سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانشهر شیراز به المان شعر، کتاب و ادبیات مزین شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تصریح بر این نکته که این کلانشهر باید به المان شعر، کتاب و ادبیات مزین شود، افزود: این مهم به صورت جدی دنبال می‌شود.

محمدعلی چوبینی در نشست خبری، گفت: دو راهبرد را در مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در دوره فعلی مدیریت شهری اولویت قرار دادیم، یکی هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری و همسو کردن ظرفیت‌ها، منابع و امکانات با دستگاه‌های فرهنگی و دیگری حوزه کتاب و کتابخوانی که هر ساله پر مخاطب‌ترین نمایشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

او ادامه داد: در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به داستان کتاب و کتابخوانی هم در حوزه زیرساختی و هم فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهمیت زیادی داده می‌شود که در این راستا سه فرهنگ‌سرای حکمت در غرب، شهروند در شرق و بهمن بیگی در جنوب شیراز در تعامل با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس در دستور اجرا قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تصریح بر این نکته که این کلانشهر باید به المان شعر، کتاب و ادبیات مزین شود، افزود: این مهم به صورت جدی دنبال می‌شود.

چوبینی همچنین از راه‌اندازی تور‌های تخصصی کتابخانه‌گردی در شیراز خبر داد که در آن شهروندان از کتابخانه‌های شاخص این کلانشهر بازدید می‌کنند.

او با بیان اینکه ماهانه آیین رونمایی از کتاب در حوزه‌های مختلف داریم، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مشارکتی توسط شهرداری حمایت می‌شوند که در این راستا شاهد ارتقای جدی سرانه کتابخانه‌ای هستیم.

معاون شهردار شیراز که معتقد است استقبال خوبی از کتابخانه‌های مشارکتی خواهد شد، ادامه داد: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در راستای هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری و همسو کردن ظرفیت‌ها، منابع و امکانات با دستگاه‌های فرهنگی بدون حاشیه برای ارتقای فرهنگ عمومی شهر تلاش می‌کند.

چوبینی عنوان کرد: برای مناطق کمتر برخوردار شهر که دسترسی کمی به کتابخانه دارند نیز کتابخانه سیار و اتوبوس کتاب راه‌اندازی خواهد شد.

او در خصوص پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری شیراز به کتابخانه‌های عمومی هم گفت: این مهم نسبت به ادوار گذشته تفاوت معنا داری پیدا کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در خاتمه سخنانش در خصوص چگونگی حمایت از سازمان‌های مردم نهاد حوزه کتاب، گفت: شاهنامه‌خوانی، گلستان‌خوانی و حافظ‌خوانی توسط فعالان حوزه کتاب در سازمان‌های مردم نهاد و در فرهنگسرا‌ها رخ می‌دهد در عین حال کارگروه تصویب طرح‌های فرهنگی داریم که با مهندسی ارزش، طرح‌ها بررسی می‌شوند و در صورت اثربخشی، شهرداری حمایت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.