سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید پاکت‌های نفوذ ناپذیر ضدمیکروب برای اولین‌بار در کشور

پاکت‌های نفوذ ناپذیر ضد میکروب به عنوان محصول دانش بنیان در شهرکرد تولید و روانه بازار شد.

مدیرعامل کارخانه پاکت‌های نفوذ ناپذیر ضد میکروب با اشاره به اینکه این محصول برای نخستین بار در کشور تولید شده است، گفت: پاکت‌ها با فناوری نوین و موفقیت در آزمایش‌های تخصصی ساخته شده است.

مرتضوی افزود: نفوذ ناپذیر این پاکت‌ها نیاز به مواد نگهدارنده غذایی را برطرف می‌کند و کارخانه‌های محصولات فساد پذیر غذایی نیازی به بسته بندی معمولی و قوطی‌های فلزی ندارد.

وی گفت: نفوذ ناپذیری این پاکت‌ها باعث شده ورود هرگونه میکروب، اکسیژن و دیگر مواد فاسد کننده را غیر ممکن می‌کند و همین باعث افزایش ایمنی غذایی در محصولات مثل رب گوجه فرنگی، سس، آبمیوه، عصاره‌های طبیعی، ماست، شیر و کشک مایع می‌شود.

مرتضایی گفت: دانش تولید این پاکت‌ها بعد از ۸ سال تحقیق بومی‌سازی شده و نیاز کشور را برطرف می‌کند و ابعاد و شکل‌های مختلف این پاکت طراحی شده و برای همه مواد غذایی که نیاز به بسته‌بندی دارد قابل استفاده است.

وی گفت:با راه‌اندازی خط تولید این محصول دانش بنیان با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ر حال حاضر تا یک سوم نیاز کشور را به این پاکت‌ها برطرف می‌کند.

مدیرعامل کارخانه افزود: پاکت‌ها باعث می‌شود افزودن مواد نگهدارنده از صنایع غذایی کشور حذف شود و به تبع آن شمار بیماری‌های همچون سرطان کاهش و سلامت جامعه افزایش یابد.

وی گفت: این پاکت‌ها نسبت به نمونه خارجی با هزینه بسیار کمتر تولید می‌شود و می‌تواند از خروج ارز هم جلوگیری کند.

مرتضای گفت: اشتغال ۴۰ جوان استان چهارمحال و بختیاری را همین خط تولید فراهم کرده و با راه‌اندازی خط دوم تولید پاکت‌های نفوذ ناپذیر ضد میکروب شمار بیشتری هم شاغل خواهند شد.

وی افزود: مواد اولیه ساخت پاکت‌ها صفر تا ۱۰۰ در داخل تهیه می‌شود کیفیت آن در بازار‌های خارجی قابل رقابت است.

وی افزود: دستگاه‌های خط دوم تولید این پاکت‌ها هم به زودی نصب و شرکت شهرک‌های صنعتی شهرکرد راه اندازی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.