هیچ اتفاق مثبتی به نفع مردم در زمینه خودرو نخواهد افتاد .مردم بیخود راهکار ارائه ندهند . به نظر شما (خود افراد و عوامل گران شدن خودرو) نمی دانند که مسیر ارزان شدن خودرو چیست ؟ که دقیقا عکس آن را ادامه دهند...
سلام هرچی بگن کم گفتن خودروسازهاخودشون ومسولین باعث گران کردن خودروها هستن تعرفه هارو ازاد کنن ببین هم خودروخوب تولیدمیشه هم ارزون بازمقصر اصلی خودمانیم که نمایندگانی که به فکرخودشانن رای میدیم
اولا اگر قیمت خودرزو بالا بره اینه با فروش یک سوم از خودرو ها پول بقیه را خواهند برد حتی اگر نصف از کسانی که پیش فروش کردن پس بدن ولی ایا این فروشها ادامه پیدا می کنه یا نه اگر باشه که حقمون هست هر بلای که بخوان سرم بیارد
سلام.باورکنیدصنعت خودروسازی عامل عقب افتادگی کشورشده.مرگ سالانه حدود20هزارنفرنیروی کار/وازبین بردن منابع پزشکی برای درمان مصدومین حوادث رانندگی تنهابخشی ازضررخودروسازان به اقتصادکشورهست.
خودروسازان مقصر اصلی نیستند بلکه مقصر آن مقام مسئولی است که در پشت صحنه قرار دارد
و دستور واردات بی رویه میلیون ها دستگاه خودروی لوکس ساخت چین و آمریکا و کره و ژاپن و فرانسه و ... را بدون پرداخت گمرک از مناطق آزاد کل کشور را میدهد و دروازه های قانونی کشور را برای واردکنندگان گشود و خودروساز داخلی را به خاک سیاه نشاند!
همانطور که کارخانجات مختلف در طی دو سه سال اخیر تعطیل شده اند در این داستان هم به موازات همان تعطیلی ها دستهای پشت پرده ای برای به تعطیلی کشاندن ایران خودرو و سایپا وجود دارد و از حربه ای استفاده میکنند از گرانی ماشین داخلی تا واردکردن انواع خودروی لوکس و در نهایت نارضایتی مردم تا سرانجام ایران برای همیشه ساخت ماشین را تمام کند.
بسیاری از دشمنان (داخلی و خارجی) حتی چشم دیدن همین دو تا کارخانه خودروسازی معمولی را هم ندارند و میخواهند ما را مجددا وابسته کنند.
به نظر من قاچاق سوخت و قیمت کم سوخت بیشترین ضرر را به اقتصاد ایران وارد اورده است
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
در شرایط کنونی ، خودروهای خارجی که قطعاتشان به علت گرانی ها و تحریم وارد نمیشود و خدمات پس از فروش خاصی هم ندارند چرا از خودروهای هم ارزش تولید داخل قیمت بیشتری دارند؟؟؟؟؟؟ معمولا در عرف باید ارزانتر باشند!؟
مثلا چند ماه پیش 206 تیپ 5 نسبت به ام وی ام 315 گرانتر و پرطرفدارتر و پرشتاب تر بود و روز به روز با گذشت زمان قیمت ماشین چینی پایین میومد.
و همه کارشناسان و مردم از بی کیفیتی ماشین جک و جیلی و ام وی ام و ... آگاه بودند.
ما که برای حمایت از کالا و سرمایه گذار ایرانی ماشین ایران خودرو و سایپا خریدیم در مقابل هم انتظار داریم نسبت ارزش خودروهایمان به همان وضع قبل برگردد.......
این حق الناس مردم است که بر گردن همه دست اندرکاران خودروی کشور تا ابد میباشد.
به نظر من قاچاق سوخت و قیمت کم سوخت بیشترین ضرر را به اقتصاد ایران وارد اورده است
ح
۲۳:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
سلام من الان 5ماه پیش فروش کردم سایپادیزل قرار بود ۲ماه تحویل بدهند الان حیرانم قرض بالا اوردم تو را خدا ماشینمان بدهید ازمسولین می خواهم رسیدگی کنند به کی پناه بیاریم چرا ان روز که می خواستیم پیش فروش چرب زبانی مکردید الان می زنید زیر قیمت خدا حاضر همچی رومیبینه اگر این کار رابکنید اه خیلی یا پشت شماست
درکشورهای صاحب تکنولوژی روی خودرو وفروش ان سودی که میبرن خیلی کمتر از سودی که ایران خودرو و سایپا از فروش این خودروها میبرن به این سود هم راضی نبودن بیشتر سود میخواهند
اگر با سايپا و ايران خودرو همراه بشين و بخواين اونايى كه تاريخ تحويل دعوت نامه ها وماشينشون رسيده رو نميديد و نتيجه اين ظلم رو مطمئن باشيد از خدا ميگيريد
با سلام
با اولین پیش فروشی که سایپا و ایران خودرو داشتن راه می انداختن
وباتوجه به اینکه از طریق رسانه های ملی بارها اعلام شد و 50هزار تا خودروی احتکار شده از هر کدام از خودروسازان کشف و اعلام شد بنده خودم به شورای حمایت از مصرف کننده زنگ زدم
واعتراز کردم که چرا با وجود 50هزار خودروی کشف شده از هر کدام از خودروساران خودرویی که با دلار 4000تومان و3800تومان ساخته و احتکار شده و در حال حاضر
معضلی اینه که چرا هنوز پیش فروش با قیمت نامعلوم ؟ چرا باز هم پیش
فروش میکنند و بصورت نقدی خودروها فروخته نمیشه
با توپ پر به بنده گفتند همچین چیزی وجود نداره و خودرویی هم احتکارنشده و برنامه فروش بر اساس خط تولید است.
