سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی ستودنی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: مشارکت خوب مردم در برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها ستودنی است.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران درجشنواره انار ترشی که جمعه ۲۷مهر ۱۴۰۳ در روستای دازمیرکنده شهرستان ساری برگزار شد، گفت: مطالبه مردم از ما برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها در حوزه فرهنگ و حفظ اصالت‌ها است.

او با بیان اینکه مشارکت خوب مردم در برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها ستودنی است، افزود: حضور خوب اقشار مختلف مردم جوان، پیر، زنان و کودکان نشان از تاثیر مثبت اجتماعی این رویداد‌ها بر مردم دارد.

ایزدی گفت:تا کنون ۱۶ رویداد ثبت شده و قطعا با کیفیت بخشی به این رویداد‌ها تعداد بیشتری از آن ثبت خواهد شد.

او افزود: تنوع موضوع در جشنواره‌ها با رویکرد معرفی ظرفیت‌ها، غذا‌ها و بازی‌های محلی نقش مهمی در توسعه گردشگری روستا، شهر، شهرستان و استان خواهد داشت.

فرماندار شهرستان ساری نیز در این مراسم گفت: برنامه داریم در تمام بخش‌های شهرستان به بهانه توسعه نشاط و شادی و حفظ و احیای سنت‌ها، جشنواره‌هایی که بر پایه محصولات کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری است را در روستا‌ها برگزار کنیم.

او نشاط مردم را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره‌ها برشمرد و افزود: زحمت اهالی روستا به‌خصوص بانوان در این جشنواره قابل تامل است و امیدوارم بازی‌های محلی که خود نقش مهمی در تولید نشاط مردم دارد ثبت شود و جریان داشته باشد.

جشنواره انار ترشی جمعه ۲۷ مهر ماه امسال در روستای دازمیر کنده بخش رودپی شمالی شهرستان ساری برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.