من تاحالا ماشین نداشتم لذا چند ماه پیش یه ماشین ثبتنام کردم قرار بود آبان تحویل بدهند اما هنوز هیچ خبری نیست اگه خودروساز قیمت خودرو راذبالا ببرد من شخصا پولم رو پس میگیرم و سودش هم میگیرم و اصلا هم ماشین نمیخرم اگه همه کسانیکه ماشین ثبتنام کردن همینکارو انجام بدهند خودروساز ورشکست میشه پس بچرخ تا بچرخیم
به مردم چه ربطی داره خودرو ساز ضرر کرده عدم مدیریتشان در دخل و خرجشان باعث شده ضرر کنن چرا ملت باید زیان آنها را بده پراید و سمند ۱۰میلیونی سربه فلک کشیده و دولت هم دیگه ماشاالله به کل مردم را فراموش کرده علی برکت الله
اگر قیمت 5 درصد کمتر از بازرا را اجرا کنند قیمت ها هیچ تغییری نخواهد کرد . چون بازار آزاد همیشه دو سه میلیون بالاتر از کارخانه است . پس سمندی که الان 58 میلیون قیمت دارد به قیمت کارخانه 55 میلیونو صد هزار تومن خواهد شد و قیمت بازار آزاد هم طبق روال 2 الی 3 میلیون از کارخانه بالاتر که میشود همان 57 یا 58 میلیون . یعنی این وسط فقط خودروسازان سود کرده اند و هیچ مرحمی روی زخم های بی شمار قدرت خرید مردم نخواهد بود و طبق معمول قربانی اصلی و هدف اصلی مردم عزیزمان هستند. امید اولمان خدا و دوم مسئولان با کفایت هستند. تا زمانی که مردم هستند کشور هم هست پس مراقب عظیم ترین سرمایه ای که این کشور عزیز دارد باشیم. از Yjc عزیز خواهش میکنم نظرم را پخش کنند ممنونم
کمی فکر کن توی ایرانی باید سمند را 20 میلیون بخری سوار شوی نه قیمتی که داده ای......
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران گرامی...از شما تقاضایی داشتم اگر امکانش هست در مورد کاهش قدرت خرید کارگران که واقعا" تحت فشار گرونی ها هستند مطلب تهیه کنید و پیگیرحق کارگران باشید
سلام تا کجا افزایش قیمت تا کی تا چه قیمتی ، چرا همه شدند هم صدا با این دوتا خودروساز ،چرا کسی نیست به داد ما قشر کارگر برسه اخه صدای نارضایتی ما از از این دوتا خودروساز به گوش کی برسانیم ،بخدا قسم که این متن دارم با چشمی پر از اشک می نویسم بخدا فشار زندگی دیگه برام قابل تحمل نیست ،چون وام گرفتم ماشین بخرم باهاش کرایه کشی کنم قیمت ماشین رفته بالا دارم از پول وامم قسط خودش با خرج زن بچه ام میدم به والله به ته ته ته خط رسیدم
درود
شرکت سایپا بعد از ان که مجوز پیش فروش خودرو c3 را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه از وزارت صمت دریافت کرد اقدام به پیش فروش ان نمود و طبق مصاحبه های خودشان بابت قیمت ان که حدود ۱۲۰ میلیون بوده 60٪ آن یعنی ۶۰ میلیون تومان دریافت کرد و قرار بر این شد خودرو از شهریور ماه تحویل گردد که تاکنون نه قیمت ان اعلام شده نه خودرویی تحویل شده با توجه به اینکه قطعات در سال۹۶ و اکثرا با ارز دولتی وارد شده و شرکت قصد دارد به بهانه ی گران شدن ارز خودرو فوق را بسیار بالاتر از قیمت عنوان شده و خارج از توان مصرف کننده بفروشد.
کسانی که انحصار را برای اندک خودرو ساز ایرانی فراهم کرده اند تا خون مردم را در شیشه کنند.
واقعا متاسفم که در چنین مجبور به زندگی کردنم. دی ماه 96 با پرداخت نیمی از مبلغ خودرو دنا پلاس برای خرید خودرو ثبت نام کردم تا پس از 11 سال استفاده از یک پراید، فضا را برای خانواده عوض کنم. موعد تحویل خودرو را 31 تیر 97 اعلام کردند. حال با گذشت چند ماه از موعد تحویل همچنان بلاتکلیفیم.
