مهدی بختیاریزاده با بیان اینکه ارتقای کیفیت محصولاتی که در میادین و بازارهای شهر تهران عرضه میشود برای مدیریت شهری و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار مهم است، اظهار کرد: در یک سال اخیر نزدیک به ۴۵۰۰ آزمایش تخصصی برای سنجش میزان کیفیت این محصولات انجام شده است.
وی افزود: در این دوره مدیریت شهری ما چند هدف را مبنای برنامهریزیهای خود قرار دادیم. نخست آنکه برای تحقق قیمت عادلانه مواد غذایی و در دسترس قرار دادن آن توسعه کمی بازارها را به عنوان یکی از اهداف راهبردی اصلی مدنظر قرار دادیم.
بختیاریزاده با اشاره به اینکه تا به امروز نزدیک به ۵۰ بازار افتتاح و به چرخه خدمت رسانی اضافه شده است، گفت: این در حالیست که به موازات آن نیز توسعه کیفی محصولات قابل عرضه در میادین و بازارهای شهر تهران را مد نظر قرار دادیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، تصریح کرد: در حوزه ارتقای کیفی محصولات موضوعاتی مانند آزمایش محصولات را از منظر سلامت در حوزه آلودگیهای فلزات سنگین، سم و کود و... اجرایی کردیم.
وی با بیان اینکه در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۵۰۰ آزمایش بر روی محصولات انجام شده و در ۶ ماه نخست امسال نیز بیش از ۲۰۰۰ آزمایش انجام شده است، گفت: همچنین با تشکیل تیپهای نظارتی در سازمان مدیریت میادین و همچنین طرحهایی که در راستای افزایش نظارت داشتهایم تلاش کردیم در حوزه ارتقای کیفیت محصولات گامهای مهمی برداریم.
بختیاریزاده تشکیل زنجیرههای تأمین مواد در سازمان میادین میوه و تره بار را یکی دیگر از اهداف مهم سازمان میادین میوه و تره بار دانست و افزود: طبق تأکیدات شهردار تهران مبنی بر اینکه محصولات و قیمتها در شهر تهران باید ارزان سازی شود ما در بخش زنجیره مواد غذایی این کار را انجام دادهایم که ثمره این رویکرد نیز گزارش بانک مرکزی است که نشان میدهد ما در بخش میوه و فرنگیجات ۵۲ درصد و در بخش محصولات پروتئینی نیز ۶۴ درصد پایینتر از سطح شهر محصولات با کیفیت به شهروندان ارائه کردهایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان خاطرنشان کرد: این موفقیت با تلاش همکاران سازمان مدیریت میادین و با حذف واسطههای اضافی حاصل شده است؛ البته هنوز در حوزه کیفیت و تشکیل زنجیرههای تأمین کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.