سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیرفعال بودن ۷۹۰ واحد پروانه‌دار در یزد

رئیس خانه صمت استان یزد گفت: ۷۹۰ واحد معادل ۲۲ درصد از واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری از اداره کل صمت استان یزد غیرفعال هستند.

سید علی‌اکبر کلانتر رئیس خانه صمت استان یزد، با اشاره به وضعیت فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان یزد گفت: بر اساس اطلاعات موجود تا زمستان سال ۱۴۰۲، تعداد کل واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری از اداره کل صنعت معدن و تجارت استان یزد ۵ هزار و ۶۰۰ بوده که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۱۰۰ پروانه ابطال شده است.
 
وی افزود: بر این اساس ۷۹۰ واحد معادل ۲۲ درصد از واحد‌های دارای پروانه بهره‌برداری از اداره کل صمت استان یزد غیرفعال بوده‌اند و هزار و ۱۰۰ واحد معادل ۳۰ درصد واحد‌ها نیز کمتر از ظرفیت خود در حال فعالیت بودند.
 
رئیس خانه صنعت، معدن تجارت استان یزد ادامه داد: حدود هزار و ۶۰۰ واحد معادل ۴۸ درصد واحد دارای پروانه از اداره صمت استان یزد تا زمستان سال ۱۴۰۲ کاملاً فعال بودند.
 
وی گفت: بیشترین واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال یزد از نظر تعداد در حوزه سنگ، نساجی، غذایی، دارویی و فلزی بوده‌اند و بیش‌ترین علل تعطیلی و نیمه‌فعالی واحد‌های یزد به دو دسته محیط کسب و کار و مدیریت داخلی واحد‌ها تقسیم می‌شوند.
 
کلانتر عنوان کرد: در محیط کسب و کار تغییر در قوانین و مقررات، تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی، ناپایداری نرخ ارز و تورم، رکود و افت تقاضا در بازار از دلایل اصلی تعطیلی و نیمه‌فعالی واحد‌های دارای پروانه از صمت هستند و در حوزه مدیریت داخلی واحدها، ضعف در مدیریت و نداشتن برنامه استراتژیک مناسب و همچنین ضعف در تصمیم‌گیری‌های مالی باعث تعطیلی و نیمه‌فعالی واحد‌ها شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.