سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری رایگان سلامت روان در مراکز بهداشتی استان یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: غربالگری ارزیابی سلامت روان برای افراد مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت به طور رایگان انجام می‌شود.

 شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: سلامتی دارای ابعاد مختلف جسمی روانی و اجتماعی و معنوی است که هر کدام بر یکدیگر تاثیر دارند.

وی بیان داشت: یکی از ابعاد سلامتی مورد توجه سلامت روان است و با توجه به آمار و نتایج در پیمایش‌های اخیر حدود ۳۰ درصد افراد تحت مطالعه در درجات مختلفی از اختلال روان از حالت خفیف تا شدید قرار دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بیان داشت: هفته سلامت روان امسال با شعار سلامت روان در محیط کار نامگذاری شده است که تاثیر سلامت روان در محیط کار بر روان افراد می‌تواند تاثیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: درسطح استان ۹۰ مرکز خدمات جامع سلامت خدمات غربالگری رایگان سلامت روان به افراد مراجعه کننده ارایه می‌دهند.

 شریفی تصریح کرد:در صورت مثبت شدن غربالگری اولیه غربالگری تکمیلی هم توسط همکاران در سطوح بالاتر انجام می‌شود و اگر غربالگری تکمیلی هم مثبت شود فرد به مراتب بالاتر ارجاع داده می‌شود تا خدمات مداخله‌ای و مشاوری‌ای دریافت کند.

وی همچنین به اجرایی شدن طرح تسکین ویژه کارکنان ادارات خبر داد و اظهار داشت: در قالب سند یزد نوین خدمات رایگان غربالگری به کارکنان ادارات در نظر گرفته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.