سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

با آیین نامه‌های گذشته نمی‌توان جوابگوی نسل جدید بود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با آیین نامه‌های گذشته نمی‌توان جوابگوی نسل جدید بود گفت: مدیران باید شنوای درد‌ها و آلامی باشند که پژواک آنها در متن جامعه است.

 سرمست در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: اعضای شورای اداری باید در جهت خدمات ارائه شده به مردم هماهنگی‌ها و تبادل نظر انجام دهند و هر یک بر اساس راهبرد‌ها و روش‌ها آماده خدمت رسانی باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم استقرار دولت الکترونیک است اظهار کرد: دولت الکترونیک یعنی خدمت رسانی به مردم در ۲۴ ساعت شبانه روز و بدون نیاز به حضور فیزیکی که دستاورد بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند نگرش سیستمی هستیم و ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست گفت: توسعه استان در ابعاد مختلف دنبال می‌شود و از هر کسی که بتواند قدمی برای گره گشایی از مشکلات مردم بردارد حمایت می‌کنیم.

سرمست با تاکید بر تعامل سازنده با تمام ارکان و ظرفیت‌ها افزود: جبران عقب افتادگی‌ها با تقابل و اختلاف ممکن نیست.

وی از بررسی و ارزیابی عملکرد مدیران استان از طریق استانداری خبر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید یک روز را برای مراجعه ارباب رجوع بدون تعیین وقت قبلی تعیین و به استانداری اعلام کنند.

وی ادامه داد: این وقت ملاقات هیچ نیازی به هماهنگی برای ارباب رجوع نباید داشته باشد و جدا از وقت ملاقات‌هایی است که بر اساس زمان بندی انجام می‌گیرد و البته یکی از ملاک‌های ارزیابی ما از عملکرد مدیران خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان‌های یادگیرنده در قرن بیست و یکم قائل به شخص نبوده و از همدیگر و حتی ارباب رجوع در حال یادگیری هستند اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای اداری می‌تواند زمینه‌ای برای بهره گیری از آخرین یافته‌های مدیریتی باشد زیرا که مدیران باید همواره یادگیرنده و در حال بروزرسانی اطلاعات باشند وگرنه ممکن است دچار فرسودگی شوند.

وی با بیان اینکه اکنون در دوره گذار قرار داریم گفت: مدیران در این دوره دچار بلاتکلیفی، سرگردانی و رخوت می‌شوند که تا حدی طبیعی است اما نباید فرصت خدمت را از دست بدهیم عملکرد مدیران در دوره انتقال با معیار‌های خدمت به مردم سنجیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی مطلوب چهار مولفه شفافیت و اطلاع رسانی، مشارکت و پاسخگویی، قانون گرایی و کارآمدی و اثربخشی دارد افزود: نیازمند مدیران مسئولیت پذیر و پاسخگو در مقابل خبرنگار و منتقدان هستیم.

سرمست با تاکید بر لزوم قانون مداری در ادارات برای ریشه کنی فساد و ارتقای بهره وری ادامه داد: کارآمدی دولت کارآمدی نظام است.

وی همچنین به هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: بسیجی بودن ففط به لباس و عنوان نیست بلکه روحیه بسیجی داشتن مهمتر از عناوین است و معتقد هستیم مسئولان دولتی اگرچه لباس رسمی بسیج برتن ندارند اما روحیه بسیجی در عمر خدمت گذاری آنها در وجودشان می‌تواند نهادینه شود.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.