ظلم پایدار نمی ماند اقایی که به همه چیز روی اون صندلی اعتراض داری این کار فقط منطق استدلال هاست فقط برای نگهداری خودته ........
اول که حمایت کالای ایرانی بود ؛ولی اخرش واردات گوسفند از رومانی رسید
دوم که رونق تولید ؛شرکت های خودرو ساز سالی یک ماشین تولید میکنن
رسانه ها به جای اینکه از قانون حجاب فیلم بردای کنن یک بار هم به درد کسانی پول دادن اما ماشین تحویل نگرفتن فیلم بگیرن
(هر کی دوست داره بره هرکی هم میخواد باید ببینه اونا در ارمش هستند تو در زیر فشار پراید تولید 20سال پیش الان به قیمت روز حساب میکنن)
به نظر من دولت به خودرو سازان ظلم میکند دولت باید به خودروسازان اجازه بدهد هر قیمتی دوست دارند بگذارند به شرطی که محصولاتشان را فقط صادر کنند و برای مردم ایران دولت خودرو خارجی وارد کند
جالب اینجاست که همه مشکل کار را میدونند ولی اقدامی نمی کنند.چرا ؟؟؟؟ تا کی باید حرف از خودرو باشه ، کافی نیست . منحلش کنید و برای اینکه کارگرش بیکار نشه یه محصول خارجی موقتا بیارید در داخل مونتاژ کنید تا از روی فرصت چندتا طراح خودرو از نخبه های این کشور آنهم به بهترین طرح اجازه تولید بدهید .البته طرحی که صدرصد مواد تولیدی آنرا از داخل ببیند و هیچ وابستگی به بیرون نداشته باشیم .این کار شدنی هست ، کافی اقدام بشه آنهم با قاطعیت .
اجازه هست جوابتونو بدم ///چون اقتصاد ایران عموما و صنعت خودرو خصوصا دست مدیران نجومیه اگر این صنعت دست مدیران جهادی بیفته در عرض 5سال ما کره را جلو میزنیم به خدا میشه صنعت خودرو را بسپرین به سپاه.تمام
جهت اطلاع همه کسانی که موعد دعوتنامشون گذشته:آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو. طبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) ذکر شده. در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد.
خواهش می کنم بنده بعنوان یه شهروند عادی از قرارگاه سازندگی سپاه میخوام به داد مردم برسه، سپاه به داد مردم برس، واقعا فقط سپاه میتونه دست این مافیا رو خرد کنه
چطور ممکنه که یک کشور ثروتمند ، بیش از نیم قرن کار در خودروسازی .هنوز دو و یا سه خودروی تمام ایرانی نداشته باشد!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
خودرو سازی را به نیروهای توانمند مسلح بدهید ،یقینا ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و یا وزارت دفاع، بسیار بهتر از این میسازند.
یکسال خودرو ثبت نام کردیم،موعد تحویل مهرم ساندرو،طبق ماده۴قانون حمایت از مصرف کننده خودرو ساز موظف است قیمت خودرو را قیمت موعد تحویل مندرج در قرار داد حساب کند،حال از صدور دعوتنامه سر باز میزند جهت سود بیشتر،همچنین طبق همان قانون خودرو ساز موظف است از تامین قطعات اطمینان حاصل کند سپس اقدام به پیش فروش کند،مسئولین بداد مان برسید.
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۷
درسته
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۸ دی ۱۳۹۷
بله خودروسازی ایران زمانی جلوتر از کره بود و شروع بکار کرد
اما کره کجا و ما کجا ؟؟!!
کیفیت خودروها و آپشن ها هم در خودروهای کره ای خیلی بیشتر از خودروهای ایرانیه!!
این خودرو سازی نیست که ما داریم !!!
ظرفیت تولید داخل مشخص میباشد و اگر خودرو ساز داخلی نمی تواند جوابگوی نیاز کشور باشد چرا واردات خودرو های ارزان قیمت با تعرفه پایین را آزاد نمیکنند .تا ما مجبور نباشیم ....چرا؟؟؟!!
واردات خودرو ممنوع کردن و اگر هم آزاد کنن با تعرفه ۱۴۰ درصد که عملا ۹۵ درصد مردم توان خرید ندارن از طرفی هم خودرو ساز داخلی با عرضه قطره چکانی.. و بعد قیمت حاشیه بازار.مگر خودرو کالا نیست پس باید قیمت گذاری شود و حاشیه بازار هیچ مبنای عقلی .شرعی و قانونی ندارد.
