سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ درصد املاک کهگیلویه و بویراحمد به کاتب متصل نیست

مدیرکل ثبت و اسناد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنگاههای املاک تا هشتم آبان ماه فرصت دارند به سامانه کاتب متصل شوند.

حشمت الله اکبریان گفت: در راستای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بنگاه‌های املاک مجاز ملزم به اتصال به سامانه کاتب سازمان ثبت اسناد و املاک هستند تا به درج پیش‌نویس قرارداد در این سامانه اقدام و پیش‌نویس را جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس کنند.  


وی عنوان کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ بنگاه املاک در استان داریم که تاکنون بیش از ۱۰۰ بنگاه یعنی چیزی معادل ۱۰ درصد بنگاه داران استان به سامانه کاتب متصل شده‌اند که مابقی تا هشتم آبان ماه فرصت دارند برای اتصال به این سامانه اقدام کنند و در غیر این صورت باید منتظر مهر و موم بنگاه خود باشند.


فلسفه تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، اعتبارزدایی از اسناد عادی در زمینه معامله اموال غیرمنقول بوده و با اجرای این قانون دیگر امکان تنظیم مبایعه‌نامه عادی در بنگاه‌های املاک وجود ندارد و اگر قراردادی به صورت عادی تنظیم شود، قابلیت ترتیب اثر در محاکم را نخواهد داشت.


مدیرکل ثبت و اسناد کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که چرا در ماه‌های اخیر صدور اسناد به رنگ سبز است، گفت: از تیرماه امسال اسناد مالکیت صادره سبز رنگ هستند بیشتر به واسطه این بوده که بنگاه داران و مردم عادی متوجه شوند که اسناد رنگ سبز قابلیت نقل و انتقال به صورت عادی را ندارد.


وی در زمینه املاک در محدوده شهر‌ها و روستا‌ها نیز خاطرنشان کرد: املاکی که در محدوده طرح‌های روستایی هستند متولی امر کاربری بنیاد مسکن بوده و هر پرونده‌ای را بنیاد مسکن تکمیل و ارسال کند بعد از انجام مقدمات، انجام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.