سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: واشنگتن سناریویی برای پیروزی اوکراین نمی‌بیند

غرب به دلیل مشکلات اقتصادی و درگیری‌ها در خاورمیانه علاقه خود را به حمایت از جنگ در اوکراین از دست داده است.

پایگاه بلومبرگ در مطلبی نوشت: اوکراین به زودی فروخته می‌شود. اگر این گفته خیلی تند و قطعی به نظر می‌رسد، به شواهد فکر کنید: روس‌ها یک پنجم خاک آن را اشغال کردند و با وجود تمام تلاش‌های اوکراینی‌ها نتوانستند کاری انجام دهند. ارتش روسیه روز به روز سلاح‌های پیشرفته تری دریافت می‌کند، در حالی که اوکراینی‌ها برای حفظ سربازان خود در تلاش هستند.

از سوی دیگر، غرب به دلیل مشکلات اقتصادی و درگیری‌ها در خاورمیانه علاقه خود را به جنگ در اوکراین از دست داده است. کشور‌های اروپایی به جز گزینه تسلیم اوکراین به دنبال پایان دادن به خصومت‌ها و به دنبال راه‌هایی برای از سرگیری عرضه گاز ارزان روسیه هستند.

بلومبرگ در ادامه این گزارش مدعی شده است که روسیه در حال خرید تسلیحات موثرتر است. کره شمالی مهمات را با یک دهم قیمت به پوتین می‌فروشد. همچنین اوکراینی‌ها از اینکه روس‌ها از اتصالات اینترنتی غیرقانونی Starlink برای افزایش قابلیت‌های نظارت و کنترل خود استفاده می‌کنند، خشمگین هستند. اگرچه ایلان ماسک کمک به روسیه را در این راه رد می‌کند، اما اوکراینی‌ها به شدت مشکوک هستند.

همه این موارد نشان می‌دهد که غرب به رغم وعده‌های پی در پی مبنی بر اینکه تا پایان جنگ در کنار اوکراین خواهد ماند، تا حد زیادی توجه خود را به جنگ اسرائیل در غزه متمرکز کرده است و سناریویی برای پیروزی اوکراین مقابل روسیه ندارد.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.