سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی ۷۰۰ قلاده سگ در گتوند در برابر بیماری هاری

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند از ایمن سازی ۷۰۰ قلاده سگ صاحبدار و نگهبان گله در برابر بیماری هاری در سطح این شهرستان خبر داد.

هادی احمدفخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: در راستای صیانت از بهداشت عمومی، پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله و نگهبان، از ابتدای امسال تا کنون ۷۰۰ قلاده سگ صاحبدار و نگهبان گله بصورت رایگان در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان ایمن سازی شدند.

او با اشاره به اینکه هاری بیماری عفونی بسیار خطرناک و کشنده مشترک میان انسان و حیوان است، افزود: عامل این بیماری ویروسی بوده و معمولا با گزش یا گاز گرفتگی از طریق حیوان مبتلا به انسان و یا سایر حیوانات منتقل می‌شود و یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ایمن سازی به موقع و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

احمدفخرالدین با اشاره به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، ادامه داد: همزمان با انجام عملیات ایمن سازی دام در روستا‌ها ضمن آموزش‌های چهره به چهره به دامداران در خصوص بیماری‌های دام به خصوص بیماری هاری مطالبی درباره راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری توسط کارشناسان این اداره در مناطق روستایی و عشایری ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.