سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر شد

همزمان با شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «پاییز آمد» برگزار شد.

در سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان زنجان، «شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «پاییز آمد» توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در مصلای حضرت خاتم‌الانبیای زنجان برگزار شد.

«پاییز آمد» روایت زندگی سردار شهید احمد یوسفی، فرمانده واحد مهندسی رزمی سپاه ناحیه زنجان به نقل از خانم فخرالسادات موسوی همسر این شهید عالیقدر است که در ۲۴۰ صفحه به قلم خانم گلستان جعفریان نوشته و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است. کتاب «پاییز آمد» یکی از شش کتابی است که اخیراً در هفته دفاع مقدس به‌عنوان تازه‌ترین کتب تقریظی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معرفی شده بودند.

پیش از این نیز دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه‌های جداگانه‌ای از سال ۱۳۹۰ از نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»،«پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»، «آن بیست‌وسه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصرهای کریسکان»، «تنها گریه‌کن»، «حوض خون»، «مهاجر سرزمین آفتاب»، «خاتون و قوماندان» و «سرباز روز نهم و اسم تو مصطفاست» تقدیر نموده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب‌ها را منتشر کرده بود.

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب پاییز آمد

عشقی آتشین، عزمی پولادین، و ایمانی راستین چهره‌نگار زندگی این دو جوان است که با نگارشی زیبا و رسا در این کتاب تصویر شده است.  این نیز از همان روایات صادقانه است که شنیدن و خواندن آن امثال این حقیر را خجالت‌زده می‌کند و فاصله‌ی نجومی‌شان با این مجاهدان واقعی را آشکار می‌سازد.

 آذر ۱۴۰۱

ظهور آثار ادبی مقاومت مرهون توجه ویژه رهبری است

سید عقیل ابراهیم‌زاده مسئول دفتر نشر معارف مقام معظم رهبری گفت: در این ایام با خیزش مقاومت نسلی مواجه هستیم که با قدرت به پاخواسته و شهیدانی همچون شهید نصرالله و شهید هنیه و سنوار را در راه آزادی قدس فدا می‌کنند.  این روزها تصاویر شهید سنوار را در جای جای شهر مشاهده می‌کنیم و همه جا صحبت از رشادت این شهید است ولی حتماً نسلی به مراتب مبارزتر و با انگیزه‌تر تحویل جبهه مقاومت خواهد شد. ما از نسلی هستیم که هم‌سن فرزندان شهید یوسفی محسوب می‌شویم و ایستادگی را از این شهدا درس گرفته‌ایم. همانطور که دهه هفتادی‌ها از شهدای مدافع حرم درس گرفته‌اند.

مسئول دفتر نشر معارف مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه هنر و ادبیات تصویری از آینده جامعه است و ظهور آثار ادبی جهاد و مقاومت مرهون توجه ویژه مقام معظم رهبری است، افزود: ایشان هنوز با همان اشتیاق روزهای بعد از جنگ پیگیر مطالعه ادبیات مقاومت و آثار تولیدی در این حوزه بوده و به تحسین و تقدیر آن اهتمام دارند.

وی به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «پاییز آمد» اشاره کرد و یادآور شد: در ایام سالگرد سفر مقام معظم رهبری به زنجان این رونمایی انجام شد و این کتاب یکی از شش کتابی است که رهبر معظم انقلاب بر آنها تقریظ کرده‌اند.

عشقی از جنس نور در کتاب «پاییز آمد» موج می‌زند

حجت‌الاسلام محمد محمدیان، مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با بیان اینکه شهیدان علاوه بر اینکه به بندگان خدا علاقه‌مند هستند طبق دستور اولیای دین این محبت را اظهار می‌کنند که در کتاب «پاییز آمد» این نکته را برجسته می‌بینید، اظهار داشت: اگر این نامه‌هایی که رد و بدل شده است بخوانید متوجه می‌شوید این دو زوج جوان در اظهار محبت به یکدیگر مهارت داشتند و از آن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه هنر عشق ورزیدن به همسر را در این کتاب به نمایش گذاشتند؛ عشقی از جنس نور، طهارت و قداست در این کتاب موج می‌زند، افزود: آنچه که این شهیدان را ممتاز کرده این است که با وجود عشق و علاقه آتشینی که بین آنها و همسر و فرزندانشان قراردارد وظیفه بندگی را فراموش نکرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.