سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت‌ها بر فعالیت معادن استان تهران افزایش یابد

استاندار تهران گفت: ادارات صمت و سایر دستگاه‌های مرتبط ضمن اعزام‌ تیم‌های مشترک بازرسی با معادن متخلف مطابق قانون برخورد نمایند.

علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه شورای معادن استان تهران با تاکید بر ساماندهی معادن استان گفت: متاسفانه معادن مستقر در شهرستان‌های اطراف پایتخت از نظر زیست محیطی آثار نامطلوبی برای شهر‌های مجاور داشته اند، به گونه‌ای که برداشت بی رویه بهره برداران در برخی مناطق، طی سال‌های طولانی باعث ایجاد حفره‌های عظیم و از بین بردن بافت زمین شده است که این موضوع ضمن تهدید شدید محیط زیست، موجب ایجاد کانون‌های محلی ریزگرد و تبعات آن بر آلودگی هوا شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، استاندار تهران با اشاره به لزوم‌ بازنگری در خصوص محل استقرار برخی معادن استان و جانمایی مناسب برای آنها، گفت: بی شک تدوین اطلس معادن استان بر اساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمین، علاوه بر اینکه می تواند بهره برداری‌های غیراصولی از منابع طبیعی را متوقف نموده، ساختار جدید را پیش روی معادن استان قرار داده و مانع از بروز آلودگی‌های زیست محیطی در سال‌های آتی شود.

وی با تاکید بر لزوم احصا سهم میزان آلایندگی معادن در آلودگی استان تهران توسط ادارات محیط زیست و منابع طبیعی گفت: لازم است تحقیقات لازم از سوی اداره صمت استان برای شناسایی مکان مناسب برای انتقال و استقرار معادن با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی انجام شود.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر فعالیت معادن به ویژه در شهرستان قدس باید افزایش یابد گفت: بیشترین آلایندگی در این منطقه در ساعات ابتدایی صبح است و شب‌ها بیشترین ذرات معلق را در این بخش داریم که آثار آن گاهی هوای پایتخت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

استاندار تهران همچنین از اداره کل صنعت معدن و‌ تجارت استان و سایر ادارات ذیربط خواست تا ضمن اعزام‌ تیم‌های مشترک بازرسی، در صورت مشاهده برداشت بیش از حد و‌ خارج‌ از‌ ضوابط معادن، مطابق قانون با متخلفین برخورد نمایند.

برچسب ها: استاندار تهران ، صمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.