مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: همایش یادمان کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در مهرماه برگزار می‌شود.

مهدی آریان گفت: ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱، سالروز تاریخی ورود مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به این استان؛ نقطه عطفی در تاریخ توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خطه سرسبز و گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها استان خراسان شمالی است که مردم همیشه قدرشناس و شهیدپرور خراسان شمالی با حضور حماسی خود در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب بار دیگر به جهانیان نشان دادند که مردم در مسیر ولایت فقیه استوارتر از همیشه گام بر می‌دارند.

آریان گفت: این سفر هشت روزه و مصوباتی که در جریان این سفر برای جبران محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌های این خطه صورت گرفت، سرآغاز شکوفایی و توسعه این استان شد که مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان نیز از اعتبارات این سفر بی نصیب نماندند و ساخت و بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها بویژه کتابخانه مرکزی ایت الله مهمان نواز بجنورد و چندین کتابخانه شهری و روستایی در استان نتیجه این سفر پر خیر و برکت بود.

او افزود: امسال تصمیم گرفتیم با فرارسیدن ۱۹ مهرماه، و به پاس از دستاورد‌هایی که سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی داشت؛ همایش یادمان کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری را برگزار کنیم تا عموم مردم این کتاب‌ها را بیشتر بشناسند و از نزدیک اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی و توجه به فرهنگ مطالعه را با دیدن بیانات و نظرات رهبر انقلاب در مورد کتاب‌ها ببینند.

کتابخانه‌های عمومی استان در پایان گفت: اهمیت مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی از زبان رهبر معظم انقلاب بار‌ها بیان شده و ایشان نزدیک به سه دهه است که با تقریظ‌های خود بر کتب مختلف سعی در تشویق و ترغیب جامعه به کتابخوانی را دارند.

برچسب ها: تقریظ رهبری ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.