از نظر فنی با توجه به کانال پاناما کارشناسان امکان انرا تائید کرده اند اما احتمالا محیط زیست به خاطر نفوذ اب شور به انهای زیر زمینی نظر مساعد نمی دهد. اما اگر این پروژه عملی شود روسیه ترکمنستان اذربایجان و قزاقستان به خلیج فارس متصل میشوند و احتمالا کشورهای قرقیزستان و ازبکستان و گرجستان با واسط کشورهای دیگر از این ابراه استفاده میکنند.ثانیا در مسر علاوه بر امکان ماهیگیری می توان دستگاهای تولید اب شیرین را نصب نمود. و گردشکری رونق میگیرد
اگه این کانال از جنس بتن باشه و آب به خاک مناطق نرسه میشه از شوری خاک و آب مناطق جلوگیری کرد ضمن اینکه با توجه به رطوبت بالای آب دریا باعث افزایش نزولات جوی خواهد شد و مشکل کم آب در مناطق مرکزی به کلی مرتفع خواهد شد.
اگه این کانال از جنس بتن باشه و آب به خاک مناطق نرسه میشه از شوری خاک و آب مناطق جلوگیری کرد ضمن اینکه با توجه به رطوبت بالای آب دریا باعث افزایش نزولات جوی خواهد شد و مشکل کم آب در مناطق مرکزی به کلی مرتفع خواهد شد.
این پروژه واقعا هوشمندانه است. اون دانشمندهایی که این طرح را اشتباه می دانند در اشتباه هستند و نمی دانند که اگه رودخانه از ان مسیر رد شه عقربها منقرض میشن .
سلام حتما که نباید وصلش کنید کانال میتونه احداث بشه ولی به خزر وصل نباشه با این کار مشکل اختلاف ارتفاع حل میشه تمام کشورهایی هم که از طریق خلیج فارس با ایران همسایه هستند هم میتونن از خزر بارگیری کنند یک مسیر رو تو خشکی طی کنن با استفاده از سامانه باربری ایرانی برسن به کانال اونجا تخلیه کنن با کشتی های ایرانی مسیرشون رو تا خلیج فارس طی کنند اینجوری خیلی اقتصادی تره محیط ریست هم خراب نمیشه .
:))
طرح بسیار عالی و منطقی هست به دلیل بحران ابی که در تمامی مناطق کویری کشور وجود داره و مهاجرت به شهرها اونم نه هر شهری منطقی اینکه به شهرها ی پر اب شمالی یا غربی مهاجرت انجام میشه به مرور زمان که در جوابیه دوستانی که بحث امنیت کشور رو در نظر گرفتن با خالی از سنکه شدن این مناطق خیلی اوضاع بدتر میشه.با توجه به مسایل فنی ساخت و هزینه و اینکه در اجرای دقیق طرح که داستانهای خاص خودش رو داره .اگر تمام موارد فنی و مشارکت و هزینه و دقت در کل طرح درست دقیق انجام بشه.جلوگیری از مهاجرت.تغییر اب هوایی مناطق حاشیه ای طرح .دریافت درآمدی ترانزیت کالا.جهانگرد ی و توریسم.و مهم تر از همه نیاز دو کشور پر جمعیت هند و روسیه به ترانزیت کالا و سایر کشورهای تابع این دو کشور از نظر .امنیتی و تجاری و سایر موارد ذکر نشده تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت
چرا می ترسین اولا قرار نیست روس مفتی از این کانال رد شه دوما امریکا اگه تونست بی دغدغه وارد اب های حلیج فارشه که نمی تونه اون موقع یه فکری میکنیم در ضمن این ابرا قدرت نظامی ایران رو هم افزایش میده بعد ایران نمی زاره روس ها هر غلطی که میخوان بکنن. به گمرک ایران پول میدن و رد میشن دست از پا خطا کنن ما که جلو آمریکا ایستادیم اینم روش بعد شوروی سابق به ایران خیانت کرد نه روسیه در ضمن مردم وملت ایران از منافع خودشون دست نمی کشن وا الان هم نه مردم مردم بی سواد دوره قاجار ن و نه فتحعلی شاه ابله حاکمه
در فاز اول میتوانیم دشتهای کویر و لوت و دریاچه هامون و بسیاری از دریاچه های مرکزیمان را که بعضاَ دهها متر پایینتر از دریاهای آزاد(خلیج فارس و دریای عمان) هستند را با کانال به دریای عمان یا خلیج فارس وصل کنیم و از مزایای بیشمار آن که بعضی از کاربران در بالا به بعضی از آنها اشاره کردند بهره مند شویم اتصال آن به دریای خزر با توجه به رشته کوه البرز و هزینه های بسیار برای ایجاد “کانال لاک “و احتمال زیر آب رفتن سواحل شمالی ایران و کشورهای حاشیه خزر و وجود مسیر های جایگزین دیگر مانند کانال ولگا-دن و به خطر افتادن امنیت ملی و مشکلات زیست محیطی برای خزر و …. حداقل تا صدها سال آینده و پیشرفت تکنولوژی و… خیلی به نظرم مقرون به صرفه نمی باشد
اششششششششششششششششششششششششششششششششششششتغال به وجود می آید ....کشور از دست فقط درامد نفتی راحت میشه ....درآمد گمرکی فراوان به دلیل اتصال آسیایی میانه با آب های بین لمللی. ..رونق بنادر شمال کشور ....از بن بست درآمدن مناطق شمالی .....پیشرفت نیروی دریایی و کشتی رانی .....از بین رفتن قاچاق در نقاط محروم .....افزایش توریست ...و هزار دلیل فراوان دیگر. ..
