سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترس رژیم صهیونیستی از یک پایان حماسی؛

وقتی تصویر سنوار خطرناک‌تر از خود سنوار است

تصویری که ریزپرنده رژیم صهیونیستی از شهید یحیی سنوار به تمام دنیا مخابره کرد نه بالا رفتن دست به نشانه تسلیم که بالا آوردن سلاح جهاد در آخرین لحظات زندگی بود.

روز گذشته جنبش مقاومتی حماس از به‌شهادت رسیدن یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش خبر داد و اعلام کرد که این در میدان نبرد و سلاح به دست با نیرو‌های اشغالگر رو در رو شد و در خط مقدم جنگ بود و از سرزمین و مقدسات خود دفاع کرد و سربلندانه به شهادت رسید.

عملیات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی پس از به‌شهادت رساندن یحیی سنوار و تلاش این رژیم برای دستاوردسازی از این اتفاق پس از یک‌سال از عملیات طوفان‌الاقصی و در حالی که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف میدانی خود در غزه نرسیده است تایید کننده این حقیقت است که رژیم اشغالگر در اوج درماندگی خود از عدم توفیق در نابودی حماس و آزادی گروگان‌های خود چاره‌ای جز افتخار به ترور رهبران مقاومت ندارد و ناامید از تقابل با شبکه رزم مقاومت از بین بردن کادر رهبری آنها را دنبال می‌کند تا شاید بتواند برای مدتی کوتاه از توان نظامی حماس در ضربه زدن به منافع رژیم صهویستی بکاهد.

این راهبرد نتانیاهو، اما با مرور میدانی آنچه در جریان است تا به اینجای کار ناموفق بوده چراکه نه حماس پس از ترور اسماعیل هنیه و نه حزب‌الله پس از شهادت سیدحسن نصرالله لحظه‌ای متوقف نشد و در اوج اقتدار هرلحظه باتوان و ضربات سخت‌تری تلفات رژیم اشغالگر را افزایش داد.

یحیی سنوار که ۲۳ سال از زندگی خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده بود سال گذشته مغز متفکر عملیاتی شد که از آن روز تا به امروز سرزمین‌های اشغالی را برای ساکنانش به زندان و به پناهگاه رفتن را برای صهیونیست‌ها به عادت تبدیل کرده است.

سنوار برخلاف ادعا‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی نه در تونل بود و نه با سپر انسانی گروگان‌های اسرائیلی امنیت خود را حفظ کرده بود، او روی زمین و با لباس رزم و سلاح جنگ رو در روی صهیونیست‌ها جنگ تن به تنی را مدیریت می‌کرد که در محاسبات مقامات صهیونیست پس از ترور هنیه و با تسلیم حماس باید متوقف می‌شد، اما نشد، آنچنان که پس از سنوار با تسلیم حماس متوقف نمی‌شود.

یکی از ادعا‌های پرتکرار رژیم صهیونیستی در یک‌سال اخیر اشراف اطلاعاتی و امنیتی آنها بر مواضع طرف مقابلشان است، این ادعا، اما پس از یک‌سال جستجوی ناموفق نظامیان رژیم برای ترور سنوار و به‌شهادت رساندن اتفاقی او در یک درگیری تن به تن نشان داد که در تمام این مدت نه زندگی سنوار در کوه وتونل که ضعف اطلاعاتی رژیم دلیل عدم توفیق آنها در ترور این فرمانده حماس بود.

جهاد یحیی سنوار تا لحظه شهادت و مقابله جانانه وی با سربازان رژیم اشغالگر نماد باور حماس به پیروزی بود، نمادی از باور به متوقف نشدن مسیر مقاومت، تصویری که از ریزپرنده رژیم صهیونیستی به دنیا مخابره شد نه بالا رفتن دست به نشانه تسلیم که بالا آوردن سلاح جهاد در آخرین لحظات زندگی بود.

آنچه رژیم صهیونیستی از یحیی سنوار در لحظات آخر زندگی و پس از شهادت منتشر کرد پایانی بر آرزوی تسلیم مقاومت بود چرا که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی این جبهه با شهادت برجستگانی، چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

منبع: میزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.