سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل گمرکات قم:

کالا‌های تولیدی قم به بازار ۲۵ کشور دنیا صادر شد

دریکوندی گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش تجار قمی کالا‌های تولید شده در استان به بازار ۲۵ کشور در مناطق مختلف دنیا صادر شد.

اسفندیار دریکوندی گفت: در همین رابطه عراق با صادرات ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا به آن از نظر ارزش در رتبه نخست کشور‌های هدف صادراتی استان قرار دارد.

مدیرکل گمرکات قم  عنوان کرد: بعد از عراق افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه، آذربایجان، چین، هند، ترکیه، سوریه، ازبکستان، قطر، گرجستان، ترکمنستان، کنیا، سودان، ارمنستان، لبنان، بحرین، سنگاپور، کویت، تایوان، سومالی، لهستان و رومانی در جدول کشور‌های هدف صادراتی استان قم در نیمه نخست سال‌جاری قرار دارند.

او افزود: تنوع کشور‌های هدف صادراتی قم نشان می‌دهد که بازرگانان استان در مسیر تقویت و گسترش بازار‌های صادراتی عمل می‌کنند و در همین رابطه به دنبال افزایش سطح صادرات با استفاده از روش‌های بازاریابی بین‌الملل هستند.

گفتنی است در ۶ ماهه نخست امسال با تلاش فعالان اقتصادی ۸۹ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۹۲ دلار کالا از گمرکات قم به کشور‌های هدف صادر شد.

در همین خصوص حجم صادرات انجام شده از گمرکات استان قم از نظر وزنی ۹۶ هزار و ۱۲۶ تُن بود که این میزان صادرات در قالب تعداد ۲ هزار و ۶۹۵ اظهارنامه انجام گرفت.

همچنین در حوزه واردات نیز در طی مدت یاد شده، ۳۷ هزار و ۵۷۳ تُن کالا در قالب یک‌هزار و ۲۴۵ اظهارنامه به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۸۵ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشترین حجم آن را مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی تشکیل می‌دهد.

درآمد کل گمرکات قم در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶۱۲ میلیارد تومان بوده‌است.

برچسب ها: گمرکات قم ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.