مسؤلان کشور که به فکر مردم نیستن،بزرگترین اخلالگران اقتصادی همین دو شرکت خودرو ساز هستن که باید محاکمه بشن اما متاسفانه همه مسؤلین چشم خودشونو به این کلاه برداری بزرگ بستن
به نظر من قاچاق سوخت و قیمت کم سوخت بیشترین ضرر را به اقتصاد ایران وارد اورده است
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
قیمت سوخت کم نیست اگه دلاررو بزارن بیاد قیمت خودش۳۲۰۰تومن کشورها همسایه هم میشه لیتری ۱۰۰۰تومت وقاچاق نمیشه اینا عمدا دلار رو نمیزارن بیاد پایین تا قیمتها رو در بالاترین قیمت تثبیت کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر اقبالی
۱۸:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم باید از مدیران عامل شرکت های خودرو سازی اعلام جرم نماید و به عنوان اختلال در بازار در دادگاه محاکمه گردد. چون شرکتهای خودرو سازی قطعات مورد نیاز را به قیمت دولتی وارد کرده اند ولی بدنبال فروش با ارز آزاد با عدم عرضه خودرو در بازرا می باشند. لذا از قوه قضاییه درخواست برخورد قاطع با مدیران شرکتهای خودرو ساز را داریم.
گزارش تحقیق و تفحص مجلس در موردخودروسازان به کجا رسید ؟
ح
۱۸:۱۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خودرو گرون شه خیلیا میان پولشون پس میگیرن در نتیجه ضرر بزرگی ب خودروسازا میخوره...چون مردم بخاطر قیمت کارخونه اسم نوشتن کسی نمیاد پولش ۲ سال بخوابه قیمت روز بدن میره پس میگیره
بنده درسال 96موقعی که دلار3600تومان بودباوام بانکی وقرض گرفتن واسه پیش فروش های ساندروثبت نام کرده ام ولی باگذشت نزدیک به یک سال شرکت پارس خودروبه بهانه تحریم ازتحویل خودروهای پیش فروش شده خودداری می کند.وقیمتش هم دربازار بصورت سرسام آوری بالارفته و قادربه خریدنیستیم حالابلاتکلیف مونده ایم چکارکنیم .مسوولان محترم لطف کنندوبه دادمابرسند.
صنعت خودرو یک صنعت استراتژیک و راهبردی است
چرا تصمیم گیرندگان این صنعت هنوز بچه اند و بچگانه فکر میکنند
افزایش قیمت برای خودرو سازی یک سم است و یک راهکار موقتی است
چرا نباید بر خودکفایی و تولید انبوه و کیفیت و ارزانی تمرکز کرد
ایراننخودرو وسایپا خودرو ساز نخواند شد . اگر این دو شرکت نبودند الان دویست هزار نفر زنده بودند .به کدامین گناه ؟ تاکی پراید تاکی نیسان ابی تاکی هوندا 125
باسلام
خودروسازان می بینند که ماشین های خارجی گران شده اند و مردم نمی توان آنها را بخرند و روی میارن به خودروهای تولید داخل , بخاطر همین آنها هم به فکر گران کردند افتادند
یکی نیست بهشون بگه آخه شما دارین بی کیفیت دست مردم می دهید دیگه گران کردن بابت چی !!
با سلام مطابق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آیین نامه آن خودرو ساز مطابق ماده ۴ آیین نامه حمایت از مصرف کننده و جدول پیوست آن خودرو ساز موظف است قیمت خودرو را طبق قیمت مصصصصوب زمان درج شده در قرارداد محاسبه کند (لطفا اطلاع رسانی شود مردم این را اکثرا اطلاع ندارند ولی خودرو ساز میگوید زمان تحویل که این ۲موضوع است که قانونی نیست).وکسانی که تاکنون زمان تحویل خودرو رسیده و تحویل نگرفته اند مشمول افزایش قیمت نیست....تقاضا دارم گزارشی در خصوص این موضوع و صاحب نظران حقوق تهیه فرمائید.زیرا فقط قانون ممکنه بتواند جلوی این صنعت عقب افتاده را بگیرد...و کسانی که خودرو معوق دارند میتوانند با طرح دعوا در سایت وزارت صنعت و همچنین ادارات وزارت صمت در سراسر کشور مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند .که باعث میشود دیگر تا زمانی که خودرو ساز معوقات را تحویل ندهد اجازه پیش فروش و گرفتن پول از مردم را ندارد تا دست از توزیع قطره چکانی جلو گیری شود.
فوتون پیکاپ بنزینی اردیبهشت ثبت نام کردم برای تحویل تیرماه اونموقع قیمت96م بود
حالاتوخردادقیمتش را128م کردندهنورهم دعوتنامه مابه التفاوت برام ارسال نشده رفتم کارخانه ایران خودرودیزل ماشینهاکامل آماده تحویلندازمدیرفروشش پرسیدم چراتحویل نمیدهیدگفت منتظرقیمت جدیدازوزارت صمت هستیم که ظاهراقیمت جدیدشان162م اعلام شده است.وکسی هم به اعتراضات جوابگونیست.