سلام بنظرم این طرح در دو فاز قابل اجراست فاز اول کشیدن کانال از دریای عمان به کویر لوت و ایجاد در یاچه هایی در دل کویر که چند حسن دارد
گردشگری ترانزیت کالا از مرکز ایران به سایر نقاط
تغییر آب و هوایی در مناطق کم آب شرقی بواسطه افزایش رطوبت و تعدیل دما
استفاده از این آب برای دستگاههای آب شیرین کن در مسیر
تغذیه سفره های زیززمینی پیرامونی و دهها مزیت دیگر
در خصوص اتصال طرح به دریای خزر فاز دوم با بررسی همه جوانب
بجاست که این طرح از یک نقطه شروع بشه
با سلام خدمت دوستان عنوان رساله بنده در مقطع دکتری مدیریت بحران آب با محوریت ایران رود هستش اگه ارگانی یا کسی از دوستان میتونه از رساله ام که کاربردیه حمایت کنه ممنون میشم .فقط اینو بدونین با اجرای این طرح به چند میلیون نفر از مردم کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار ایجاد میشه بعدش از زلزله های کشور کاشته میشه از همه مهتر بحران آب رو میتونیم پشت سر بزاریم و ایران رود باعث میشه کشورمان تا آخر عمررررررردرآمد کلانی از این راه به دست بیاره
اقا این طرح هم واسه ایران خوبه هم روسیه ،،چه کار دارید به روسیه شما؟؟مگه میخواد مفتی رد بشه ،،،تازشم عمق استراتژیک و ضربه از درون و حمله ناوگان امریکا به ایران از داخل و تغییر اکوسیستمو دو قسمت شدن ایران و اینا همش شرو وره،،،این کانال مثله یه مو میمونه تو کشور،،،نه اکوسیستم چیزیش میشه نه کشور دوقسمت میشه ،،الان هواپیماهای خارجی دارن از اسمون کشور استفاده میکنن عمق استراتژیکمونم اسیب ندیده جنگنده های امریکایی هم غلطی نکردن حالا فردا کشتی تجاری خارجی ام بیاد رد شه هیچ خبری نمیشه خیالتون راحت
به نظر من ایران با این طرح خییلی پیشرفت حواهد کرد .1.هم ازنظر اقلیم و اب وهوا.2.هم از نظر طبیعی و .... این نظر هم که میگن با این طرح ممکن ایران در خطر بیافته و ..... کاملا اشتباه . از نظر من مسدوده .
سلام دوستان چرا فکر میکنید با ایجاد این کانال امنیت ایران به خطر میفته خیلی هم خوب میشه در ضمن یکی از معضل بزرگی که شامل ایران هم میشه کم شدن آب دریای خزر والودگی آن است که میشه با این کار مشکل رو حل کرد کرد درضمن آمریکا هیچ وقت هم نمیتونه به ایران نفوذ کنه ما باید کمک کنیم تا این کانال ایجاد بشه به اقتصاد ایران کمک میکنه☺
خدا پدرشون رو بیام رزه. این کانال اگه ایجاد بشه
1.اقلیم ایران رو بهتر میکنه . 2. نجات گونه هایی مثل گورخر ایرانی و یوز ایرانیه3. آبهای زیرزمینی به شدت تقویت میشن
به نظر من این بهترین طرح از نظر اقتصادی و کشاورزی بوده و از نظر استراتژیک ایران را در جهان یک کشور مهم قلمداد می شود وبا یک کانال ایران به دو قسمت نمی شود مثل یک رود که از وسط خیلی کشورها میگذرد تازه کوسه ها و ماهیهای دو طرف هم میتونن ییلاق قشلاق کنن.
این طرح از سال 1345 مطرح بوده و ژاپنی ها روی فاز صفر آن مقداری کار کرده اند و شما هم از جملات آخرتان مشخص شد که دارای موضع سیاسی هستید نه فنی واقتصادی ترا بخدا بیائید بفکر این مملکت باشید اگر در این کشور برای آب آن کار نشود آباد نمی شود
دوستان نگران نباشید این حرف ها بیشتر از سر تبلیغاته و جنبه اجرایی به ده ها دلیل ندارد. از جمله دلایل آن میتوان گفت
1. سطح آب دریاچه خزر 28 متر از سطح آب های آزاد جهان پایین تر است و در صورت متصل شدن به آب های آزاد بسیاری از شهر های بندری اطراف آن به زیر آب فرو می رود.