خیلی جالب است، بسیار شفاف از خودروسازان انتقاد کردید ازمدیریت غلط بسیاری از تصادفات عاملش بی کیفیتی خودرو بوده که به گردن راننده بدبخت افتاده چه خون ها که ریخته شده وسکوت بعضی ها (مسعولان )ناامیدی زیادی را دردل مردم ایجاد کرده امروز مردم مدام سوال میکنند
سلام
تنها راه حل مشكل خودرو سازي اينه كه سپاه و ارتش وارد اين عرصه شده اون موقع خودرو سازها حساب كار دستشون مياد واز اين زياده خواهي اونها كم ميشه براي همين بهترين راه ايجاد كمپين دعوت از سپاه و ارتش براي ورود به عرصه خودروسازي هست
سلام ... واقعیت را همه میدانند چاره را هم همه میدانند... آزادسازی یعنی آزادسازی کامل نه آزادسازی قیمت خودروی ایرانی درشرایط انحصاری ... این به آن معنی است که مردم مجبورند خودرویی را بخرند که خودروساز به هرقیمتی که دلش بخواهد میفروشند... چطور؟ با بازارسازی ... مثلا شما تعداد کمی پارس به بازار میدهید قیمت بالا میرود و چون حاشیه بازار ملاک است خودروساز گرانتر میفروشد...
دولته که تعرفه ماشین های وارداتی رو بالا برده و مردم مجبورند ماشین ایرانی بخرند. مقصر دوم خود مردم هستند که خودروی صفر رو به خودروی کارکرده ترجیح میدهند
ازقدیم گفتن خلایق هرچه لایق/طی این سالها هرکالایی که گران شده است مردم بیشتر به سوی آن هجوم برده اند وبیشتر خرید کرده اند درحالیکه هیچ جای دنیا اینگونه نیست.مشکل ازماست
تا زمانی که خودروسازی دست ادم ها و مسئولین باشه وضع خودروها همینه.فقط باید خودروسازی رو از دست این ها بیرون کشید و سپرد دست جونهای مومن و دلسوز و نخبه تا صنعت خودرو رو زیر رو کنن
قرار بود ماشین منو اذر بدن تحویل ولی دعوت نامه رو نمیدن تا گرون کنن؟؟؟کجای اسلامگفته یه جنسی ک یکی پیش خرید کرده بهش تحویل ندی تا گرونتر بشه بعد بدی؟من ب بدبختی پول جور کردم تا ماشینی بخرم زمستونی بچه هامو ببرم مدرسه سرما نخورن ولی کو ماشین؟؟ باید ماشینا ما ب قیمت قبل بدن بخدا گناهه بخان پول بیشتری از ملت بگیرن خدا دردمون ب کی بگیم فقط خودت کمک کن
به دو دلیل واضح : اول به دلیل عدم مصرف نمک ید دار در اغذیه مدیران این کارخانه ها ؛ که تنبلی را پیش می آورد و دوم بخاطر پول شویی که آقای دکتر ظریف به آن اشاره کردند و کسی توجه نکرد ....
مردم سراتو 85 تومنی هم دیگه نمی توانن سوار بشن به اسم خودروی لوکس قیمتش رو بردن در حد بنز
محمود.بروجرد
۱۳:۲۴ ۰۸ دی ۱۳۹۷
اقاخودرو سازها
مشکل دارن قبول واردات خودرو رو دولت ازاد کنه
یعنی گمرکی نگیره تا وضع درست بشه
اکه دولت میخا حمایت کنه حداقل این کار رو انجام بده
ببینم کسی دیگه این خودروها رو سوار میشه
مقام معظم رهبری باید ورود پیدا کنه و الا دیگر مسئولین که بی تفاوتند.