خداازشون نگذرد.حق الناس
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
باسلام ازشماعزیزان تشکردارم از اینکه دردمردم را پیگیری میکنید خواهشا تمناداریم حق و حقوق مارا پیگیری فرمایید بعدازپنج ماه تاخیر در تحویل خودرو سمند که خودرو ملی است تابحال امتناع میکنند شرکت ایران خودرو احتکارکرده هیچ کس پیگیر نیست نه وزارت صنعت معدن ونه نمایندگان ونه تعزیرات به درد این مردم رسیدگی نمیکنند
اسفند ۹۶ ثبت نام کرد.قرار بود مهر ماشینم رو بدن. .الانم میگن ماشین نداریم.درصورتی که ماشینها تو بازار آزاد میفروشن...جان عزیزانتون داریم دیوانهدمیشیم خانواده.شما بگین چه کار بکنم؟ چرا باید برای منو گرون کنن درصورتی که قرار بود مهر بهم بدن طبق قرار داد...آه و نفرین مظلوم هم دیگه اثر نداره... ...بیچاره مردم ایران.بیچاره ما ایرانی ها
سلام با استقبال مردم برای ثبت نام سرمایه در گردش خودرو ساز تامین شده و تولیدات روزانه آنها فعلا در پارکینگها دپو میشه .بر موج استقبال مردم هم سوارند ، ارزی هم مصرف نمی کنند و از حمایت صد در صدی هم بر خوردارند در زمان لازم ذخیره تولید را از قطره چکانی به سیل سرازیر خودرو تبدیل خواهند کرد .کلا
چرا همه به خودروساز بند كردن و اين همه افزايش قيمت كه در ساير گروه اقلام و كالاها اتفاق افتاده ، انكار كه نه انكار افزايشي اتفاق افتاد . مثلا تا حدود 1 ماه پيش بستني نوني زعفراني ميهن 1000 اومان بود ،الان 1500 تومان شده . يعني 50 درصد افزايش قيمت . تا چند روز پيش پوشاك مولفيكس سايز 5 به مبلغ 34000 الي 35000 بود . الان شده 80000 تومان ، دوغ 3500 تومان بود الان شده 7000 تومان . بازهم مثال بزنم. دقيقا اجناس دو تا سه برابر گران شده. حالا خودروساز چند درصد داره به خودروها اضافه مي كنه؟؟ ( اون هم با توجه به گران شدن دلار و آهن و آلومينيوم ومس و چدن و پلاستيك و... ) حالا انتظار داريد خودروساز ، خودرو رو گرون نكنه . مگه شدنيه؟ اگر ميگيد شدنيه ، اشكال نداره ، قيمت بقيه كالاهايي رو كه گران شده بيارن پايين ، تا خودرو ساز هم قيمت محصولشو بياره پايين.
خودروساز عزیزم اون کسی که دوغ رو دو برابر کرده ظلم کرده ولی این دلیل نمیشه که شما هم خودرو را دوبرابر بخواهی به ملت بدهی هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه .
راستگو
۰۰:۱۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز
1) اقلامی رو که فرمودید مانند خودرو از تسهیلات سوبسید یارانه ی ارز دولتی برخوردار بوده اند!
2) اقلامی که فرمودید را با هر وضعیتی با توجه به سطح قیمتشون میشه خرید کرد ولی چند درصد کارگران و کارمندان توان خرید خوذروهای ساده ای همچون ساندرو و پژو و سمند رو دارند!
3) میشه لطفا شغل و درآمدتونو بفرمایید!!!
اسفندیار
۱۵:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز این اجناس که شما میفرمایید مشتری با فکر خودش میخره نه اینکه الان پول بده چند ماه بعد تحویل بگیره کاملا فرق میکنه صحبت سر اینه که مردمی هم هستن پیش خرید کردن تا چند ماه بعد تحویل بگیرن ایا انصاف هست شاید امثال من تو پول باقی مانده مبلغ هم مشکل داشته باشیم حالا شب بخوابن صبح یه قیمت جدید بگن کجاش درسته.!!!
انحصار تولید خودرو در کشور در اختیار دو شرکت است که هر کاری بخواهند میکنند . در بازار آزاد خودرو صفر بیشتر از میزانی است که شرکتها به بیرون ترزیق میکنند . این همه خودرو در بازار از کجا می آید . چرا جلوی این تخلف از سوی مسئولین آگاه به امور گرفته نمی شود . این حق مردمی که به حداقل ها راضی هستند به خدا نیست .
تنها راه حل سریع اینه که اول خودرو سازا افزایش تولید بدهند و خودرو های تحویلی شون رو وارد بازار کنند تا بازار بخوابه وبهد دولت افزایش قیمت رو اجازه بده
با عرض سلام خدمت واي جي سي كه نظرات ما رو به سمع و نظر خواننده ها ميرسونه. خدا قوت
آقا من پيشنهادي خدمت مجلسيون گرامي دارم. طرحي روانه صحن علني كنند كه مسئولين و سهامداران و رؤساي اين دو كمپاني خودرو ساز ايراني رو موظف كنه فقط با پرايد و تيبا رفت و آمد كنند. همين
سلام
من فروردین امسال ویتارا فروختم 76تومن و مثلا خواستم ماشین صفر سوار شم .اردیبهشت همین ویتارا رو ثبت نام کردم موعد تحویلمم مهر بود .تیر اومدن و ماشینو حدود15 تومن گرونتر کردن .حالا که آخر آبانه ماشینو که تحویل نمیدن هیچی میخوان دوباره هم قیمتو ببرن بالا. البته خوبه ها ...