2. شمال تا جنوب ایران بصورت هوایی 1250 کیلومتر فاصله دارد و با توجه به اینکه فلات ایران یکی از مرتفع ترین نقاط جهان است و بطور متوسط این مسیر نزدیک به 2000 متر از سطح آب های آزاد بالاتر است حالا خود شما حساب کنید چه تجهیزات و انرژی لازم است تا این واقعه رخ دهد.
3. اگر عرض این کانال را 30 متر فرض کنیم و همچنین فرض کنیم که عوارض زمین اجازه دهند که ما این کانال را مستقیم حفر کنیم آنگاه نیاز است 75 میلیارد متر مکعب گود برداری کنیم که اگر چگالی متوسط را 2.7 در نظر بگیریم 202 میلیارد و 500 میلیون تن گود برداری داریم
4. در ضمن شما میتوانید ده ها مورد مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی و استراتژیک دیگر از جمله نابود شدن کامل اکوسیستم خزر را نام ببرید که این طرح نشدنی و بیشتر برای تبلیغات است.
این طرح از زمان حاج آقا خاطره هر از گاهی گفته میشود در عجبم که اینها حرف از عقلانیت و تجربه میزنند و با آرمان گرایی هم مخالفند.
این طرح دارای خوبیها و بدیهای زیادیه
ولی در کل با توجه به موقعیت فعلیه مملکت و نیز کمک گرفتن از کشوری که سالیان دراز در ایران به دنبال منفعت طلبیه خودش بوده
و با توجه به هزینه سرسام آوره خودش و نیز زمان بسیار زیادی که میبره و در ایران هم این زمان به صورت موروسی چندین برابر کشورهای دیگه هست
به نظر بنده اصلا صلاح نیست
این طرح هم شدنیه هم برای ایرانیها صرفه اقتصادی داره چون ایران از کشتیها حق ترانزیت میگیره در ضمن برای انتقال کالاهای خودش هم دیگر نیاز به این همه تریلی نداره که از بندر کالا حمل کنند همینطور چون اب و هوای ایران گرم هست باعث تبخیر اب درون این کانل میگردد واب و هوای ایران را معتدل میکند . درون این کانال میشود مسافر جابجا کرد . ماهیگیری کرد . میتوان کنار شهرهایی که این کانال از از کنار انها می گذرد ساحل دریای مصنوعی ساخت مثل: یزد طبس . اب شیرین کن گذاشت . ضمنا با تجهیزات دفاعی که هماکنون ایران در اختیار دارد دیگر خطرات گذشته برای ایران وجود ندارد به امید خدا . اختلاف ارتفاع هم با اسانسور دریایی حل میشود . انشاال... انجام دهند
سلام هم ميهنان گرامي اين كار شدني نيست زيرا سطح درياي خزر ٢٨ متر پايين تر از آبهاي آزاد است و اگر اين دو به هم وصل شوند سطح درياچه خزر به همين ارتفاع بالا ميايد و .....
توروخدا اگه کسی چیزی نمیدونه نظر نده ادم به از اینا نگا میکنه حرصش میگره یکی میگه نیروهای دریایی امریکا به قلب ایران نفود میکنه اخه ادم عاقل ایران اگه نتونه از ورودی خروجی تو تا کانال که جفتش دیویست متر میشه محافظت کنه که دیگه هیچی،البته نمیگم خطرات زیست محیطی نداره ولی میشه جلوش رو تا حدی بگیرن با مهندسی،جدا از اون باید منافع وسیعی که بهمون میرسه رو هم در نظر بگیریم بکی از کارشناسا گفته هزینه این پروژه ظرف نهایتا چهارسال برمیگرده بنده خودم خیلی سواد ندارم ولی هر چیه رشتم زمین شناسیه تو دانشگاه تهران
مساله اینه که ما نمیخواهیم کشورمون را به خاطر روسیه های خائن نابود کنیم .
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جالب این همه نظر داده شد جالب اینکه یکی نگفت اصل نقشه با خبر منطبق نیست در خبر نام خلیج فارس آمده ونی کانال کشتی رانی به دریای عمان می پیوندد این هم ازان حرفاست
سلام. دوستان خودتان میدانید امنیت ایران مهمتر از درآمد است. مطمئن باشید ، روسیه برای همیشه از کانال استفاده نظامی خواهد کرد ، و این یعنی ورود به امنیت کشور ، کشوری که ثبات الان را فقط بخاطر یک پارچه بودنش مدیون است، پس هر کشوری که امنیت در درجه اول داشته باشه کم کم بقیه مشکلاتش (اقتصادی و غیره) هم حل خواهد شد. فقط باید متحد باشیم، هوای هم دیگه داشته باشیم ، مثل برادر واقعی.