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ دی ۱۳۹۷
ما توانسته ایم به تکنولوژی های نو دست پیدا کنیم کره و ژاپن و آلمان چون مثل ما پیشرفت نکرده اند مجبودند خودرو تولید کنند و علاوه بر اینها ما بدون فکر و هرینه و کار و تلاش و صرفه جوئی و دانش روزانه صدها اختراع و ابداع و نو آوری داریم فقط اراده کن و حرفش رابزن هرکه قبول ندارد کافر است
در توصیف این اوضاع و تامل بیشتر فقط کافیست به ضرب المثل قدیمی این آب و خاک دقتی صورت پذیرد : هرچه بگندد نمکش میزنن ، وای به روزی که بگندد نمک ... با آرزوی سلامتی و سربلندی برای هموطنان محترم و عزیز
باسلام بنده سال ۹۶ماشین سمند تحویل مردادماه ۹۷بود ثبت نام کرده ام ولی تابحال از دعوتنامه بنده خبری نیست هر روز به نمایندگی مراجعه می کنم وبه شرکت ایران خودرو زنگ می زنم می گویند ماشین سمند موجود نداریم به محض تولید تحویل میدهیم مافیایی خود خودروسازان هستند بصورت آزاد می فروشند از تحویل خودرو به مشتریان خودداری میکنند وزیر هم وزیر نیست
یه سوال : من اردیبهشت ماه یه ویتارا ثبت نام کردم وموعد تحویل مهر ماه بوده ، امروز دیدم که قیمت ویتارا رو زده 251 تومن . یعنی من باید مابه التفاوت تا 251 تومن روپرداخت کنم یا با توجه به اینکه موعد تحویل گذشته همون قیمت قبلو؟
البته اینم بگم که من کلا به اینکه ماشینو تحویل بدن هم خوشبین نیستم
وقت یک عده خاص سود می کنند.و چون مشکل را میپیچونند. هر وقت خواستیم ایران خودرو قیمت ها را نبره بالا و کیفیت را ببره بالا خودش را پشت حمایت از اشتغال قایم کرد. خوب خودرو سازهای دیگه وارد عرصه بشوند.و به خودرو سازهای دیگه اجازه داده بشه در ایران فعالیت کنند . هم رقابتی میشه . هم اشتغال رقابتی پیش میاره.
امیر
۱۰:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
خودروسازان مشکلات ندارند بلکه برای مردم مشکلات ایجاد میکنند
چرا حقوقهای نجومی مدیران خودرو ساز بررسی نمیشود؟
میزان پاداش آقایان در پایان سال چقدر است؟
آیا خودشان سوار خودروهایی که تولید میکنند میشوند؟
قیمت تمام شده واقعی خودرو ها چقدر است ؟
این دو کارخانه تعطیل شود و اجازه ورود خوردو خارجی با کیفیت با قیمت مناسب صادر شود به مراتب خسارت کمتری به کشور و مردم وارد میشود
مسوول خون تمام بیگناهانی که بواسطه بی کیفیت بودن خودرو ها بویژه پراید در این سالها ریخته شده مستقیما مدیران این شرکت هاست
مقصر اصلی دولت هست چون با تعرفه گمرکی سنگین روی واردات خودروهای خوب و با کیفیت باعث انحصاری شدن خودروی بی کیفیت داخلی و سود بیشتر برای دلالان میشود. وقتی خودرویی که قیمتش 50 میلیون هست ولی بعد از تعرفه گمرکی به مبلغ 130 میلیون میرسد باعث ایجاد روی اوردن ناخواسته مردم به سمت خودرو بی کیفیت و ارزون داخل میشود.
تنها راه درمان این مشکل واردات خودرو با کیفیت با قیمت مناسب می باشد تا خودروسازان داخلی به جای عوض کردن چراغ های جلو و عقب به فکر افزایش کیفیت همه جانبه خورد باشند برای رقابت...
نه داداش مقصر اصلی خود مائیم که وقتی سایت ایران خودرو یا سایپا باز میشه به ساعت نکشیده تمام خودروهایی که نصف پولش رو الان از ما میگیرن و یک سال بعد به قیمت روز الباقی اون رو حساب میکنند تمام میشه. پس خودمون مقصریم
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۸ دی ۱۳۹۷
بیش از دو هزارنفر اعضای هییت مدیره در شرکت های اقماری مختلف خودرو سازان با حقوق و مزایای قابل توجه و پاداش های نجومی برای این صنعت وضعیت بهتری نمی توان متصور شد
چون اونا که باید رسیدگی کنند . یادت باشه خودرو سازها میتوانند از یک یا چند نماینده حمایت کننده تا وارد مجلس بشوند و اوضاع را اونطوری که اونا میخواهند پیش ببرند .
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۷
هشتاد میلیون ایرانی معترض و متقاضی ازاد شدن واردات با تعرفه پایین
رفراندم بذارند صد در صد رای به تعطیلی داخلیها میون و ازاد شدن واردات .
