذیت شدن اونا هم راه نمیان