این دیگه از اون حرفاست، دوستان اصلا ناراحت نباشید، سطح آب خزر 35 متر پایین تر از سطح آب های آزاده ، یعنی اگر خلیج فارس به خزر وصل بشه اینقدر آب از جنوب به سمت خزر میره که 35 متر ارتفاع آب بالا بیاد، اون وقت به جای شمال دیگه همه باید بیاید تهران
حجم کاری آزاد راه تهران شمال 1/1000 این کاره بعد از 40 سال هنوز کمتر از 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد با این احتساب 1000000 سال زمان خواهد برد تا بتونین این کانال رو بزنین
ان هم با تورم 100000000000000000000000000000000000000000000000 برابری قیمت اولیه پروژه
امیدوارم خدا به ما رحم کنه با این افکار پلشت بعضی از دوستان. اخه عزیزم شما که ااطلاع از نحوه اداره کشور و اقتصاد و اشتغال و توریست و حساسیت ژئوپولوتیک نداری چرا اظهار نظر میکنی
اصلا به جهنم که 40 روز طول میکشه تا بارها به روسیه برسه به ما چی بزار 100روز طول بکشه کسی که خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه این چه نظری دادن که کشور عزیزمون ایران رو نصف کنن که روس فایده ببره!!!!!!
اگه بشه چی میشه اب در مرکز ایران و وابستگی چندین کشور به اب راه ایران در مورد دوستانی که از نظر امنیت ودو تکه شدن ایران نگرانند موقع که ما قادریم با غرق کردان یک کشتی تنگه هرمز ببندیم بستن کانال که کاری نداره اب یعنی اشتغال اگر در مرکز ایران اب حتی شورداشته باشی می توانی کویر را جنگل کنی این یعنی اینده
فرض كنيد يه چرخ و فلك هم كنارش بسازيم بزرگتر و زيبا تر از London eye . مثلا تو يزد چه منظره زيبايى ميشه از بالاى چرخ و فلك كنار رودخونه ديد. شهرايى كه تو مسير رودخونه هستن از نظر توريسم به شدت رشد بيشتر ميكنن.
درباره مطلبى كه گفته شد مثل خط مرزى ميشه، اينهمه كشور كه رودخونه از كشورشون رد ميشه، به خاطر اين تكه شدن؟ مهم اينه كه تو دنيا قدرت داشته باشيم مثل همه اون كشورها تا كنترل امنيت دست خودمون باشه.
میشه به هر کدام از شهر یه کانال آب زو که از وسط شهرها می گذره مگه نه؟مثل کشورهای اروپایی
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
پروژه خیلی خوبیه ,حداقل جمعه ها یه وقتی میزاریم با دوستان میریم لب کانال ماهی گیری ,من ازهمین جا که الا ن وسط روستا بین بچه های روستاهستم, بیل به دوش اعلام آمادگی می کنیم برای حفراین کانال استراتژیک وبین المللی
البته بایدبگم این کاربایدکارشناسی بشه چون به نظر میاد اگه این کارصورت بگیره احتمال جابجای صفحات پوسته کره زمین صورت بگیره وبا رویدادجدیدبهم پیوستن خشکیهای کره زمین مواجه شویم واین جابجای کلأنقشه جغرافیای تمام کشورهارو دگرگون خواهدکرد.
هر چقدر هم که برا اقتصاد هم که خوب باشد از لحاظ امنیت خطرناک است امیدوارم که نذارن اینکار بشه اینا فقط نقشه امریکا وانگلیس وروسیه است !برا یه اس ۳۰۰خالی چقدر بروبیا داشتیم که هنوز ندادن پس فقط به نفع روسیه امریکا وانگلیس است و کشورم براحتی تجزیه میکنن وملت بدبختتر خواهند شد !البته تا رهبر معظم انقلاب هستش به امید خدا غمی نیست چون رهبر این جونورارو خوب میشناسه واعتمادی ازشون نداره ونخواهد داشت
فرض کنین این آبراه درست شد و هیچ خطری هم از طرف امریکا و روسیه نباشه. خدا میدونه اگه یه سونامي بخواد تو دریای خزر یا جنوب اتفاق بیوفته چه فاجعه ای به بار میاره. ممکنه چند تا از شهرامون بره زیر اب.
اینهمه نظر اونم فقط نظر شخصی بدون توجه به ابعاد فنی و استراتژیک طرح!
عوارض زمین در ایران رو بررسی نمایید بعد نظر بدین. اگر همچین کانالی قرار بشه احداث بشه به این شکل که متصور شماست نیست. بلکه در برخی نقاط نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ خواهد بود در ضمن مهم اینه که دبی مورد نظر و نیاز چقدره؟! با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و کاهش قابل توجه تراز آبها که بخش قابل توجه آن ماحصل احداث سدهای متعدد و کاهش بارندگی و برداشت بیش از حد از آبهای زیرزمینی و ... برای جلوگیری از تخریب جنگلهای شمال و در حالت حفظ کلی اکوسیستم محدوده ضلع شمالی رشته کوه البرز نیاز به این طرح را الزامی میدارد! البته بایستی جوانب استراتژیک،پدافندی و امنیتی و همچنین هزینه های این طرح مد نظر قرار گیرد.
برای جلوگیری از تکرار واقعه تلخ دریاچه ارومیه (خشک شدن دریاچه) برای دریاچه خزر این امر دور از تصور نیست!
