سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان جشنواره بین‌المللی غذا‌های سنتی و محلی ارومیه

سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذا‌های سنتی و محلی ارومیه به پایان رسید.

مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذا‌های سنتی و محلی ارومیه با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خسرو شهبازی، رئیس جهاد کشاورزی، حسن عبداللهی، مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی، تعدادی دیگر از مسئولان استانی، شرکت‌کنندگان، داوران، سرآشپزان و اصحاب رسانه در هتل آنا ارومیه برگزار شد. 
 
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم پایانی جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذا‌های سنتی و محلی ارومیه اظهار کرد: دوره بعدی جشنواره پرشورتر و با حضور شرکت‌کنندگانی از همه استان‌های کشور و تعداد بیشتری از کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد.

مرتضی صفری افزود: در عصر تکثر رسانه‌ها، ما با یک انحصار رسانه‌ای مواجه هستیم چرا که فضای موجود جامعه جهانی به طوری طراحی شده که قدرت تفکر را از انسان گرفته و به دلیل بمباران اطلاعاتی که روزانه انجام می‌شود انسان‌ها فرصت لحظه‌ای تامل و اندیشه را ندارند و برای این منظور بازگشت به هویت و سنت و رسوم در این عصر امری ضروری است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی این فرصت را فراهم می‌کند و با شناساندن این سنت‌ها به نسل جدید فرصت تعامل و هم‌اندیشی ایجاد می‌شود.

وی گفت: در چند سال گذشته چندین بنای تاریخی از جمله مدرسه هدایت، ۲۲ بهمن، شهربازی و خانه انصاری ارومیه و ساختمان دارایی ماکو تحویل این اداره‌کل شده است و اعتبارات اداره‌کل در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ هفت برابر شده است.

صفری با اشاره به اینکه برای نخستین بار هتل‌ها و مراکز اقامتی شهر‌های ارومیه، مهاباد، خوی، پیرانشهر و سردشت در شهریورماه امسال پر شدند، بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده، آذربایجان‌غربی رتبه ششم کشور در جذب مسافر را به خود اختصاص داد که نشان می‌دهد این استان در آستانه جهش در حوزه گردشگری قرار دارد.

در پایان این برنامه سیما حسین‌زاده از هتل‌ آپارتمان غزال ارومیه، محسن عین‌اللهی از غرفه مشکین‌شهر، لعیا بابایی از ارومیه غرفه سیاه‌چادر بی‌بی‌گل، رشیده محمدی از غرفه زنجان، زهرا باحجب قاسمی از غرفه سیاه‌ چادر نقده، قادر اکبری از غرفه قم در بخش نمایشگاه به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش جشنواره و مسابقه غذا نیز خانم شوکتی از ارومیه، آقای رهبری از مشهد و علی کریمی و وجیهه نظری از ارومیه به‌ترتیب نفرات اول و سوم شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.