سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرستاران زنجانی رسیدگی به مشکلاتشان را خواستار شدند

شماری از پرستاران مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان روز شنبه با حضور مقابل استانداری زنجان خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات آنها شدند.

پرداخت نشدن معوقات چندین ماهه، پایین بودن اضافه کاری و اجباری شدن آن و افزایش نرخ دستمزد از جمله مطالبات این پرستاران است.

پرستاران حاضر با در دست داشتن نوشته هایی از قبیل" نه به اضافه کاری اجباری و "پرداخت معوقات ۱۳ ماه" رسیدگی مسئولان امر به مشکلاتشان را خواستار شدند.

یک پرستار مرد در بیمارستان بهشتی زنجان با سابقه کار ۱۴ ساله با اشاره به پایین بودن میزان نرخ اضافه کاری پرستاران، گفت: در زمان حاضر ساعت اضافه کاری پرستاران ۲۰۰ هزار ریال است که متاسفانه آن هم به موقع پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه تعرفه های پرداختی شاغلان این بخش به مدت ۱۳ ماه به تعویق افتاده است و هنوز خبری از پرداخت آن نیست، اظهار داشت: تعرفه های پرستاران در استان های دیگر تا فروردین ماه سال جاری پرداخت شده ولی در استان زنجان زمان پرداخت آن نامعلوم بوده و این استان در مقایسه با سایر استان ها با عقب ماندگی هایی در این زمینه مواجه است.

پرستار دیگر شاغل در بیمارستان بهشتی زنجان که پنج سال سابقه کاری دارد، با تایید این مشکلات، گفت: اضافه کاری با نرخ پایین دردی را دوا نمی کند و موضوع غم انگیزتر اینکه اضافه کاری اجباری است.

یک پرستار خانم بیمارستان ولی عصر(عج) با ۲۰ سال سابقه کاری، اظهار داشت: چندین بار برای رفع مشکلات به دانشگاه علوم پزشکی زنجان مراجعه کردیم و آنها اعلام کردند که مشکلات را برطرف می کنند اما اقدامی صورت نگرفت.

وی گفت: معوقات چندین ماهه قرار بود ماهانه پرداخت شود که فقط یکبار پرداخت شد و دیگر خبری از پرداخت معوقات نشد و دانشگاه علوم پزشکی زنجان فقط کارانه پزشکان را پرداخت می کند.

پرستار معترض دیگر با هفت سال سابقه کاری در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان با بیان اینکه مبلغ ناچیز اضافه کاری اجباری با تاخیر زیاد پرداخت می شود، گفت: نرخ اضافه کاری برای همکاران بخش آی سی یو بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار ریال است.

پرستار دیگر نیز گفت: هرچند حل برخی مسائل پرستاران نظیر پرداخت فوق العاده خاص باید در سطح کلان کشوری تصمیم گیری شود ولی برخی اقدامات مثل تعرفه گذاری خدمات پرستاری به درستی در استان اجرا نمی شود.

وی یادآور شد: متاسفانه مشکلات پرستاران در مقایسه با استان های دیگر بغرنج‌تر شده که رفع آنها نیازمند توجه بیش از بیش مسوولان است.

پیش از نیز پرستاران زنجانی مرداد سال جاری مقابل دانشگاه علوم پزشکی زنجان حضور یافته و خواهان رسیدگی به مشکلاتشان شده بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.