در ضمن اینرو در نظر بگیرید که ایران میتونه با استفاده از اجرایی نمودن این طرح چقد اشتغالزایی و درآمد ارزی برای کشور داشته باشه!!!
ابعاد اشتغالزایی : نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز اجرای طرح - ایجاد اشتغال در مسیر اجرای طرح - امکان توسعه کشاورزی و صنعت در مسیر طرح - فروش محصولات و افزایش صادرات - فروش امتیاز آب به کشورهای همسایه و ... !
ضمناً هم اکنون از سال 91 پروژه ای بصورت خط لوله از خلیج فارس به سیرجان و یزد در حال اجرا می باشد که آب رو به این مناطق انتقال بده!
دریای خزر ممکناست اب بیشتری وارش شود ولی خشک نمی شود با این طرح
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
بابا جان توجه توجه...آی اونایی که میگید ایران دوتیکه میشه و جر میخوره!!!!!بخدا اون عکس بالایی که دیدید الکیه....یعنی نفهمیدید عرض این کانال 10 کیلومتر هم باشه توی نقشه اصلا معلوم نیست...در حالی بیش از صد یا دویست متر فکر نمیکنم عرض داشته باشه....این عرض کافیه برای عبور کشتیهای کوچیک....اما برام خنده دار بود که ده ها نفر اون عکس بالا که کار یه دقیقه فتوشاپه رو دیدن بعد با یه حسی میگن آهای کجایید که ایران جر خورد...اون چیزی که عکس نشون میده حداقل 100کیلومتر عرض داره...
نمیدونم بخندم یا گریه کنم به حال خودمون وسیاستمدارها واین کشور.
این کار نیروی انسانی خیلی زیادی میخواد و اینکه چندین شهر و روستا باید بره زیر آب.با این طرح کاملا مخالفم به دلایل مختلفی که در بالا هم بود.
اولا این طرح در زمان جنگ سرد ریخته توسط امریکایی ها دوما تین طرح توسط کشور دیگه قرار بود اجرا بشه مثل المان وژاپن که در عوضش بهره برداری از معادن ایران می خواستن به مدت پنجاه سال که ته اش بازم به نفع اونا میشد سوما قرار نیست ایران همش بره زیر یه رود خونه میشه مثل رودخونه یانگ تسه چین یا چند برابر اروند خودمون که اصلا در پهنا ایران دیده نمیشه ثالثا به این فکر کنین چند تا بندر بزرگ مثل شانگهای گوانجو چین میشه کنار یانگ تسه ایزان ساخت سوما این قدر بزرگ نیست مثل خلیج فارس که امنیتش از دستمون در بره
این پروژه روباید ازدیداقتصادی وزیست محیطی کارشناسی کردومسولین کارشناس بایدنظربدن.
قابل توجه اون دسته ازهم وطنان عزیز که درموردکشورروسیه بد میگن تادیروز که ازخبرازدواج دخترهای روسی وتابعیت درآن کشوربه وجدآمده بودین وهمه شالوکلاه کرده ودعابه جان مسولین کشورروسیه داشتین حالا چه شده ورق برگشته.به هرحال آن چیزی که مشهود میباشددرسالهای اخیردرصحنه بین الملل کشورروسیه پشتوانه ایران بوده ودرمقابل کشورآمریکا ومتحدانش ایستاده
ودرعمل هم این موضوع را ثابت کرده ,حمایتهای نظامی ازایران ومتحدان ایران ازجمله سوریه
همه در مورد همه چیز گفتن جز شور بودن آب دریای عمان و خلیج فارس و شیرین بودن آب دریاچه خزر....من فکر میکنم این شایعه هست...اصلا عقلانی نیست...چون اینجوری دریاچه خزر رسما با موجودات آبزی و اکوسیستمش نابود میشه.
کریدور حمل و نقل که نیاز به این همه هیاهو نداره, پس خطوط ریلیو برای چی اختراع کردن ؟ نه این همه هزینه نیاز داره و نه کشورو دو تیکه میکنه و امنیت هم حفظ میمونه.
در مورد خوب و بدش صحبت نکنید چرا که این یک ایده غلط و غیر ممکنه ،ارتفاع سطح این دو منطقه با هم حدود 4000 متره که اولین اصل برای ارتباط آبی دو منطقه (کانال) هم سطح بودن آنهاست. گسانی که مکانیک سیالات خوندند واقفند.
دوستان لطفا یه کمپین مخالفت با این طرح تشکیل بدین از اونجایی که روسیه هزینه حفر کانال رو به عهده گرفته دولت از این بابت دقدقه ای نداره,اجرای این طرح به این صورت مساوی با نابودی ایران,
اونا که نوشتن بی آبیه باید بدونن آب دریا به درد کشاورزی نمیخوره وگرنه ملت کنار دریا هویج میکاشتن اوناکه نوشتن عوارض میگیریم باید بدونن هرچقدر هم عوارض بگیریم ارزش نداره این طرح رسما خیانت به خاک وطن و نصف کردن ایرانه انقدر ساده نباشید ملت
روسیه بخواد نفوذ کنه از طریق سیاسی نفوذ میکنه نه از طریق رودخانه.بعدش مگه مصر با حفر کانال سوئز تجزیه شد.باز بعدش به عقل شما اگه ایجاد کانال باعث مرز سیاسی میشه الان عراق باید بخاطر رودهای دجله وفرات تبدیل به سه کشور میشد.درضمن از روی تصویر هرگز قضاوت نکنین چون با این کوچکی نقشه کانال مورد بحث اصلا قابل مشاهده نیست.کانال خیالی در این نقشه عرضی در حدود 50-60 کیلومتر داره در حالی که اگه کانال حفر بشه عرضی بسیار کمتر از 1کیلومتر خواهد داشت و . . .