داود ساعدی
۱۰:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۷
سلام , پاسخ این سئوال رو باید از لیست سهامداران خودرو سازان درآورد ! راستی چرا قطعه سازان با وجود طلب های چند ده میلیاردی خود از خودرو سازان , باز هم حاضرند که قطعات بی کیفیت تولیدی خودشون رو بصورت مدت دار ( بدون سررسید پرداخت ) به خودرو سازان تحویل بدهند ؟! هنوز هم نتوانسته ایم برای یک بار هم که شده بصورت واقعی از قطعه سازان و خودرو سازان تحقیق و تفحص کنیم !؟؟
ما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید از تولید ملی حمایت کنیم.
اما حمایت از تولید ملی فقط خرید آن نیست، باید کاری کنیم که کیفیت محصولات به سطح بالا برسد.
وقتی خودروی بی کیفیت را به قیمت به این گرانی می فروشند، چرا باید بخریم؟
حمایت از تولید ملی زمانی خواهد بود که تولید ملی از ما حمایت کند و هر به قیمت چند برابر به ملت ندهند. وقتی خودرو ساز به آ و بزن و در رو عادت دارد. ما باید با نخریدن مجازاتشان کنیم تا یا کاری کنند تا محصول با کیفیت بشود که افتخار ملی شود و نه اینکه درهای شرکت های خارجی را ببندیم و بگوییم داخلی بخر. حمایت از تولید ملی وقتی است که کاری کنیم تولید ملی در حد بنز و بی ام و برسد و نه اینکه خود را گول بزنیم و خودرو و سایپا را بگیم خودروی خوب هستش.
روزی که اجازه ورود خود روهای خارجی و رقابت در بازار ایران را دادند آنوقت خودرو ساز داخلی هم دست از خون مردم میکشند و دست از سرقت ملی برداشه و دنبال صنعت می روند .
باسلام مشکل کشور ما این است که هر کسی یک پست دولتی میگیری فکر می کنی ارث پدرشو گرفته مخواد در عرض 3و4 سالی که در ان پست است خودش وهفت پشت اش را از مال دنیا بی نیاز کنی خدا بما رحم کنی
حاجی از ما میخوای ولی خودتم تو صف پیش فروش دست و پات نشکنه
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۷
کار از کمپین گذشته. مگه یادتون نیست همین سال گذشته مردم کمپین راه انداختند و دولت ضد کمپین کرد و وام داد برلی خرید خودرو.
جواد
۱۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
تنها راه بهبود این وضعیت برداشتن تعرفه واردات خودرو و آزاد کردنشه تاکید میکنم کاهش تعرفه نه... برداشتن تعرفه. این امر شدیدا خودرو سازهای داخلی رو مجبور خواهد کرد ابتدا علم روز رو با استعداد جوانان ایرانی به کار بگیرند چون دیگه تو این مرحله سفارش دادن از چینی ها براشون صرف نخواهد کرد، دوما حتما اشتغال بیشتر خواهد شد و این حرف خودروسازا که میگن مشکل شغل پیش خواهد آمد ترس از دادن سودهای کلانشون هست. جوان ایرانی خیلی باهوش تر از جوان کره ای و اروپاییه و اگر این سودهای کلان رو سرمایه گذاری کنن روی همین جوونا، در عرض 5 سال به سطح اول خودروسازی جهان خواهیم رسید و اگر این سرمایه گذاری ادامه داشته باشد خودروهای ایرانی شانه به شانه بنز، BMW، مک لارن، پورشه، نیسان، هیوندا و کیا خواهند تاخت. و در این لحظه خودروسازها علاوه بر در داشتن بازار داخلی میتونن صادرات گسترده ای هم داشته باشند.
سلام
تنها راه حل مشكل خودرو سازي اينه كه سپاه و ارتش وارد اين عرصه شده اون موقع خودرو سازها حساب كار دستشون مياد واز اين زياده خواهي اونها كم ميشه براي همين بهترين راه ايجاد كمپين دعوت از سپاه و ارتش براي ورود به عرصه خودروسازي هست
چرا باید خودروهایی ک تاخیر خورده با قیمت روز محاسبه کنن؟؟؟؟مگه ملت میگن خودروشون با تاخیر بدن تحویل ...بابا وقتی یکی موعد تحویل خودروش آذر بوده دیگ نباید نرخ روز باشه باید نرخ موعد تحویلش ک اذر بوده باشه چرا هیچکس به فکر درد ملت نیست چرا هیچکس پشت مردمو نمیگیره....یکم فکر ملت باشید کمرمون خم شد
با سلام لطفا فکری به حال بیماران نارسایی قلبی بفرمایید . دستگاه باطری قلب crt-d در کشور موجود نمی باشد . به هر بیمارستان و شرکت مراجعه میکنیم، میگویند نیست شاید تا چند هفته دیگر . هر دفعه هم همین حرف ها و میگویند جنس ها در گمرک مانده و ترخیص نمی شود . مگر بیمار که به این دستگاه قلبی نیاز دارد می تواند منتظر بماند . باشگاه خطرنگاران لطفا پیگیری نمایید.
وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته با افزایش قیمت خودرو ها به میزان 5 درصد زیر قیمت بازار موافقت کرده است ولی ظاهرا ریاضی شون خیلی ضعیفه چون بعنوان مثال قیمت روز بازار MVM X22 MT Excellent sport در تاریخ 1397/10/01، 113 میلیون تومان بود ولی قیمت کارخانه آن با افزایش مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، 138 میلیون و صد هزار تومان بود درحالیکه باید 107 میلیون و 3یصد هزار تومان می شد. حالا خودتون حساب کنید ببینید افزایش قیمت بقیه خودرو ها درست بوده یا نه.
کلا سپاه هم وارد نشه کافیه دراشو تخته کنن و تعرفه ورود نگیرن،جاشون اجر بزارن باز وضع بهتر از اینه
حامد
۰۹:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
من قبلا در یکی از شرکت های خودروسازی مشغول به کار بودم . با اینکه مهندس مکانیک طراحی خوانده بودم ولی بعنوان سر کارگر از من استفاده می شد . اصلا انگار نه انگار که خودرو ها باید پیشرفت کنند . با شدت بدنبال تولید بیشتر بودند و (فقط سرعت ریل را زیاد می کردند) !
آدم وقتی به ما شینهای تولید داخل نگاه میکنه و با ماشینهای دیگه مقایسه میکنه ،خجالت میکشه که چرا باید با این مبالغ گزاف این چنین خودروهای بی کیفیت و از لحاظ استاندارد جهانی از رده خارج شده خرید.خودروسازان بجای افزایش کیفیت لوازم الزامی خودرو رو بعنوان آپشن قرار میدن.کسی دلش برای این مملکت نمیسوزه و هر کسی به فکر خودشه
تنها راه نجات از این خودروسازها و خودروهای بی کیفیتشون اینه که یه جریان قدرتمند و دلسوز برای نظام و مردم اختیار این صنعت رو به دست بگیره و یا اینکه خودش مستقلاً شروع به ساخت خودروهای با کیفیت و زیبا و به قیمت منصفانه و عادلانه نماید.اونموقع هست که بساط این خودروسازها خودبه خود جمع میشه.شک نکنید.
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
برای اینکه بازار خودرو در انحصار آنهاست و هیچ رقیبی ندارند اگر واردات خودرو مانند سایر کشورها بود مجبور بودند مشکلات را حل کنند و اینقدر یکه تازی نکنند
خودروسازی 500هزار کارگر دارد ان را ابزار گرانی خودرو قرار میدهد چطور خودرو ارازان خواهد شد؟ هیچ وقت پدر حق پسر را به قریبه نمیدهد مثال خودرو ساز با دولت موقعی که مجلس پشت خودرو ساز است چرا باید خودرو ارزان بماند چرا باید کیفیتش بالا برود چرا نباید تعرفه واردات را کم کرد حالا مردم انتظار دارند خودرو ارزان بماند یا بشود تحریم زمان احمدی نژاد پراید 7میلیونی را کردند20میلیون حالا هم همینطور خواهند کرد همه اجناس را به بهانه تحریم 4برابر بردن بالا معلوم نیست کدام تحریم تحریم داخل یا خارج ؟؟تعصیر تحریم داخل 80٪تعصیر تحریم خارج20٪مثالش خیلی ساده است مردم اجناس خارجی 2برابر گران شده ولی اجناس داخلی 4برابر علی برکت الاه
اول که حمایت کالای ایرانی بود ؛ولی اخرش واردات گوسفند از رومانی رسید
دوم که رونق تولید ؛شرکت های خودرو ساز سالی یک ماشین تولید میکنن
رسانه ها به جای اینکه از قانون حجاب فیلم بردای کنن یک بار هم به درد کسانی پول دادن اما ماشین تحویل نگرفتن فیلم بگیرن
(هر کی دوست داره بره هرکی هم میخواد باید ببینه اونا در ارمش هستند تو در زیر فشار پراید تولید 20سال پیش الان به قیمت روز حساب میکنن)
عدالت کجاست؟
قانون کجاست؟
بابا انصاف هم خوب چیزیه!
