محسن افشارچی گفت: اجرای تعرفه گذاری آغاز شده و این نقطه مثبتی محسوب می‌شود که امیدوارم به طور کامل محقق شود.

محسن افشارچی، استاندار زنجان روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار با بیان اینکه به طور قطع یکی از سخت‌ترین کار‌ها شغل پرستاری است، افزود: در جبران خدمات این قشر عقب ماندگی‌هایی داریم که این موارد به دلیل نقص در سیستم بوده که برای حل آن اقداماتی در دست انجام است.

وی تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی از موارد مهم در جبران تلاش و خدمات پرستاران دانست و یادآور شد: اجرای تعرفه گذاری آغاز شده و این نقطه مثبتی محسوب می‌شود که امیدوارم به طور کامل محقق شود.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به وقایع اخیر در کشور اظهار داشت: باید نقاط ناکارآمدی که نتیجه آن نارضایتی مردم را به دنبال دارد، علاج شود.

وی مدیون بودن در حوزه‌های مختلف، به ویژه پرستاری را از جمله این ناکارآمدی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: استان پیگیر حل مسائل مربوط به پرستاران بوده و استان سقف خود را از محل مالیات بر ارزش افزوده سلامت بصورت کامل به مبلغ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به خزانه پرداخت کرده، اما متاسفانه آن میزانی که باید برگردد، به استان برنگشته است.

افشارچی افزود: زنجان از استان‌هایی است که درآمد آن به نسبت مصارف بالاتر است به این معنی که حدود ۸۰ درصد مبلغی که از کشور می‌گیریم به آن باز می‌گردانیم.

وی با اشاره به اینکه شغل پرستاری کار سخت سختی است و ارج و قرب زیادی دارد، اظهار داشت: این قشر زحمتکش با بیماران سر و کار دارند که تاثیر مثبتی در معنویت انسان دارد و امیدواریم شرایطی فراهم شود که با انرژی و توانمندی بالاتری فعالیت کنند.

استاندار زنجان یادآور شد: به عنوان نفر اول سیستم اجرایی استان، نسبت به پرستاران و حق و حقوق آنان احساس دِین می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.