یکم فک کنید تنه راه پیشرفت ایران همین طرحه خدا کنه که انجام بشه یکی از ارزوهای کوروش کبیره مطلب دکتر بدیع الزمانی رو بخونید متوجه میشید
تازشم عرض کانال ۲۶۰متر هس کسایی که میگن ایران دو نصف میشه با کمال احترام سواد درستی ندارن
فرض كن كشتى تفريحى بزارن از شمال تا جنوب،چند تا شهر رو تو راه ميبينيم، از اون ور هم ميريم كيش باهاش، اگر هم تو راه حوصلمون سر رفت ميريم تو پارك آبى كشتى يا سينما ٤ بعدى(با پخش فيلم زير اقيانوس، كوسه ها از بغل صورتت رد ميشن، آدرنالين). خيلى خوش ميگذره.
نترس عزيزم هم ايران و هم روسيه در اين طرح منافع زياد دارن براى اين با هم اين طرح رو دادن، هر دو طرف اينقدر باهوشند كه ميدونن استعمار ايران عملى نيست.
روسیه اگه راست میگه بیاد کمک کنه اتوبان تهران شمال درست بشه. نمیخواییم بیاد کشور مارو مثل سیب نصف کنه.ارمنستان و ازربایجانو از ما گرفتند .بسه. نگزارید قرار داد ترکمانچای دیگری بین دو کشور به وجود بیاد.
طرح خوبیه ولی باید اولا همه تمهیدات امنیتیو مسئولان ایران در نظر بگیرن مثلا تو قرار داد ها بیارن ایران هر وقت خواست به اختیار خودش می تواند این راه دریایی رو ببنده و کشتی های جنگی ورودشان قدغن بشود و فقط کشتی تجاری حق ورود داشته باشه و هیچ نظامی روسی حق ورود بهش رو نداشته باشه و بعدش عوارض خوبی بگیریم . این طرح خوبه ولی طول میکشه تا اجراش کنن حداقل پنجاه سال طول میکشه در ضمن مواظب دورویی روسیه هم مسئولان باشن روسیه کشور خائنی هست و ضرر های زیادی به کشورمان زده اینو باید مواظب بود روسیه از پشت خنچر نزنه
شوره زار هیچ وقت سبز نمیشه . اون هم با اب شور دریا
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
واقعاازاعماق وجودم میترسم برای آن وقتی که فریب دشمن خورده باشیم وهیچ راهی برای نجات ایران نداشته باشیم خیلی فکرکردم فقط یک راوجودداردکه این طرح به نفع مردم ایران باشه اونم اینکه به اندازه یک رودخانه که قایق هم نتوانددرآن شناور بماندکانالی حفرشود آنهم نه دریک مسیر متصل به هم بلکه ازخزرتا وسط داخل کشوروبلعکس ازجنوب تاوسط کشور به هیچ وجه این دو هم به یکدیگرمتصل نگردد والا بایدگفت غلط کرد اونیکه عهده نامه ترکمانچای رانوشت و اونیایکه سکوت کردند.مادرمقابل خداوند مسول اعمال خود هستیم
برادر من ..ناو هم که بتونه رد بشه ار کانال ..ما حفاظت و ارتش داریم
میزاریم در ورودی خروجی کانل
کانال سوئز را ندیدی؟
گیت داره در داره
بسته میشه مگه الکیه
قورباغه ام نمیتونه وارد بشه اگه نخواهیم
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
روس ها هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیستن. نه شرقی نه غربی!
چشم تمع به کشورمان زیاد میشه،،،
فقط روسیه سودش میبره،،
ما که نیازی به این کانال نداریم پس برای چی...،
مگه راه آهن شمال بجنوب در جنگ جهانی کم به ایران
لطمه زده که حالا کانالش باشه
می دانم که نظرم گذاشته نمیشه- به نظر بنده این طرح مزخرفترین طرح عمرانی تاریخ ایران خواهد بود که بتدریج باعث نابودی مملکت به دست خودمون خواهیم شد. چراکه هم شما را از دست خواهیم داد و هم در تقابل با اکوسیستم جنوب و مرکز ایران خسارتی که به مملکت وارد می شود بسیار بزرگتر از منافع ان است.