باتشکر از گزارش بسیار خوبتون سالهاست که این خودروسازها خون مردم رو تو شیشه ریختن با ماشین های بسیار بی کیفیت و قیمت های بالا ،هیچ جای دنیا نمیزارن این خودروها تولید بشه ولی اینها با حمایت یکجانبه دولت این ماشین ها به خورد ملت میدن پول خودرو رو از مردم میگیرن و خودرو به بارار عرضه نمیکنن تا قیمت بالا بره خواهشا از مسئولان پیگیری کنین
مگه دولت افزایش حقوقی را برای مردم قائل شده یا مگه اوضاع معیشتی مردم بهتر شده که دوباره میخوان ماشین رو گرونتر کنن! الانشم مردم توان خرید ندارن ،خودروساز بعداز افزایش قیمت میخوان بفروشن؟
سوال ما این است تا کنون چقدر صادرات خود رو داشتند ، بدون شک به خاطر قیمت بالا و بی کیفیت بودن و همچنین نداشتن تکنولوژی روز دنیا هیچ کشوری خریدار خود رو ایران نیست و تنها عراق تعدادی به قیمت ارزان خریداری کرده است ، خود رو ساز بجای گرفتن همی از صادرات همچنان بفکر گران کردن خود رو بی کیفیت خود هستند ، پس دولت باید فکری بحال این صنعت بکند و مدیران شایسته انتخاب کند ، خود رو ساز بطور عمد کمبود بوجود آورده است پس وظیفه دولت است جلو سود جویی را بگیرد
طوفان صنایع دلیر مردان ارتشی را دیدیم .
این صنعت باید بدست چنین نخبه هایی داده شود .
انوقت خواهید دید که به پنج سال نرسیده جزو بهترین خودرو سازان جهان خواهیم شد .
باتشکر از مسئول سایت انتشار نظرات مردم . ممنونیم با دل و جان زحمت می کشید نظرات ما مردم را با دل و جان منتشر میدهید .و به گوش مسئولان هم برسونید خدا قوت
چاره این است خودروهای خارجی تعرفه اشون برداشته بشه در کشور رقابت ایجاد بشه و این وضعیت ایجاد بازار در کشور پیش نیاد خودروسازان داخلی هم مجبور میشن طبق استاندارد بین المللی نولید کنند و یا اینکه برا همیشه برن
چاره این است خودروهای خارجی تعرفه اشون برداشته بشه در کشور رقابت ایجاد بشه و این وضعیت ایجاد بازار در کشور پیش نیاد خودروسازان داخلی هم مجبور میشن طبق استاندارد بین المللی نولید کنند و یا اینکه برا همیشه برن
با سلام به همه
یکی لطفا پاسخ دهد وقتی خودرو سازان عزیز با حواشی و سر و صدای زیاد عنوان می کنند ما خودروی صددر صد ایرانی و داخلی را ساختیم و دم از خودروی ملی می زنند.
آن وقت اصلا ارز بری خودروی ملی برای چیست؟
مگر نه اینکه خودرو صددرصد ایرانی است؟
کاش به جای حمایت از این محصول ملی از سایر صنایع چون کفش پوشاک و .... بود
درو بر آقای شیوا و دعای خیر مردم همیشه بدرقه ایشام و خانواده شان
به نظر من:
1) عامل اصلی التهاب بازار عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان است، لذا نمیتوان هم با خلف وعده بازار را ملتهب کرد و هم انتظار داشت بر اساس قیمتهای بازار خودرویی که خود تولیدکنندگان موجب التهابش شدهاند قیمتها را افزایش داد
۲) تاریخ تحویل مندرج در قرارداد «موعد» تحویل خودرو است که همانطور که از مفهوم واژه برمیآید قیمت باید براساس تاریخی که «وعده داده شده=موعد» لحاظ گردد نه تاریخی که بنابر میل خودروسازان خودرو تحویل میگردد
۳) در مورد بند ۲ استدلال خودروسازان مبنی بر پرداخت جریمه تاخیر در ازای تاخیر صورت گرفته بایستی تاکید گردد که جریمه تاخیر در ازای آسیبهای مالی (از جمله هزینههای اضافی ایاب و ذهاب خانواده، آسیب به کسب و کارهای نیازمند خودرو و . . .) و روانی است که به خریدار طی مدت تاخیر وارد شده و پرداخت این جریمه به هیچ عنوان توجیهی جهت محاسبه قیمت خودرو بر اساس تاریخ تحویل خودروهای موعد تحویل گذشته نیست
۴) بیثباتی بازار، افزایش نرخ ارز، تورم، بدهکاری و . . . فقط گریبانگیر خودروسازان نیست و عموم مردم را شامل میشود لذا خریداران نبایستی متحمل ضرر چندبرابری شوند
شما رو به خدا قسم همین فرمایش دوست عزیز رو طی یک گزارش جامع از وزیر محترم و خودروسازها پیگیری کنید.تا این موضوع قیمت موعد تحویل علنی بشه و بدونن تو مملکت قانون هست،قانونی تحت عنوان آیین نامه حمایت از مصرف کننده
ترتیب یک گزارش در این خصوص رو بدین
لطططططططططططفا
عاجزانه خواهش میکنم لااقل شما این موضوع رو پیگیری بفرمایید
سپاسگذارم
سعید
۱۳:۳۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
با سلام
من ماشین b30 از گروه بهمن موتور در تیر ماه ثبت نام کردم تحویل آبان ماه قرادداد به این صورت بود که 30 میلیون پرداخت کردم و 10 میلیون در ابتدای شهریور پرداخت کردم و الباقی مبلغ در زمان صدور دعوت نامه در تیر ماه خودرو با 79 میلیون تحویل می شد شنیدم ماه های بعد 96 میلیون تحویل شده بود مهر ماه 106 میلیون تحویل شده الان که دعوت نامه برای من اومده گفتن قیمت ماشین 124 میلیون شده من کاری به افزایش قیمت دلار و تحریم و حتی افزایش قیمت خودرو ندارم فقط میخوام بدونم از مهر ماه تا الان چه اتفاقی افتاده که یک دفعه 18 میلیون گرون شده
مگه این که دلار ارزون شده باشه که شرکتماشین رو گرون کرده باشه
حرفی نیست اگه اینا میخوان قیمت خودرو را طبق حاشیه بازار که خودشان بوجود آورده اند محاسبه کنند نیز حقوق کارمندان را طبق قیمتهای بازار تعیین کنند البته با پنجاه درصد پایین تر از حاشیه بازار هم قبوله .
