سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای تکمیل رینگ نخست کمربندی شیراز در قالب پروژه بزرگراهی

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تکمیل رینگ نخست کمربندی شیراز در قالب پروژه بزرگراهی خبر داد.

جعفر قادری، یکی از موضوعات مورد توجه را تسریع تکمیل رینگ نخست کمربندی شیراز و بازگشایی بخش‌های مسدود رینگ دوم ذکر و عنوان کرد: در رینگ نخست، کمربندی شمال شرق حد فاصل آرامستان تا پل فسا کار نشده که مقرر شده این پروژه به کمک یک سرمایه‌گذار خصوصی و بومی فارس به عنوان یک سرمایه‌گذاری بزرگراهی اجرایی شود.

او ادامه داد: همچنین مقرر شد که این پروژه با مشارکت ۳۰ درصدی سرمایه گذار بومی فارس، ۲۰ درصدی شهرداری شیراز و ۵۰ درصدی دولت اجرایی شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منتظر امضای این تفاهم‌نامه و ارسال آن به دولت و نهایتا انعقاد قرارداد هستیم تا رینگ نخست کمربندی شیراز تکمیل شود.

قادی خاطرنشان کرد: از طرفی احداث دو تقاطع غیرهمسطح که جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازی است باید در کمربندی اجرایی شود. با توجه به محدودیت‌های مالی در تلاشیم تا از طریق سیستم بانکی و از محل ماده ۵۶، این تسهیلات اعطاء شود.

او یادآور شد: با توجه به محدودیت‌هایی که در برنامه هفتم توسعه کشور ایجاد شد، شهرداری شیراز اعلام آمادگی کرد که تسهیلات را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌دهد تا دو تقاطع را اجرا کند.

به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با این کار زمینه برای واگذاری رینگ نخست کمربندی به شهرداری فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه برای رینگ دوم هم پیگیر هستیم که کل مسیر را در قالب ماده ۳ تعیین تکلیف کنیم، افزود: 

یکی دو قطعه از این پروژه با مناطق حفاظت شده محیط زیست تداخل دارد که قرار شده در دو قطعه تقسیم شوند؛ قطعه اول از ابتدای آزادراه شیراز بوشهر در قطعه هشتم به سمت سیاخ دارنگون و کوار و در ادامه از کوار به سمت سروستان، خرامه مرودشت، لپویی و تنگ خیاره و نهایتا قطعه هشت آزادراه تعریف شده تا رینگ دوم را تکمیل کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای آزادراه شیراز- بوشهر هم چهار قطعه ۵۰ کیلومتری تعریف شده که قطعه اول از حسینی‌الهاشمی تا دشت ارژن پیش‌بینی شده که پر ترافیک‌ترین مسیر است و قرار شده که ۲۰ درصد شهرداری شیراز و شرکت عمران صدرا، ۳۰ درصد سرمایه‌گذار خصوصی و ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی هزینه کنند.

قادری بیان کرد: در بخش بوشهر هم مقرر شده ۱۰ درصد از اعتبار را سازمان همیاری شهرداری‌های بوشهر، ۱۰ درصد را یک مجموعه دیگر در بوشهر، ۳۰ درصد پیمانکار و ۵۰ درصد را هم وزارت راه و شهرسازی تامین کنند تا به سمت انعقاد تفاهم قطعه یک تا چهار آزادراه برویم و در آینده قطعات دیگر که پر هزینه‌تر هستند در دستور اجرا قرار گیرند.

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۲:۴۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۳
این وعده هایی که آقای قادری داده در 100 سال آبنده هم محقق نخواهد شد اداره راه پول نداره جاده ها را روکش کنه همه جا شده چاله چوله بعد میخواد کمر بندی درست کنه
علی
۱۹:۳۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۳
سلام
جناب آقای قادری لطفا پیگیری کنید که دو تقاطع غیر هم سطح کمربندی شیراز هر چه سریعتر ساخته شود تا مشکلات موکلین شما در شهرکهای اطراف کمربندی کمتر شود، در قسمت میدان مهارت و شهرک فرزانگان فقط کارگاه رو برپا کردند و دیگه هیچ کاری انجام نمیدهند