یکم هم بفکر ما مردم باشین.
خودرو سازی را به نیروهای توانمند مسلح بدهید ،یقینا ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و یا وزارت دفاع، بسیار بهتر از این میسازند.
اما کره کجا و ما کجا ؟؟!!
کیفیت خودروها و آپشن ها هم در خودروهای کره ای خیلی بیشتر از خودروهای ایرانیه!!
این خودرو سازی نیست که ما داریم !!!
تنها راه حل مشكل خودرو سازي اينه كه سپاه و ارتش وارد اين عرصه شده اون موقع خودرو سازها حساب كار دستشون مياد واز اين زياده خواهي اونها كم ميشه براي همين بهترين راه ايجاد كمپين دعوت از سپاه و ارتش براي ورود به عرصه خودروسازي هست
مشکل دارن قبول واردات خودرو رو دولت ازاد کنه
یعنی گمرکی نگیره تا وضع درست بشه
اکه دولت میخا حمایت کنه حداقل این کار رو انجام بده
ببینم کسی دیگه این خودروها رو سوار میشه
وا....این مافیای خودرو وبرخوردنکردن باهاشون داره اعتمادمردم روازبین میبره.
یکبار برای همیشه ۶ ماه ماشین نخرن واقعا نخرن و نتیجه را ببینند
اونا هدفشون استخدام و هر ماه مقرری بگیرن از جیب مردم
داشتن خودرو خوب مشکل مردمه که ربطی به اونا نداره
البته اینم بگم که من کلا به اینکه ماشینو تحویل بدن هم خوشبین نیستم
یش فروش گرفته باشی بشین تا بهت ماشین بدن
چرا حقوقهای نجومی مدیران خودرو ساز بررسی نمیشود؟
میزان پاداش آقایان در پایان سال چقدر است؟
آیا خودشان سوار خودروهایی که تولید میکنند میشوند؟
قیمت تمام شده واقعی خودرو ها چقدر است ؟
این دو کارخانه تعطیل شود و اجازه ورود خوردو خارجی با کیفیت با قیمت مناسب صادر شود به مراتب خسارت کمتری به کشور و مردم وارد میشود
مسوول خون تمام بیگناهانی که بواسطه بی کیفیت بودن خودرو ها بویژه پراید در این سالها ریخته شده مستقیما مدیران این شرکت هاست
تنها راه درمان این مشکل واردات خودرو با کیفیت با قیمت مناسب می باشد تا خودروسازان داخلی به جای عوض کردن چراغ های جلو و عقب به فکر افزایش کیفیت همه جانبه خورد باشند برای رقابت...
از ماست که بر ماست...
خودروسازی را به اسم سود اوری و اشتغال زدند .ولی الان جز اسیب به کشور از همه جهات چیز دیگری ندارد .
رفراندم بذارند صد در صد رای به تعطیلی داخلیها میون و ازاد شدن واردات .
مقصر ماشینسازان.
اما حمایت از تولید ملی فقط خرید آن نیست، باید کاری کنیم که کیفیت محصولات به سطح بالا برسد.
وقتی خودروی بی کیفیت را به قیمت به این گرانی می فروشند، چرا باید بخریم؟
حمایت از تولید ملی زمانی خواهد بود که تولید ملی از ما حمایت کند و هر به قیمت چند برابر به ملت ندهند. وقتی خودرو ساز به آ و بزن و در رو عادت دارد. ما باید با نخریدن مجازاتشان کنیم تا یا کاری کنند تا محصول با کیفیت بشود که افتخار ملی شود و نه اینکه درهای شرکت های خارجی را ببندیم و بگوییم داخلی بخر. حمایت از تولید ملی وقتی است که کاری کنیم تولید ملی در حد بنز و بی ام و برسد و نه اینکه خود را گول بزنیم و خودرو و سایپا را بگیم خودروی خوب هستش.
تنها راه حل مشكل خودرو سازي اينه كه سپاه و ارتش وارد اين عرصه شده اون موقع خودرو سازها حساب كار دستشون مياد واز اين زياده خواهي اونها كم ميشه براي همين بهترين راه ايجاد كمپين دعوت از سپاه و ارتش براي ورود به عرصه خودروسازي هست