کاش حداقل مراجع جکم به حرمت اینگونه قراردادها بدن، مگه نه این است که سودش از ربا و نزول بیشتر میشه، یکی بالاخره نباید به داد این مردم برسه؟؟؟؟؟ حرفهای ما رو به گوش مراجع و رهبر برسونید، با شما هستیم صدا و سیما، مردم قدردان این گزارش های اینچنینی شما هستند. . مردم اغلب بدبختند
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
باید مراجع رو از این مشکلات مردم اگاه کرد
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
نخرید تا ارزون شه
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
حرفی نیست اگه اینا میخوان قیمت خودرو را طبق حاشیه بازار که خودشان بوجود آورده اند محاسبه کنند نیز حقوق کارمندان را طبق قیمتهای بازار تعیین کنند البته با پنجاه درصد پایین تر از حاشیه بازار هم قبوله .
حقوق کارکنان رو فقط دلار بدهند حالا هر چه قیمت کالاها بره بالا موافقیم. محاسبه به دلار خیر!!!
فقط خود دلار رو تحویل بدهند.
-
۱۳:۲۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
افزایش مجدد خودرو هیچ معنی ندارد چرا چون در اردیبهشت 97 - 9.6 درصد بالا رفته تو یک سال مگه چند بار افزایش و همه میدانند که باعث و بانی افزایش خودرو در بازار خود خودروسازانند .همه حرف .
ما از مقام معظم رهبری التماس و مراجع التماس می کنیم وارد این موضوع بشن. از صدا و سیما هم التماس میکنیم این حرف ما را برسونن، بابا مگه چه خبره تو ایران؟
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
1) ) ورود خودرو به کشور ممنوع = به نفع خودرو ساز
2) مظلوم نمایی خودرو سازهان در زمان رکود
3)تزریق قطره چکانی خودروهای ثبت نامی = به نفع خورد ساز تا این بازار گران فروشی خودرو داغ به ماند
4) هیچ گونه نظارت بر عملکرد خودروسازان =به نفع خودروساز
5) ورود نکردن قوه قضائیه در مسئله خودروسازان= به نفع خودروساز
6) بی توجهی در برخورد با موضوع= به نفع خودروساز
7) بی توجهی نمایندگان مجلس با موضوع = به نفع خوردروساز
آفرین حرفی زدی از نوع دل ما....فقط من مانده ام که جهاد خود کفائی صنایع دفاع چگونه انواع هواپیماها را اورهال میکند؟ که این یعنی شاهکاری بی نظیر....انواع خودروهای زرهی و نفربر و ضدمین میسازد...انواع راکت و موشکهای نقطه زن را میسازد که در منطقه خاورمیانه یعنی شاهکار....انواع زیر دریائی و ناوچه را میسازد پس چرا در صنعت خودرو سازی با متخصصین و جوانان نخبه و تحصیلکرده کشور به کمک این حوزه نمی آید؟ آیا در حوزه خودروسازی برای بی نیازی و صادرات نیروی نخبه نداریم...متخصص ساخت انواع موتور نداریم....جوانان تحصیلکرده در این حوزه کم داریم.....مبتلا به چه دردی هستیم که مشکلات خودروسازی و رفاه مردم در این زمینه حل نمیشود؟ آیا محاصره و تحریم فعلی کشور خیلی سخت است یا محاصره و تحریمهای هشت سال دفاع مقدس؟ چرا هیچ نظارتی نیست؟ چرا هیچکس بفکر مردم نیست؟ .چرا هیچکس بفکر نیست؟ چرا هیچکس کاری مثمر ثمر نمیکند؟ چرا بررسی نمیشود ؟
حق گو
۰۰:۳۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
عزیزم تفاوت صنعت خودروسازی با اون صنایع استراتژیکی که فرمودین اینه که جاذبه ی صنعت خودرو برای مدیران و دستگاههایی است که دونگ شون محفوظه و با افزایش قیمت سهم شون هم میره بالا.
علی برکت الله ...