فقط مدیرانی مثل شهید طهرانی مقدم در حوزه خودروسازی کم داریم همین و بس... والا شرایط کشور با تمام سختی هایش از زمان محاصره و تحریمهای زمان جنگ هشت ساله که سخت تر نیست؟ چه کسانی بر مردم مسلط شده اند؟ دلسوزی ها شده حرف... حرف... وعده... وعید شعار....چرا؟
اگر واقعا خودروسازان ورشکسته اند چرا در این سالها پاداش گرفته اند هم مدیران و هم کارکنان و باید پس بدهند!!!!!!!!!
چرا دولت و مجلس و قوه قضائیه رسیدگی نمیکنند و به داد مردم مظلوم ایران نمیرسند!!!!!!!!!!
اگر واقعا خودروسازان ورشکسته اند چرا در این سالها پاداش گرفته اند هم مدیران و هم کارکنان و باید پس بدهند!!!!!!!!!
چرا دولت و مجلس و قوه قضائیه رسیدگی نمیکنند و به داد مردم مظلوم ایران نمیرسند!!!!!!!!!!
تقاضا از خبرنگار محترم و تهیه گزارش حقوقی در حمایت از خریداران خودرو
۰۸:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
با سلام مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آیین نامه آن خودرو ساز مطابق ماده ۴ آیین نامه حمایت از مصرف کننده و جدول پیوست آن خودرو ساز موظف است قیمت خودرو را طبق قیمت مصصصصوب زمان درج شده در قرارداد محاسبه کند (لطفا اطلاع رسانی شود مردم این را اکثرا اطلاع ندارند ولی خودرو ساز میگوید زمان تحویل که این ۲موضوع است که قانونی نیست).وکسانی که تاکنون زمان تحویل خودرو رسیده و تحویل نگرفته اند مشمول افزایش قیمت نیست....تقاضا دارم گزارشی در خصوص این موضوع و صاحب نظران حقوق تهیه فرمائید.زیرا فقط قانون ممکنه بتواند جلوی این صنعت عقب افتاده را بگیرد...و کسانی که خودرو معوق دارند میتوانند با طرح دعوا در سایت وزارت صنعت و همچنین ادارات وزارت صمت در سراسر کشور مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند .که باعث میشود دیگر تا زمانی که خودرو ساز معوقات را تحویل ندهد اجازه پیش فروش و گرفتن پول از مردم را ندارد تا دست از توزیع قطره چکانی جلو گیری شود.
تقاضا از خبرنگار محترم و تهیه گزارش حقوقی در حمایت از خریداران خودرو
۰۸:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
با سلام مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آیین نامه آن خودرو ساز مطابق ماده ۴ آیین نامه حمایت از مصرف کننده و جدول پیوست آن خودرو ساز موظف است قیمت خودرو را طبق قیمت مصصصصوب زمان درج شده در قرارداد محاسبه کند (لطفا اطلاع رسانی شود مردم این را اکثرا اطلاع ندارند ولی خودرو ساز میگوید زمان تحویل که این ۲موضوع است که قانونی نیست).وکسانی که تاکنون زمان تحویل خودرو رسیده و تحویل نگرفته اند مشمول افزایش قیمت نیست....تقاضا دارم گزارشی در خصوص این موضوع و صاحب نظران حقوق تهیه فرمائید.زیرا فقط قانون ممکنه بتواند جلوی این صنعت عقب افتاده را بگیرد...و کسانی که خودرو معوق دارند میتوانند با طرح دعوا در سایت وزارت صنعت و همچنین ادارات وزارت صمت در سراسر کشور مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند .که باعث میشود دیگر تا زمانی که خودرو ساز معوقات را تحویل ندهد اجازه پیش فروش و گرفتن پول از مردم را ندارد تا دست از توزیع قطره چکانی جلو گیری شود.
خودروسازان را مجبور کند که ماشین های تولید شده به کمک و با پول دولت را به مردم بفروشند و یک راه دیگر برای ارزان کردن ماشین اگر دولت اجازه دهد تعرفه واردات خودرو را بردارند تا ماشین خوب و استاندارد وارد کشور شود آن خودرو سازان داخلی هم در قیمت و هم در کیفیت با ماشین های خارجی رقابت کنند .