نه اقا من مخالفم این سیاست روسیه است اول این که ایران دو تیکه میشه که برا امنیتش بسسسسیار خطر افرینه دوماراه برای ورودفتنه گرها وتروریستابسیار اسون میشه چون ایران مجبوره از سه مرزمراقبت کنه.غربی شرقی ومرکز
میدونیدبدبختی ماایرانیاچیه؟!!!.... اینه که هممون فکرمیکنیم کارشناسیم،یااگه لفاظی زیادنکنیم بقیه فکرمیکنندمالالیم،شمارا
به خدااول فکرکنیدبعدا اظهارنظر کنید،اگه هم مثل من کارشناس
نیستید اصلا نظر ندید .بذارید یکی که وارده نظرش روبگه...!!!
دقیقا
مردم مصر هر کدوم یه هزینه ای برای کانال دادن
مردم ما فکر چی هستن؟
بلند پرواز باشیم
کشور ایران صد سال پیش نیس که بتوونه کسی بهش زور بگه
شیب پایین خزر طرف ایران است و خطر خشکی سمت ایران نیس
دوم چین هم کانال بزرگی توی کشورش توی چند سال اخرین زده
کشورش هنوز پا برجاست
سوم از لحاظ کاری .... اب و هوا و خیلی چیز های دیگه به نفع ایرانه ....
دوستانی که شک دارن برن کانال چین رو مطالعه کنن
بدون مطالعه حرف نزنید ...
طرح بزرگی هست ... مانندمردم کشور مصر و چین
خوشحال باشیم ..
امیدوارم که این طرح عملی بشه...
:))
گردشگری ترانزیت کالا از مرکز ایران به سایر نقاط
تغییر آب و هوایی در مناطق کم آب شرقی بواسطه افزایش رطوبت و تعدیل دما
استفاده از این آب برای دستگاههای آب شیرین کن در مسیر
تغذیه سفره های زیززمینی پیرامونی و دهها مزیت دیگر
در خصوص اتصال طرح به دریای خزر فاز دوم با بررسی همه جوانب
بجاست که این طرح از یک نقطه شروع بشه
1.اقلیم ایران رو بهتر میکنه . 2. نجات گونه هایی مثل گورخر ایرانی و یوز ایرانیه3. آبهای زیرزمینی به شدت تقویت میشن
1. سطح آب دریاچه خزر 28 متر از سطح آب های آزاد جهان پایین تر است و در صورت متصل شدن به آب های آزاد بسیاری از شهر های بندری اطراف آن به زیر آب فرو می رود.
2. شمال تا جنوب ایران بصورت هوایی 1250 کیلومتر فاصله دارد و با توجه به اینکه فلات ایران یکی از مرتفع ترین نقاط جهان است و بطور متوسط این مسیر نزدیک به 2000 متر از سطح آب های آزاد بالاتر است حالا خود شما حساب کنید چه تجهیزات و انرژی لازم است تا این واقعه رخ دهد.
3. اگر عرض این کانال را 30 متر فرض کنیم و همچنین فرض کنیم که عوارض زمین اجازه دهند که ما این کانال را مستقیم حفر کنیم آنگاه نیاز است 75 میلیارد متر مکعب گود برداری کنیم که اگر چگالی متوسط را 2.7 در نظر بگیریم 202 میلیارد و 500 میلیون تن گود برداری داریم
4. در ضمن شما میتوانید ده ها مورد مشکلات زیست محیطی ، منابع طبیعی و استراتژیک دیگر از جمله نابود شدن کامل اکوسیستم خزر را نام ببرید که این طرح نشدنی و بیشتر برای تبلیغات است.
این طرح از زمان حاج آقا خاطره هر از گاهی گفته میشود در عجبم که اینها حرف از عقلانیت و تجربه میزنند و با آرمان گرایی هم مخالفند.
این طرح دارای خوبیها و بدیهای زیادیه
ولی در کل با توجه به موقعیت فعلیه مملکت و نیز کمک گرفتن از کشوری که سالیان دراز در ایران به دنبال منفعت طلبیه خودش بوده
و با توجه به هزینه سرسام آوره خودش و نیز زمان بسیار زیادی که میبره و در ایران هم این زمان به صورت موروسی چندین برابر کشورهای دیگه هست
به نظر بنده اصلا صلاح نیست
ان هم با تورم 100000000000000000000000000000000000000000000000 برابری قیمت اولیه پروژه
خزر به مدیترانه:ایران عراق سوریه
درباره مطلبى كه گفته شد مثل خط مرزى ميشه، اينهمه كشور كه رودخونه از كشورشون رد ميشه، به خاطر اين تكه شدن؟ مهم اينه كه تو دنيا قدرت داشته باشيم مثل همه اون كشورها تا كنترل امنيت دست خودمون باشه.
البته بایدبگم این کاربایدکارشناسی بشه چون به نظر میاد اگه این کارصورت بگیره احتمال جابجای صفحات پوسته کره زمین صورت بگیره وبا رویدادجدیدبهم پیوستن خشکیهای کره زمین مواجه شویم واین جابجای کلأنقشه جغرافیای تمام کشورهارو دگرگون خواهدکرد.
