سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی نامه‌ای به چمران مطرح شد؛

‏‬اسامی مخالفان واردات اتوبوس‌های برقی اعلام شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سنگ‌اندازی برخی برای بهبود حمل و نقل عمومی گفت: ‏‬اسامی مخالفان واردات اتوبوس‌های برقی اعلام شود.

 مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران امروز، ۱۳ آبان در نامه‌ای به مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: با گذشت بیش از ۷ ماه از تصویب لایحه برقی‌سازی، حق مُسلم شهروندان است که بدانند چه کسانی با سنگ‌اندازی در مراجع قانونی، مانع از ورود هرچه سریع‌تر این اتوبوس‌ها به خیابان‌های پایتخت شدند.

جزئیات این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس چمران ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران

با سلام و احترام

همان‌گونه که در جریان هستید، پس از پیگیری‌های فراوان مجموعه مدیریت شهری و با همراهی دولت خدمت‌گزار، فرصت مناسبی برای نوسازی و ارتقای ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی پایتخت فراهم شد. شهرداری تهران توانست با اخذ مجوز‌های لازم، قراردادی را برای واردات ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تمام‌برقی و ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی منعقد کند. اتفاقی که در صورت وقوع می‌توانست علاوه بر تسکین معضل ترافیک تهران، گام بزرگی در راستای کنترل آلودگی هوا بویژه در مناطق پُرتردد باشد.

حضرت‌عالی به‌خوبی از نیاز فوری شهر به ارتقای ناوگان عمومی مستحضر هستید؛ صفوف طولانی شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس در گرما و سرمای هوا، زیر آفتاب و باران و برف اسباب خجالت و شرمندگی است. عملیاتی شدن قرارداد واردات ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس می‌توانست دست‌کم اندکی از این صفوف متراکم را کاهش دهد. با این همه گروه کوچکی در شورای اسلامی شهر تهران، از همان ابتدا بنای مخالفت با این اتفاق مهم را گذاشت.

رأی اکثریت نمایندگان مردم در شورای شهر با رأی موافق خود به لایحه «اخذ مجوز انجام معاملات و انعقاد قرارداد‌های خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های حمل‌ونقل و خدمات شهری» در اسفندماه ۱۴۰۲ برای برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت، به مذاق عده‌ای خوش نیامد. تلاش‌ها وقتی در شورای شهر به نتیجه نرسید، فشار به دیگر ارکان قانونی برای متوقف کردن روند واردات اتوبوس‌های برقی آغاز شد.

شاید اگر تلاش‌های شبانه‌روزی این افراد برای فشار به مراجع بالادستی در راستای توقف روند واردات اتوبوس وجود نداشت، پروژه برقی‌سازی ناوگان بسیار زودتر به نتیجه می‌رسید. بدون تردید در شرایط بغرنج امروز ترافیک و آلودگی هوا، ورود هر دستگاه اتوبوس برای تسهیل تردد شهروندان «حیاتی» است. حالا و با گذشت بیش از ۷ ماه از تصویب لایحه برقی‌سازی، حق مُسلم شهروندان است که بدانند چه کسانی با سنگ‌اندازی در مراجع قانونی، مانع از ورود هرچه سریع‌تر این اتوبوس‌ها به خیابان‌های پایتخت شدند.

در همین راستا از حضرت‌عالی تقاضا می‌شود در راستای تنویر افکار عمومی و ارتقای شفافیت، دستور فرمائید جزئیات رأی‌گیری برای لایحه «اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قرارداد‌های خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه حمل‌ونقل» به تفکیک «موافق» و «مخالف» صادر کنید تا مشخص شود چه کسانی در ساختمان خیابان بهشت، مخالف واردات اتوبوس‌های برقی جدید به خیابان‌های تهران بودند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.