اين روشي كه در خصوص افزايش قيمت درپيش گرفتند (يعني 5 % زير قيمت كف بازار) صرفا براي التهاب بيشتر نه تنها در صنعت خودرو بلكه در تمام حوزه هاي ديگر است مسلما با حذف سازمانهاي قيمت گذاري ، خودرو هم به سرنوشت دلار دچار مي شود كه با تعطيلي صرافان دلار از 6 هزار به 20 هزار رسيد. و اين افزايش دامن كل بازار را خواهد گرفت و موج جديد براي افزايش قيمت مردم را شاهد خوايم بود عامل گراني تا كنون خودروسازان بوده اند كه با احتكار خودروها اين وضعيت را بوجود آورده اند واين خيانت ملت است و بايد محاكمه شوند و مسلما با ادامه همين روند پرايد را به 100 ميليون ميرسانند
بزرگترين ايراد اين طرح اصطلاح تعريف نشده "كف بازار" است چرا كه
اول اينكه اصطلاح كف بازار نامشخص است كف بازار سايت ديوار است
دوم اينكه چهارم اينكه بازار تكليفش با خودش مشخص نيست چگونه بازار استانداردي براي تعيين قيمت باشد شما يك جنس را از ابتداي بازار تا انتهاي بازار قيمت كنيد مي بينيد حتي اختلافها به بيش از پنجاه درصد ميرسد گوجه در شهرستان دور افتاده 500 تومان در تهران 7500 تومان است
اميدوارم همه كساني كه دلشان به حال ملت مي سوزد نگذارند اين اتفاق بيفتد
این نشانه ضعف مدیریت هست در بدنه دولت خودروسازان هم از این ضعف سو استفاد دارند میکنند به چه دلیل واردات خودرو ممنوع شده آیا به دلیل کیفیت خودرو داخلی این هم نشانه ضعف هست که بگوهیم تا خودرو داخلی با کیفیت شود آیا شده که نه پس خودرو خارجی وارد کنید خودروسازان حساب به دستشون میاد و قیمت ماشین هم پایین میاد.
این نشانه ضعف مدیریت هست در بدنه دولت خودروسازان هم از این ضعف سو استفاد دارند میکنند به چه دلیل واردات خودرو ممنوع شده آیا به دلیل کیفیت خودرو داخلی این هم نشانه ضعف هست که بگوهیم تا خودرو داخلی با کیفیت شود آیا شده که نه پس خودرو خارجی وارد کنید خودروسازان حساب به دستشون میاد و قیمت ماشین هم پایین میاد.
شرکت سایپا بعد از ان که مجوز پیش فروش خودرو c3 را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه از وزارت صمت دریافت کرد اقدام به پیش فروش ان نمود و طبق مصاحبه های خودشان بابت قیمت ان که حدود ۱۲۰ میلیون بوده 60٪ آن یعنی ۶۰ میلیون تومان دریافت کرد و قرار بر این شد خودرو از شهریور ماه تحویل گردد که تاکنون نه قیمت ان اعلام شده نه خودرویی تحویل شده با توجه به اینکه قطعات در سال۹۶ و اکثرا با ارز دولتی وارد شده و شرکت قصد دارد به بهانه ی گران شدن ارز خودرو فوق را بسیار بالاتر از قیمت عنوان شده و خارج از توان مصرف کننده بفروشد.
خدانگهدار
واقعا متاسفم که در چنین مجبور به زندگی کردنم. دی ماه 96 با پرداخت نیمی از مبلغ خودرو دنا پلاس برای خرید خودرو ثبت نام کردم تا پس از 11 سال استفاده از یک پراید، فضا را برای خانواده عوض کنم. موعد تحویل خودرو را 31 تیر 97 اعلام کردند. حال با گذشت چند ماه از موعد تحویل همچنان بلاتکلیفیم.
چرا دولت و مجلس و قوه قضائیه رسیدگی نمیکنند و به داد مردم مظلوم ایران نمیرسند!!!!!!!!!!
چرا دولت و مجلس و قوه قضائیه رسیدگی نمیکنند و به داد مردم مظلوم ایران نمیرسند!!!!!!!!!!
خودروسازان مقصرند...
قطله سازان مقصرند...
بزرگترين ايراد اين طرح اصطلاح تعريف نشده "كف بازار" است چرا كه
اول اينكه اصطلاح كف بازار نامشخص است كف بازار سايت ديوار است
دوم اينكه چهارم اينكه بازار تكليفش با خودش مشخص نيست چگونه بازار استانداردي براي تعيين قيمت باشد شما يك جنس را از ابتداي بازار تا انتهاي بازار قيمت كنيد مي بينيد حتي اختلافها به بيش از پنجاه درصد ميرسد گوجه در شهرستان دور افتاده 500 تومان در تهران 7500 تومان است
اميدوارم همه كساني كه دلشان به حال ملت مي سوزد نگذارند اين اتفاق بيفتد