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
1) ورود خودرو به کشور ممنوع = به نفع خودرو ساز
2) مظلوم نمایی خودرو سازهان در زمان رکود
3)تزریق قطره چکانی خودروهای ثبت نامی = به نفع خورد ساز تا این بازار گران فروشی خودرو داغ به ماند
4) هیچ گونه نظارت بر عملکرد خودروسازان =به نفع خودروساز
5) ورود نکردن قوه قضائیه در مسئله خودروسازان= به نفع خودروساز
6) بی توجهی در برخورد با موضوع= به نفع خودروساز
7) بی توجهی نمایندگان مجلس با موضوع = به نفع خوردروساز
من در تیر ماه ۹۷ ،زمانی قیمت دلار ازاد ۷۵۰۰ بود یک دستگاه خودرو بسترن در گروه بهمن مو تور ثبت نام کردم،که موعد تحویل ان ابان ۹۷ بود، در دو وعده مبلغ ۴۰ میلیون پرداخت کردم، ان زمان خودرو بسترن در بازار آزاد ۷۵ بود و قیمت شرکتی ۶۰ تومن، و من با اینکه میتوانستم از بازار آزاد با قیمت ۷۵ خریداری کنم به علت اینکه گفتم کشور در بحرانه و من نباید همراه دلالاهای بازار شم ثبت نام شرکتی انجام دادم، حالا آبان موعد تحویل شده، و قیمت کارخونه شده ۱۲۴ تومن، ایا این جواب کسی هست که نمیخاد احتکار کنه؟ نمیخاد کشورش دست دلالها بیفته؟ جواب کسی هست که به فکر کشورش هست؟؟؟
شکایتمون رو پیش کی بازد ببریم واقعا،آیا واقعا کسی هست جوابگو باشه؟
متاسفانه سکوت وزارت صمت مهر تائید بر عملکرد آنان بوده و هست تردید نکنید و زمان ثابت خواهد کرد خودرو در کشور مان دیگر به حالت سال 96 حتی دلار 13000 تومان برنخواهد گشت
هوشیارباشید:
طبق ماده4 آئیننامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو ملاک محاسبه قیمت خودرودر قرارداد های پیش فروش عادی قیمت مصوب در زمان مندرج در قرارداد هست .به این معنا که خودرو ساز قانونا نمی تواند دعوتنامه ی شما رو حبس کرده تا با قیمت بالاتر حساب کند.واگر چنین اتفاقی بیفتد می توانید با کپی قرارداد و این آئین نامه به سازمان صنعت معدن تجارت شهرتان از خودرو ساز شکایت کنید. لطفا نگذاریدبا عدم اطلاع هموطنان گران فروشی انجام شود.
من شخصا دست شما رو برای تهیه گزارش می بوسم. ترا خدا در تلویزیون هم پخش کنید. افزایش مجدد قیمت خودرو فاجعه است. بخدا مردم خونشون توی شیشه است. چرا حرفای ما را به گوش امام خامنه ای رهبر عزیزمون نمیرسونین؟؟؟؟؟؟!!
چرا قانون فقط برا قشر ضعیف جامعس ....چرا با این خودروسازا برخورد نمیشه ...چرا فقط فکر گرون کردنن .... ببینید علم خودرو در دنیا چطور پیشرفت کرده اما اینجا فقط گرون میکنن ... چرا پیش فروش میکنن خودرو تحویل نمیدن... چرا دولت بجای این که پشت ملت بگیره پشت خودروسازا میگیره...چرا چرا چرا .........
وای بر ما که همش باید صنعت خودروسازیمون رو با کره جنوی مقایسه کنیم و مستند بسازیم براش
اونا کجا بودن ما کجا و الان کجا
به خدا که خجالت میکشم ازین مقایسه و وضعمون
ما حاضریم فقط با دریافت بنزین مابه التفاوت مصرف سوخت خودروهای داخلی با خودروهای خارجی که به 6تا 8 لیتر بازای هر 100 کیلومتر است به هر خانواده ایرانی یکدستگاه خودرو خارجی که از لحاظ ایمنی و به روز بودن از تمامی محصولات خودرو ساز داخلی بالاتر باشد بصورت رایگان تقدیم نماییم
متاسفانه برخلاف دیگر کشورها ، تو کشور ما هرچیز که گرون وکمیاب میشه مردم بیشتر میخرن و اگه نیازشون مثلا یک کیسه برنجه ، میرن دهتا دهتا میخرن !! اگه اجناس را به اندازه نیاز بخرن تو بازار کم که نیست زیاد هم هست !
تکلیف آنهای که چند ماهه از قبل گرانی ها پول خودشون را به خودرو ساز دادن به امید دریافت خودرو چه می شه . اگه اون پولی را که به خودرو ساز دادن به طلا یا هرچیز دیگه ای می دادن الان سرمایه شان 3 برابر شده بود. در حالی که الان فقط سود 15% سالیانه نصیبشان می شود. این انصاف است؟؟؟؟؟؟
تکلیف آنهای که چند ماهه از قبل گرانی ها پول خودشون را به خودرو ساز دادن به امید دریافت خودرو چه می شه . اگه اون پولی را که به خودرو ساز دادن به طلا یا هرچیز دیگه ای می دادن الان سرمایه شان 3 برابر شده بود. در حالی که الان فقط سود 15% سالیانه نصیبشان می شود. این انصاف است؟؟؟؟؟؟
کافیه به ایران خودرو و سایپا اخطار بدهن که در صورت عدم ارائه، در مرز و باز میکنیم تا مردم بدون عوارض گمرک ماشین بیارن....اونوقت ایسن دو غول خودروسازی ایران قیمت ماشین و نصف نصف میکنن و میدن دست مردم...
و دستور واردات بی رویه میلیون ها دستگاه خودروی لوکس ساخت چین و آمریکا و کره و ژاپن و فرانسه و ... را بدون پرداخت گمرک از مناطق آزاد کل کشور را میدهد و دروازه های قانونی کشور را برای واردکنندگان گشود و خودروساز داخلی را به خاک سیاه نشاند!
همانطور که کارخانجات مختلف در طی دو سه سال اخیر تعطیل شده اند در این داستان هم به موازات همان تعطیلی ها دستهای پشت پرده ای برای به تعطیلی کشاندن ایران خودرو و سایپا وجود دارد و از حربه ای استفاده میکنند از گرانی ماشین داخلی تا واردکردن انواع خودروی لوکس و در نهایت نارضایتی مردم تا سرانجام ایران برای همیشه ساخت ماشین را تمام کند.