عوارض زمین در ایران رو بررسی نمایید بعد نظر بدین. اگر همچین کانالی قرار بشه احداث بشه به این شکل که متصور شماست نیست. بلکه در برخی نقاط نیاز به احداث ایستگاه پمپاژ خواهد بود در ضمن مهم اینه که دبی مورد نظر و نیاز چقدره؟! با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و کاهش قابل توجه تراز آبها که بخش قابل توجه آن ماحصل احداث سدهای متعدد و کاهش بارندگی و برداشت بیش از حد از آبهای زیرزمینی و ... برای جلوگیری از تخریب جنگلهای شمال و در حالت حفظ کلی اکوسیستم محدوده ضلع شمالی رشته کوه البرز نیاز به این طرح را الزامی میدارد! البته بایستی جوانب استراتژیک،پدافندی و امنیتی و همچنین هزینه های این طرح مد نظر قرار گیرد.
برای جلوگیری از تکرار واقعه تلخ دریاچه ارومیه (خشک شدن دریاچه) برای دریاچه خزر این امر دور از تصور نیست!
در ضمن اینرو در نظر بگیرید که ایران میتونه با استفاده از اجرایی نمودن این طرح چقد اشتغالزایی و درآمد ارزی برای کشور داشته باشه!!!
ابعاد اشتغالزایی : نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز اجرای طرح - ایجاد اشتغال در مسیر اجرای طرح - امکان توسعه کشاورزی و صنعت در مسیر طرح - فروش محصولات و افزایش صادرات - فروش امتیاز آب به کشورهای همسایه و ... !
ضمناً هم اکنون از سال 91 پروژه ای بصورت خط لوله از خلیج فارس به سیرجان و یزد در حال اجرا می باشد که آب رو به این مناطق انتقال بده!
این کار نیروی انسانی خیلی زیادی میخواد و اینکه چندین شهر و روستا باید بره زیر آب.با این طرح کاملا مخالفم به دلایل مختلفی که در بالا هم بود.
چه خبره؟؟؟؟
مگه الکیه
هزارنفربایدبررسی کنن
مگه میشه ایران مثل آلمان بشه ایران شرقی ایران غربی
یه طرحی چندتادانشجوگفتن
فقط سوأل پرسید در دانشگاه سن پترزبورگ
قابل توجه اون دسته ازهم وطنان عزیز که درموردکشورروسیه بد میگن تادیروز که ازخبرازدواج دخترهای روسی وتابعیت درآن کشوربه وجدآمده بودین وهمه شالوکلاه کرده ودعابه جان مسولین کشورروسیه داشتین حالا چه شده ورق برگشته.به هرحال آن چیزی که مشهود میباشددرسالهای اخیردرصحنه بین الملل کشورروسیه پشتوانه ایران بوده ودرمقابل کشورآمریکا ومتحدانش ایستاده
ودرعمل هم این موضوع را ثابت کرده ,حمایتهای نظامی ازایران ومتحدان ایران ازجمله سوریه
تازشم عرض کانال ۲۶۰متر هس کسایی که میگن ایران دو نصف میشه با کمال احترام سواد درستی ندارن
نترس عزيزم هم ايران و هم روسيه در اين طرح منافع زياد دارن براى اين با هم اين طرح رو دادن، هر دو طرف اينقدر باهوشند كه ميدونن استعمار ايران عملى نيست.
میزاریم در ورودی خروجی کانل
کانال سوئز را ندیدی؟
گیت داره در داره
بسته میشه مگه الکیه
قورباغه ام نمیتونه وارد بشه اگه نخواهیم
و اینکار هم با روسها انجان نمیشه
ما خودمان انجامش میدیم
فقط روسیه سودش میبره،،
ما که نیازی به این کانال نداریم پس برای چی...،
مگه راه آهن شمال بجنوب در جنگ جهانی کم به ایران
لطمه زده که حالا کانالش باشه
به خدااول فکرکنیدبعدا اظهارنظر کنید،اگه هم مثل من کارشناس
نیستید اصلا نظر ندید .بذارید یکی که وارده نظرش روبگه...!!!
اینطوری که هیچ کس نباید هیچی بگه !
جز تعداد محدودی کارشناس
این حرف شما نسنجیده است
قرارگاه خاتم داره به عنوان یک پروژه ملی این را مطالعه میکنه
اتفاقا این دولت زیاد تمایل نداره به این
مردم مصر هر کدوم یه هزینه ای برای کانال دادن
مردم ما فکر چی هستن؟
بلند پرواز باشیم
کشور ایران صد سال پیش نیس که بتوونه کسی بهش زور بگه
شیب پایین خزر طرف ایران است و خطر خشکی سمت ایران نیس
دوم چین هم کانال بزرگی توی کشورش توی چند سال اخرین زده
کشورش هنوز پا برجاست
سوم از لحاظ کاری .... اب و هوا و خیلی چیز های دیگه به نفع ایرانه ....
دوستانی که شک دارن برن کانال چین رو مطالعه کنن
بدون مطالعه حرف نزنید ...
طرح بزرگی هست ... مانندمردم کشور مصر و چین
خوشحال باشیم ..