رییس شبکه دامپزشکی خوسف از حمله سگ‌های ولگرد به مزرعه شترمرغ واقع در دهستان خور شهرستان خوسف خبرداد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا محمودی اظهار کرد: در پی حمله سگ‌های ولگرد به مزرعه شترمرغ به شبکه دامپزشکی، اطلاع‌رسانی و اکیپ‌های مورد نظر به این مزرعه اعزام شدند. در این حادثه یک عدد شترمرغ تلف و 2 شترمرغ مجروح شده بودند که دامپزشکان اقدام به درمان این دو شترمرغ کردند.
 
رییس شبکه دامپزشکی خوسف تصریح کرد: قبل از این حمله مشابه به گوسفندان نیز در این منطقه شده بود که پس از بررسی منطقه وجود سگ‌های ولگرد زیادی در این محدوده مشخص شد.
 
محمودی تاکیدکرد: با توجه به اینکه مقابله و جمع‌آوری این سگ‌ها از وظیفه دامپزشکی خارج است، رایزنی‌های لازم با شهرداری خوسف و دهیاری منطقه در خصوص جمع‌آوری این سگ‌ها انجام شد.
 
وی با اشاره به بحث بهداشت عمومی در معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد یادآورشد: با توجه به هزینه‌های مالی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد این موضوع توسط شهرداری به طور جد پیگیر نشده و البته در بحث معدوم‌سازی این سگ‌ها بحث حقوق حیوانات نیز مطرح است. با توجه به قابل انتقال بودن بیماری‌ها از سگ‌ها به انسان توجه و پیگیر در خصوص جمع‌آوری این سگ‌ها بسیار مهم است.
 
محمودی یادآور شد: شبکه دامپزشکی تنها در خصوص سگ‌های دارای صاحب، امکان واکسیناسیون را دارد و این امر به صورت رایگان انجام می‌شود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.