بسیاری از دشمنان (داخلی و خارجی) حتی چشم دیدن همین دو تا کارخانه خودروسازی معمولی را هم ندارند و میخواهند ما را مجددا وابسته کنند.
مثلا چند ماه پیش 206 تیپ 5 نسبت به ام وی ام 315 گرانتر و پرطرفدارتر و پرشتاب تر بود و روز به روز با گذشت زمان قیمت ماشین چینی پایین میومد.
و همه کارشناسان و مردم از بی کیفیتی ماشین جک و جیلی و ام وی ام و ... آگاه بودند.
ما که برای حمایت از کالا و سرمایه گذار ایرانی ماشین ایران خودرو و سایپا خریدیم در مقابل هم انتظار داریم نسبت ارزش خودروهایمان به همان وضع قبل برگردد.......
این حق الناس مردم است که بر گردن همه دست اندرکاران خودروی کشور تا ابد میباشد.
با اولین پیش فروشی که سایپا و ایران خودرو داشتن راه می انداختن
وباتوجه به اینکه از طریق رسانه های ملی بارها اعلام شد و 50هزار تا خودروی احتکار شده از هر کدام از خودروسازان کشف و اعلام شد بنده خودم به شورای حمایت از مصرف کننده زنگ زدم
واعتراز کردم که چرا با وجود 50هزار خودروی کشف شده از هر کدام از خودروساران خودرویی که با دلار 4000تومان و3800تومان ساخته و احتکار شده و در حال حاضر
معضلی اینه که چرا هنوز پیش فروش با قیمت نامعلوم ؟ چرا باز هم پیش
فروش میکنند و بصورت نقدی خودروها فروخته نمیشه
با توپ پر به بنده گفتند همچین چیزی وجود نداره و خودرویی هم احتکارنشده و برنامه فروش بر اساس خط تولید است.
چرا تصمیم گیرندگان این صنعت هنوز بچه اند و بچگانه فکر میکنند
افزایش قیمت برای خودرو سازی یک سم است و یک راهکار موقتی است
چرا نباید بر خودکفایی و تولید انبوه و کیفیت و ارزانی تمرکز کرد
خودروسازان می بینند که ماشین های خارجی گران شده اند و مردم نمی توان آنها را بخرند و روی میارن به خودروهای تولید داخل , بخاطر همین آنها هم به فکر گران کردند افتادند
یکی نیست بهشون بگه آخه شما دارین بی کیفیت دست مردم می دهید دیگه گران کردن بابت چی !!
حالاتوخردادقیمتش را128م کردندهنورهم دعوتنامه مابه التفاوت برام ارسال نشده رفتم کارخانه ایران خودرودیزل ماشینهاکامل آماده تحویلندازمدیرفروشش پرسیدم چراتحویل نمیدهیدگفت منتظرقیمت جدیدازوزارت صمت هستیم که ظاهراقیمت جدیدشان162م اعلام شده است.وکسی هم به اعتراضات جوابگونیست.
خداازشون نگذرد.حق الناس
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
صنعت خودرو زمانی رقابتی میشود که قیمتها پایین نگه داشته شوند و هر روز تولید ارزانتر از روزهای قبل تمام شود
آیا مسولان دست آمد کار و خودرو ساز این را میفهمند
مشکل حله
1) اقلامی رو که فرمودید مانند خودرو از تسهیلات سوبسید یارانه ی ارز دولتی برخوردار بوده اند!
2) اقلامی که فرمودید را با هر وضعیتی با توجه به سطح قیمتشون میشه خرید کرد ولی چند درصد کارگران و کارمندان توان خرید خوذروهای ساده ای همچون ساندرو و پژو و سمند رو دارند!
3) میشه لطفا شغل و درآمدتونو بفرمایید!!!
آقا من پيشنهادي خدمت مجلسيون گرامي دارم. طرحي روانه صحن علني كنند كه مسئولين و سهامداران و رؤساي اين دو كمپاني خودرو ساز ايراني رو موظف كنه فقط با پرايد و تيبا رفت و آمد كنند. همين
من فروردین امسال ویتارا فروختم 76تومن و مثلا خواستم ماشین صفر سوار شم .اردیبهشت همین ویتارا رو ثبت نام کردم موعد تحویلمم مهر بود .تیر اومدن و ماشینو حدود15 تومن گرونتر کردن .حالا که آخر آبانه ماشینو که تحویل نمیدن هیچی میخوان دوباره هم قیمتو ببرن بالا. البته خوبه ها ...
این صنعت باید بدست چنین نخبه هایی داده شود .
انوقت خواهید دید که به پنج سال نرسیده جزو بهترین خودرو سازان جهان خواهیم شد .
یکی لطفا پاسخ دهد وقتی خودرو سازان عزیز با حواشی و سر و صدای زیاد عنوان می کنند ما خودروی صددر صد ایرانی و داخلی را ساختیم و دم از خودروی ملی می زنند.
