سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای «طرح قاضی در مدرسه» در سنندج

زنگ قانون در مدارس سنندج به صدا درآمد و همزمان با آن «طرح قاضی در مدرسه» آغاز بکار کرد.

مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کردستان اظهار  کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با آموزش و پرورش و دیگر ادارت استان، برای اجرای برنامه ابلاغی نظارت بر توانمندسازی حقوقی و قضایی دانش‌آموزان، اولیا و مربیان مدارس با رویکرد استفاده از فناوری‌های نوین با اهداف پیشگیرانه (طرح قاضی مجازی در مدرسه)، این طرح در مدارس مقطع دوم متوسطه شهرستان سنندج جهت افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان، اولیاء و معلمان شروع شد.

حسن اصلانی اظهار کرد: در اجرای این برنامه، قضات، وکلا، اساتید و حقوقدانان منتخب استان که مایل به همکاری و حضور در مدارس بودند، شناسایی و طی برنامه‌ریزی اعلامی آموزش و پرورش و با هماهنگی‌های به عمل آمده، برگزاری دوره‌های آشنایی با قوانین تحت عنوان قاضی در مدرسه یا زنگ قانون در دستور کار قرار گرفت.

وی  گفت: نخستین کارگاه آموزشی این طرح با حضور 70 نفر از محصلین رشته‌های فنی هنرستان فنی معلم شهر سنندج به مدت  سه ساعت برگزار شد.

 مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کردستان افزود: با توجه به مشکلات موجود از جمله استفاده دانش‌آموزان از موتورسیکلت بدون گواهینامه و یا فاقد پلاک، مدرس این کارگاه درباره جنبه‌های حقوقی و کیفری مرتبط ازجمله رانندگی با وسیله نقلیه فاقد پلاک و مجازات رانندگی بدون پروانه رسمی و عدم امکان بهره‌برداری از بیمه شخص ثالث در صورت تصادف و الزام به جبران خسارات وارده، مواد قانونی و کیفری را تشریح کرد.

اصلانی اظهار کرد: همچنین با توجه به استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه و فضای مجازی، جرایم این حوزه و تهدیدات و خطراتی که افراد با آن روبه‌رو هستند ازجمله هک، سرقت، کلاهبرداری در فضای مجازی، شنود غیرمجاز و جریم منافی عفت توسط مدرس کارگاه برای دانش‌آموزان تبیین شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.