سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان لولاگر به دلیل ناایمنی بسته شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیمارستان لولاگر به دلیل دریافت اخطار‌های ایمنی بسته شده است.

نادر توکلی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری گفت: برنامه استراتژی دانشگاه مستند و برنامه و اهداف بر اساس همین مستند‌ها برنامه ریزی و اجرا می‌شود. یکسری ماموریت‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی با اهداف وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد و برنامه‌های عملیاتی مختلف مانند عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در شهر تهران تعدادی از بیمارستان‌ها اخطار فرسودگی دارند که در این خصوص بیمارستان حضرت رسول نیز این اخطار را دریافت کرده و با کمک خیرین از حالت بحرانی این بیمارستان خارج شده است.  

توکلی تصریح کرد: بیمارستان لولاگر بسته شده و کلینیک‌های سرپایی پذیرش خواهند داشت. برای بیمارستان امام سجاد شهریار طرح توسعه ریخته شده است. بیمارستان فیروزآبادی جایگزین بیمارستان هفتم تیر در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: بیمارستان باب الحوائج جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی خواهد شد. بیمارستان فیروزگر توسعه پیدا خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران تعداد زیادی از دانشجویان عرب زبان هستند و سعی شده برنامه های فرهنگی منطبق بر منطقه دانشجویان خارجی داشته باشیم و دانشگاه سعی کرده خوابگاه‌های این دانشجویان را متمرکز کنیم.  

سرپریت دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بدهی صندوق‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها  مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ توجه به بیماران خاص و سرطانی همچنین توسعه مراکز درمان  ناباروری از جمله برنامه‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پزشکی خانواده از جمله طرح‌های آرمانی نظام سلامت است، افزود: یکی از برنامه‌های این دانشگاه توجه به فناوری و در راستای حل مشکلات جامعه است.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی سرمایه عظیم هستند که در این مورد توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد. توسعه مراکز درمانی و بین المللی سازی از جمله موضوعات مهمی است که در این دوره به آن توجه خواهد شد.

در دانشگاه کمبود پرستار داریم و وزارت بهداشت تعرفه پرستاری را ابلاغ کرده و این دانشگاه مطالبات پرستاران را به زوزدتر پرداخت کرده است و بخشی از کمبود نیرو را با اضافه کاری منظور کرده و این کار نیازمند اختصاص منابع است. مدیران پرستاری در بیمارستان‌ها باید مشکلات این حوزه را بررسی کنند. دانشگاه علوم پزشکی ایران به موضوع پانسیون پرستاری با توجه به هزینه‌های اقامتگاهی و تردد پرستاران توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اکنون بالغ بر ۱۱۰۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و باید یک تعهد در زمینه‌های مختلف اجرایی شود.  

توکلی افزود: دستیاران بار زیادی را در بیمارستان‌ها بر دوش می‌کشند و شغل شدن دستیاری می‌تواند شرایط را بهتر از گذشته کند.

توکلی افزود: موضوعات آموزش، پژوهش، اعتلای علمی و حرکت در مرز دانش از جمله مسائل مهمی محسوب می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از دانشگاه‌های مطرح در سراسر کشور است و در زمینه بهداشت، درمان و دارو به عنوان یک دانشگاه خدمتی معروف است.

توکلی ادامه داد: خیرین سلامت مشارکت خوبی در زمینه ساخت بیمارستان‌ها داشته است.

وی افزود: کمبود بودجه برای توسعه، ساخت و بازسازی بیمارستانی یکی از مشکلات دانشگاه است. با نظام ارجاع و توسعه در بخش‌های دیگر کمبود تخت با بسته شدن بیمارستان لولاگر کمتر احساس شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در دانشگاه بالغ بر ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی داریم و مجموع این تخت‌ها یک هفتم تخت‌های بیمارستان‌های کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
خراب شه اون فیروزآبادی کشتارگاه.اونجا سلاخ خونه س. پدر من رو موقع کرونا اونجا کشتند. با قاطعیت میگم کشتنشن . چون توی جنوب شهر واقع شده رسیدگیش صفره