آن وقت اصلا ارز بری خودروی ملی برای چیست؟
مگر نه اینکه خودرو صددرصد ایرانی است؟
کاش به جای حمایت از این محصول ملی از سایر صنایع چون کفش پوشاک و .... بود
به نظر من:
1) عامل اصلی التهاب بازار عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان است، لذا نمیتوان هم با خلف وعده بازار را ملتهب کرد و هم انتظار داشت بر اساس قیمتهای بازار خودرویی که خود تولیدکنندگان موجب التهابش شدهاند قیمتها را افزایش داد
۲) تاریخ تحویل مندرج در قرارداد «موعد» تحویل خودرو است که همانطور که از مفهوم واژه برمیآید قیمت باید براساس تاریخی که «وعده داده شده=موعد» لحاظ گردد نه تاریخی که بنابر میل خودروسازان خودرو تحویل میگردد
۳) در مورد بند ۲ استدلال خودروسازان مبنی بر پرداخت جریمه تاخیر در ازای تاخیر صورت گرفته بایستی تاکید گردد که جریمه تاخیر در ازای آسیبهای مالی (از جمله هزینههای اضافی ایاب و ذهاب خانواده، آسیب به کسب و کارهای نیازمند خودرو و . . .) و روانی است که به خریدار طی مدت تاخیر وارد شده و پرداخت این جریمه به هیچ عنوان توجیهی جهت محاسبه قیمت خودرو بر اساس تاریخ تحویل خودروهای موعد تحویل گذشته نیست
۴) بیثباتی بازار، افزایش نرخ ارز، تورم، بدهکاری و . . . فقط گریبانگیر خودروسازان نیست و عموم مردم را شامل میشود لذا خریداران نبایستی متحمل ضرر چندبرابری شوند
ترتیب یک گزارش در این خصوص رو بدین
لطططططططططططفا
عاجزانه خواهش میکنم لااقل شما این موضوع رو پیگیری بفرمایید
سپاسگذارم
من ماشین b30 از گروه بهمن موتور در تیر ماه ثبت نام کردم تحویل آبان ماه قرادداد به این صورت بود که 30 میلیون پرداخت کردم و 10 میلیون در ابتدای شهریور پرداخت کردم و الباقی مبلغ در زمان صدور دعوت نامه در تیر ماه خودرو با 79 میلیون تحویل می شد شنیدم ماه های بعد 96 میلیون تحویل شده بود مهر ماه 106 میلیون تحویل شده الان که دعوت نامه برای من اومده گفتن قیمت ماشین 124 میلیون شده من کاری به افزایش قیمت دلار و تحریم و حتی افزایش قیمت خودرو ندارم فقط میخوام بدونم از مهر ماه تا الان چه اتفاقی افتاده که یک دفعه 18 میلیون گرون شده
مگه این که دلار ارزون شده باشه که شرکتماشین رو گرون کرده باشه
اگه بخوان گرون کنن من یکی ک پولمو پس میگیرم.
ب احتمال زیاد خیلیا همین کارو میکنن.
پس در نتیجه بجای بهتر شدن خودرو سازا ورشکسته میشن.
اگه بخوان گرون کنن من یکی ک پولمو پس میگیرم.
ب احتمال زیاد خیلیا همین کارو میکنن.
پس در نتیجه بجای بهتر شدن خودرو سازا ورشکسته میشن.
فقط خود دلار رو تحویل بدهند.
2) مظلوم نمایی خودرو سازهان در زمان رکود
3)تزریق قطره چکانی خودروهای ثبت نامی = به نفع خورد ساز تا این بازار گران فروشی خودرو داغ به ماند
4) هیچ گونه نظارت بر عملکرد خودروسازان =به نفع خودروساز
5) ورود نکردن قوه قضائیه در مسئله خودروسازان= به نفع خودروساز
6) بی توجهی در برخورد با موضوع= به نفع خودروساز
7) بی توجهی نمایندگان مجلس با موضوع = به نفع خوردروساز
در این بین مردم کجا قرار می گیرند؟!
علی برکت الله ...
2) مظلوم نمایی خودرو سازهان در زمان رکود
3)تزریق قطره چکانی خودروهای ثبت نامی = به نفع خورد ساز تا این بازار گران فروشی خودرو داغ به ماند
4) هیچ گونه نظارت بر عملکرد خودروسازان =به نفع خودروساز
5) ورود نکردن قوه قضائیه در مسئله خودروسازان= به نفع خودروساز
6) بی توجهی در برخورد با موضوع= به نفع خودروساز
7) بی توجهی نمایندگان مجلس با موضوع = به نفع خوردروساز
در این بین مردم کجا قرار می گیرند؟!
!! چون حقوقشون ماهیانه میریه کار کند یا نکند
شکایتمون رو پیش کی بازد ببریم واقعا،آیا واقعا کسی هست جوابگو باشه؟
#انصراف از خودروی ثبت نامی
حالاتوخردادقیمتش را128م کردندهنورهم دعوتنامه مابه التفاوت برام ارسال نشده رفتم کارخانه ایران خودرودیزل ماشینهاکامل آماده تحویلندازمدیرفروشش پرسیدم چراتحویل نمیدهیدگفت منتظرقیمت جدیدازوزارت صمت هستیم حالا4ماهه منتظرقیمت جدیدند.
خداازشون نگذرد.حق الناس
طبق ماده4 آئیننامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو ملاک محاسبه قیمت خودرودر قرارداد های پیش فروش عادی قیمت مصوب در زمان مندرج در قرارداد هست .به این معنا که خودرو ساز قانونا نمی تواند دعوتنامه ی شما رو حبس کرده تا با قیمت بالاتر حساب کند.واگر چنین اتفاقی بیفتد می توانید با کپی قرارداد و این آئین نامه به سازمان صنعت معدن تجارت شهرتان از خودرو ساز شکایت کنید. لطفا نگذاریدبا عدم اطلاع هموطنان گران فروشی انجام شود.
اونا کجا بودن ما کجا و الان کجا
به خدا که خجالت میکشم ازین مقایسه و وضعمون
تجربه میگه وقتی همه جا خبر از افزایش قیمت رسمی خودرو شده پس منتظر باشیم که در واقعیت هم این اتفاق بیفته