رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اکنون ۱۳۷ بیمارستان در کشور جزء اولویت ها برای ایمن سازی هستند.

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخی از بیمارستان های کشور از سابقه و قدمت بالایی برخوردار هستند که باید مقاوم سازی شوند یا مراکز درمانی جایگزین برایشان پیدا کرد. استانداردهای ساخت بیمارستان در ایران مطابق دنیا و دانش روز است.

وی با اشاره به بیمارستان های قدیمی در تهران افزود: اکنون ۷۰ درصد از بیمارستان های تهران بیش از ۵۰ سال قدمت دارند که برخی از بیمارستان ها، مقاوم سازیشان مقرون به صرفه نخواهد بود و برخی دیگر از مراکز درمانی با ایمن سازی و مقاوم سازی مستحکم خواهند شد.

زالی افزود: بحث جایگزینی بیمارستان ها با بافت فرسوده باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۱۳۷ بیمارستان در کشور جزء اولویت های مراکز درمانی برای ایمن سازی هستند که از میان این تعداد، ۵۳ بیمارستان جدی ترین مراکز درمانی از نظر نیاز به بازسازی یا جایگزینی با مراکز درمانی دیگر هستند.

زالی افزود: حجم بالای ارائه خدمت در برخی از بیمارستان ها سبب استهلاک بیشتر تجهیزات پزشکی می شود‌. باید تجهیزات بیمارستانی در بیمارستان ها بازسازی یا جایگزین شوند.

او تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که در بحث مقاوم سازی و ایمنی سازی بیمارستان ها، بودجه ای بیش از ۱۸ همت نیاز است که در این خصوص پیشنهاد شده که این هزینه جزء بودجه های نشان دار تعیین و طراحی شود.

وی تاکید کرد: قدمت بیمارستان دلیلی بر ناایمن بودن بیمارستان ها نیست؛ بلکه پارامترهای مختلفی در این خصوص دیده و بررسی خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که فرهنگ کشور باید به سمت بیمارستان های هوشمند و سبز برود، ادامه داد: بیمارستان های هوشمند سبب کاهش خطای انسانی، بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی بیماران و مراجعه کنندگان خواهند شد. بیمارستان های سبز دوستدار محیط زیست هستند.

زالی با اشاره به ساخت بیمارستان پیشوا گفت: فاز اول ساخت بیمارستان پیشوا به پایان رسیده و برای فاز دوم برنامه ریزی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار